|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Audi 100 5000??? Fra : Christian Lundbak |
Dato : 19-04-04 20:21 |
| | |
Thomas (19-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 19-04-04 20:34 |
|
"Christian Lundbak" <christian@1234lundbakinfo.dk (Fjern 1234)> wrote in
message news:4084268f$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej drenge
> audifil som jeg er, sidder jeg og kigger efter drømmebilen. jeg er faldet
> over denne audi 100 5000... er der nogen som ved hvad 5000 angiver..?
> se evt omtalte bil på
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=411310&page=2
> jeg håber ikke det står for antal ccm.. ;)
> på forhånd tak for hjælpen
> Christian
Hej
Det er vist bare det modellen hed i nogle andre lande. 18,000 kr. lyder
dog lige billigt nok. Turbo og automatgear, det lyder som 2 tunge poster,
er de/bliver de i uorden......
Mvh
Thomas
| |
Mogens Knudsen (19-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 19-04-04 21:02 |
|
On Mon, 19 Apr 2004 21:34:27 +0200, "Thomas"
<BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:
>Det er vist bare det modellen hed i nogle andre lande. 18,000 kr. lyder
>dog lige billigt nok. Turbo og automatgear, det lyder som 2 tunge poster,
>er de/bliver de i uorden......
Det hed modellen i USA - den er ikke billig at køre i...
/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
| |
![](/images/tree/0.gif) Aksel (19-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 19-04-04 22:47 |
|
>
> Det hed modellen i USA - den er ikke billig at køre i...
>
Den normale 2.2 motor er kendt for at være meget slidstærk.
Audi 100 fra -84 til -89 er meget lette, under 1100 kg og har lav
vægtafgift, og de er godt galvaniseret så rust er ikke noget problem.
Den meget lave luftmodstand giver god benzinøkonomi, men turbo hjælper jo
ikke, min 1,8 gik næsten 15 km/l på motorvej med god fart (170 når det var
muligt)
Hilsen Aksel
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas (19-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 19-04-04 22:56 |
|
"Aksel" <akselj@newmail.dk> wrote in message
news:408448cd$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Den meget lave luftmodstand giver god benzinøkonomi, men turbo hjælper jo
> ikke, min 1,8 gik næsten 15 km/l på motorvej med god fart (170 når det var
> muligt)
>
> Hilsen Aksel
Kan den ligefrem anbefales?
Jeg har selv overvejet en gammel 100. Kan 1,8'eren så også komme op på de
170 km/t inden for kort tid eller tager det en formiddag? Benzinøkonomien
lyder tiltalene, selvom jeg er stor tilhænger af de 5 cylindrede (de er bare
tørstige) Hvad med støjen? Er det ikke den samme motor som vw brugte i
deres golfer?
Mvh
Thomas
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (20-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-04-04 16:47 |
|
> > Den meget lave luftmodstand giver god benzinøkonomi, men turbo hjælper
jo
> > ikke, min 1,8 gik næsten 15 km/l på motorvej med god fart (170 når det
var
> > muligt)
> Benzinøkonomien
> lyder tiltalene, selvom jeg er stor tilhænger af de 5 cylindrede (de er
bare
> tørstige)
Tag det med et kilo salt. Bilen har en topspeed på 176 og går ved blandet
kørsel 13,6, så regn med 9,5 km/ltr ved 170 km/t.
Motoren er den samme som i Golf.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (20-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 20-04-04 16:56 |
|
On Tue, 20 Apr 2004 17:46:55 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:
>> Benzinøkonomien lyder tiltalene, selvom jeg er stor tilhænger af
>> de 5 cylindrede (de er bare tørstige)
>Tag det med et kilo salt. Bilen har en topspeed på 176 og går ved blandet
>kørsel 13,6, så regn med 9,5 km/ltr ved 170 km/t.
>Motoren er den samme som i Golf.
Golf kører ikke med 5 cylindre i dén årgang............
Audi 5E'en er tørstig - ingen tvivl om det (8-12 km/l jvf. Bilrevyen)
/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (20-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-04-04 21:28 |
|
> Golf kører ikke med 5 cylindre i dén årgang............
> Audi 5E'en er tørstig - ingen tvivl om det (8-12 km/l jvf. Bilrevyen)
Aksel talte om en 1,8´er i den konkrete sammenhæng..
Dette som sammenligningsgrundlag for 2,2´eren.
--
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (20-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-04-04 21:23 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:d0c880d9jnkehcsd9genhqvpstnneunie4@4ax.com...
> On Mon, 19 Apr 2004 21:34:27 +0200, "Thomas"
> <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:
>
> >Det er vist bare det modellen hed i nogle andre lande. 18,000 kr. lyder
> >dog lige billigt nok. Turbo og automatgear, det lyder som 2 tunge
poster,
> >er de/bliver de i uorden......
>
> Det hed modellen i USA - den er ikke billig at køre i...
Jep, det hed den af en eller anden grund i USA, eneste synlige kendetegn var
de afskyelige forlygter !!
Den er generelt alt for blød hat, når man accelerrer lidt hårdt i den kan
man ikke se horisonten :)
/Claus
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas (20-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 20-04-04 21:51 |
|
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
news:4085868c$0$29949$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Den er generelt alt for blød hat, når man accelerrer lidt hårdt i den kan
> man ikke se horisonten :)
>
> /Claus
>
YES!! Det er jo en af kendetegnene ved den audi 100'er model (ved dog ikke
med 1,8'eren, men selv 2,0'eren kan "løfte næsen"). Speederen i bund og man
er næsten ude på åbent vand i en motorbåd. Men hvilken båd. Jeg synes der
er en utrolig komfort i en Audi 100. Men den er mest til lande- og motorvejs
kørsel. Den er for stor at manøvrere og parkere inde i byen
Mvh
Thomas
Fiat kører for sidste gang. Audi kører næste gang
| |
\(5220\)Morten Kølbæ~ (19-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : \(5220\)Morten Kølbæ~ |
Dato : 19-04-04 21:28 |
|
> audifil som jeg er, sidder jeg og kigger efter drømmebilen. jeg er faldet
> over denne audi 100 5000... er der nogen som ved hvad 5000 angiver..?
Prøv at se her http://www.audiworld.com/model/historical.html der er lidt
historie om bilerne.
Lige nøjagtig 5000 årgang -85 er der kun billeder af, men specs ligner nok
meget godt årgang -86 hvor der er flere detaljer.
Det er den kendte 5 cylindrede 2,2 liter motor med turbo som ligger i bilen.
Hvis du kan finde en lidt nyere med 20V topstykke yder den 220 HK
Mvh
Morten
| |
|
|