Hej
Ja, en bærekugle kan sagtens forårsage det slid du taler om.
Når kuglen slides "skrider målet imellem de to ( h+ v) bærekugler -
afstanden bliver større.
Da dit styretøj styres af tandstangen har du også to faste punkter her , det
er afstanden imellem de to styrekugler. Disse styrekugler slides næsten
ikke - det medfører at denne afstand er konstant.
Resultat , alt efter om styrekuglerne sidder foran eller bag bærekuglerne,
er et lige stort slid på begge dæk som du taler om.
På din bil sidder styrekuglerne bag bærekuglernes - Dette medfører spredning
på hjulspidsningen.
Du må også have konstateret at rategerne er drejet en smule i forhold til
tidligere.
Bare skift bærekuglen.
Hvis du så vil teste om der kræves sporingsudmåling bagefter kan du
kontrollere det ved at mærke på dækfladerne efter 20 km´s ligeudkørsel. Er
hele fladen lige varm er det OK. Er der varmest på den inderste del spreder
hjulene stadig for meget - og omvendt er der varmest på den yderste del af
dækfladen så spidser hjulene for meget.
Med venlig hilsen
Ernst Løgstrup
*** STØDDÆMPERE ***
til alle biler
HAVES
www.logst.dk
"Steen Andersen" <duebjerg@ingenspammail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:408ae2bc$0$11563$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejs
>
> Jeg konstaterede i dag at begge fordæk var slidt rigtig meget på de
inderste
> "skuldre". Samtidig opdagede jeg at den ene bærekugle var meget slidt. Nu
er
> spørgsmålet så om én bærekugle kan forårsage at begge dæk bliver slidt
skævt
> eller jeg skal kigge efter noget andet?
>
> Der var ikke umiddelbart andre ting at se (slør, mærkelige lyde osv. fra
> fortøjet.
>
> -mvh Steen
>
>