|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | 626 køler probl. Fra : Ulrich Firring Ander~ |
Dato : 11-04-04 16:36 |
|
Jeg har en Mazda 626 fra 89' der meget hurtigt bliver for varm! Det er ved
langsom kørsel og i tomgang, den kommer i det røde felt. Ventilatoren
starter med at køre, men virker ikke til at have den store effekt.
Nogen ideer til hvad jeg kan gøre???
Ulrich
| |
SNiP (11-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SNiP |
Dato : 11-04-04 19:52 |
|
Ulrich Firring Andersen wrote:
> Jeg har en Mazda 626 fra 89' der meget hurtigt bliver for varm! Det
> er ved langsom kørsel og i tomgang, den kommer i det røde felt.
> Ventilatoren starter med at køre, men virker ikke til at have den
> store effekt.
>
> Nogen ideer til hvad jeg kan gøre???
>
>
> Ulrich
Skift termostaten, efterfyld og luft systemet ud.
Såfremt der intet væske er i kompressionsbeholderen, start med at efterfylde
og skift derefter termostaten, såfrem problemet ikke afhjælpes ved
efterfyldning alene.
/J
| |
Brian Sørup (11-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 11-04-04 20:52 |
|
"SNiP" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse
news:407993d3$0$28880$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> Ulrich Firring Andersen wrote:
> > Jeg har en Mazda 626 fra 89' der meget hurtigt bliver for varm! Det
> > er ved langsom kørsel og i tomgang, den kommer i det røde felt.
> > Ventilatoren starter med at køre, men virker ikke til at have den
> > store effekt.
> >
> > Nogen ideer til hvad jeg kan gøre???
> >
>
> Skift termostaten, efterfyld og luft systemet ud.
De fleste gange der er problemer med termostaten er motoren for kold.
Jeg ville starte med en visuel/fysisk kontrol af køleren, hvis det er
den originale der sidder i er den med 99% sikkerhed færdig.
Ellers er det bare prøve at køre en finger nedover køleribberne, hvis de
nærmest drysser af køleren er problemet fundet.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
|
|