|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Ang. KN filter og Ford Escort Fra : Sven |
Dato : 10-04-04 11:31 |
|
Hej.
Min søn har netop købt en Escort 1,8 fra '95. Vi fik at vide, at der er
monteret et KN filter i selve filterkassen, men vi synes nu det ligner et
alm. luftfilter. Er der et kendetegn?
Han er lidt skuffet over den almindelige lyd som bilen har, på trods af
nymonteret Remus udstødning, så hen vil gerne vide, om man kan montere et af
de koniske KN filtre (et af dem der ikke skal sidde i luftfilterkassen) på
en sådan Escort? Han mener så, at bilen vil få en bedre lyd (?!?!?). Jeg
skal måske lige sige, at jeg har haft lånt et sådan konisk KN-filter til min
Pontiac Fiero, og det giver da også en dejlig lyd, når motoren laver noget,
men den støjer MEGET i tomgang (meget høj hvinelyd), så det røg hurtigt af
igen.
Hvem forhandler disse KN-filtre i Næstved-området?
--
Mvh
Sven
| |
Morten Juel (10-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 10-04-04 12:57 |
|
> Hvem forhandler disse KN-filtre i Næstved-området?
bildillen oppe i byen har dem
Mvh
Morten
| |
Kim Voss Schrader (10-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 10-04-04 13:36 |
|
Hej!
Morten Juel wrote:
>
> > Hvem forhandler disse KN-filtre i Næstved-området?
>
> bildillen oppe i byen har dem
Tja, men det gør kun bilen mere støjende. Personligt ville jeg anbefale en
bigblock V8 og en 3" udstødning :)
Seriøst, jeg sætter aldrig nogensinde K&N-brianfilter på min Escort. Den klarer
sig ganske glimrende med det originale orange :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) jan@stevns.net (10-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 10-04-04 13:45 |
|
Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>Tja, men det gør kun bilen mere støjende. Personligt ville jeg anbefale en
>bigblock V8 og en 3" udstødning :)
Hvorfor nøjes med 1 ?
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Voss Schrader (10-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 10-04-04 13:53 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Tja, men det gør kun bilen mere støjende. Personligt ville jeg anbefale en
> >bigblock V8 og en 3" udstødning :)
>
> Hvorfor nøjes med 1 ?
Vidste der ville komme en bemærkning. Jeg regner "udstødningen" for et samlet
system. At der så er flere rør er underforstået :)
Klart der skal være mindst et rør i hver side - gerne to :)
Reminds me, skal ind og kigge på smallblock.dk nu!
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) jan@stevns.net (10-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 10-04-04 14:02 |
|
Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>Vidste der ville komme en bemærkning.
;)
>Jeg regner "udstødningen" for et samlet system. At der så er flere rør er underforstået :)
Det er 2 helt adskilte systemet my friend ;)
helt fra front til agter
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (10-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-04-04 14:01 |
|
> >Tja, men det gør kun bilen mere støjende. Personligt ville jeg anbefale
en
> >bigblock V8 og en 3" udstødning :)
>
> Hvorfor nøjes med 1 ?
Ja se det forstår jeg heller ikke
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (11-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 11-04-04 07:29 |
|
Tom wrote:
>>>Tja, men det gør kun bilen mere støjende. Personligt ville jeg anbefale
>
> en
>
>>>bigblock V8 og en 3" udstødning :)
>>
>>Hvorfor nøjes med 1 ?
>
>
> Ja se det forstår jeg heller ikke
Det gør jo ikke ligefrem bilen hurtigere med alt det
blikkenslagerhalløj under potten så længe der ikke er mere end 4
propper ;)
Mvh
Roberto (nu med 16"-hjul på yodaen)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (11-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-04-04 07:47 |
|
> Det gør jo ikke ligefrem bilen hurtigere med alt det
> blikkenslagerhalløj under potten så længe der ikke er mere end 4
> propper ;)
Årh, nu er den jo ganske potent i forvejen, så eh....
