Mulige fejl:
Temp. føleren til indsprøjtning futtet af.
Vacum styring til indsprøjtning istykker.
Hvis det er en M102 motor...
Mvh.
B. Madsen
"Peter R. Christiansen" <altamontagnaNOSPAM@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:407911f8$0$11583$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Nedenstående indlæg er oprindeligt postet i dk.teknik.bil, men nu tager
jeg
> alligevel chancen (med fare for at blive slået i jorden
![Glad](images/smileys/nglad.gif)
og x-poster
det
> herinde også. Om ikke andet, er det da en "sjov" historie fra det
virkelige
> liv - nok sjovest for udenforstående :o/
>
> Min trofaste følgesvend, Mercedes 230E/W124 ´90, gennem nu tre år opfører
> sig mystisk mærkeligt? Så hvis der er nogle af Jer som har forslag til
> opklaring af følgende, vil jeg blive tæt på rørstrømsk da både jeg selv og
> min (MB) mekaniker efterhånden klør os godt og grundigt i håret.
>
> Bilen starter som et spir hver gang - kold som varm. Ingen problemer ved
> kørsel - trækker jævnt gennem alle gearene. Tomgang er pæn - ca. 8-900
> o/min. 99,9 % af den tid vi to tilbringer sammen på de danske landeveje,
> sidder jeg med et saligt smil fra øre til øre
>
> Men...... Der er et men! Fra tid til anden, går bæstet i stå! Ikke sådan
> "host, host, plonk, b
![Sover allerede](images/smileys/sleep.gif)
z...bøvs!", men fuldstændig udramatisk. Altid
> i.fb.m. nedbremsning, dvs. op til lyskryds, sving, parkering osv. Bilen
> løber simpelthen bare omdrejningerne af sig, ned gennem alle gearene
> (automat), for derefter definitivt at ånde ud
>
> Herefter er det "blot" at sætte bæstet i "P" eller "N" starte igen
> (u/problemer!) og fortsætte kørslen, som om intet var hændt - selvom det
kan
> være svært, for mig, at finde grimassen igen.
>
> Men, når dyret så er sparket i gang igen, kan turen fortsætte på to, og
KUN
> to, forskellige måder:
>
> 1. Enten går bilen i stå, efter ovenstående opskrift, gennem de næste 27
> lyskryds, sving osv. Farer op og ned i tomgang - fra hostende ca. 3-400
> o/min til brølende 1.800 - 2.000 o/min, hvor jeg nærmest må stå på
bremsen,
> for ikke at "bestige" den foranholdende. Skaber sig i det hele taget
tosset
> og tovlig, lige indtil jeg gasblå i hovedet parkerer den hjemme på
pladsen!
>
> ... eller også
>
> 2. Starter bilen glad, fortsætter uden problemer, og der går
> dage/uger/måneder inden jeg igen oplever noget lignende!
>
> Puha... langt indlæg, men jeg håber I kan sætte Jer lidt ind i min
> frustration. Jeg kører dagligt 150 km + i bilen, og har intet, absolut
> intet, øvrigt at sætte fingeren på. Bilen har kørt ca. 210.000, kører knap
> 11 km/l og bruger ingen olie. I.fb.m. ovenstående problematik er følgende
> bl.a. blevet skiftet gennem tiden:
>
> - Tændkabler/-rør (2 x)
> - Dæksel/rotor
> - Luftglider
> - Gummislange/Ånderør under luftfilterkasse
> - Gummi "støvle" under luftfilterkasse tjekket for utætheder
> - Luftfilter (2 x)
> - Brændstoffilter
> - Benzinpumperelæ (defekt!)
> - Hovedstrømsrelæ incl. påmonterede sikringer tjekket for fejl (?)
>
> Og alligevel har INTET hjulpet!
>
> Hmmm... måske man simpelthen bare skal skifte svensknøgle og skruetrækker
ud
> med røgelsespinde og velmente bønner til de højere magter
>
> På forhånd tak til alle, som tør komme med gode forslag til ovenstående.
>
>
> Mvh.
> - Peter R. Christiansen
>
>
>