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (11-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 11-04-04 08:00 |
|
Tom wrote:
>>Det gør jo ikke ligefrem bilen hurtigere med alt det
>>blikkenslagerhalløj under potten så længe der ikke er mere end 4
>>propper ;)
>
>
> Årh, nu er den jo ganske potent i forvejen, så eh....
Meget -.
Nå men jo bedre man selv synes om potten jo bedre kører den også og
det er jo det der tæller i den sidste ende!
Det er vel derfor K&N kan sælge så mange filtre og T-Hansen så mange
plysterninger :))
Mvh
Roberto (der brugte flere penge på dæk i går end han vil være ved)
| |
![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 16-04-04 22:05 |
|
On Sat, 10 Apr 2004 14:36:05 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:
>Tja, men det gør kun bilen mere støjende.
Støj og støj - nogle ville mene, at en V8'er støjer frygteligt.
I min Omega er der et KN-filter - det siger ikke så meget, men når jeg
ruller 6.000 omdrejninger i 3., 4, 5, gear lyder der en dyb brummen.
Og denne lyd, kombineret med mit komplet dobbelte udstødningssystem af
rimelig kaliber, er nu ikke så ringe endda...
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian (16-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian |
Dato : 16-04-04 23:03 |
|
Hejsa
Mogens Knudsen skrev:
> I min Omega er der et KN-filter - det siger ikke så meget, men når jeg
> ruller 6.000 omdrejninger i 3., 4, 5, gear lyder der en dyb brummen.
6000 omdrejninger i 5. gear.... hvor hurtigt kører man så ?
/Brian
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (17-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 17-04-04 06:40 |
|
On Sat, 17 Apr 2004 00:02:43 +0200, "Brian" <Nejtak@til.spam> wrote:
>6000 omdrejninger i 5. gear.... hvor hurtigt kører man så ?
6 x 39,5 = 237 km/t
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Voss Schrader (17-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-04-04 01:07 |
|
Hej!
Mogens Knudsen wrote:
>
> On Sat, 10 Apr 2004 14:36:05 +0200, Kim Voss Schrader
> <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:
>
> >Tja, men det gør kun bilen mere støjende.
>
> Støj og støj - nogle ville mene, at en V8'er støjer frygteligt.
Mjaeh, det er jo vellyd og ikke kun tærsken af 4 sølle cylindre i en 1.6 kværn
:)
> I min Omega er der et KN-filter - det siger ikke så meget, men når jeg
> ruller 6.000 omdrejninger i 3., 4, 5, gear lyder der en dyb brummen.
> Og denne lyd, kombineret med mit komplet dobbelte udstødningssystem af
> rimelig kaliber, er nu ikke så ringe endda...
Jeps, men en 4 cylindret maskine kommer ikke til at lyde godt af et filter
alene. Der skal faktisk V6+ til :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
Rasmus (10-04-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 10-04-04 15:26 |
|
"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote in message
news:c58ida$5oh$1@news.cybercity.dk...
> Hej.
> Min søn har netop købt en Escort 1,8 fra '95. Vi fik at vide, at der er
> monteret et KN filter i selve filterkassen, men vi synes nu det ligner et
> alm. luftfilter. Er der et kendetegn?
> Han er lidt skuffet over den almindelige lyd som bilen har, på trods af
> nymonteret Remus udstødning, så hen vil gerne vide, om man kan montere et
af
> de koniske KN filtre (et af dem der ikke skal sidde i luftfilterkassen) på
> en sådan Escort? Han mener så, at bilen vil få en bedre lyd (?!?!?). Jeg
> skal måske lige sige, at jeg har haft lånt et sådan konisk KN-filter til
min
> Pontiac Fiero, og det giver da også en dejlig lyd, når motoren laver
noget,
> men den støjer MEGET i tomgang (meget høj hvinelyd), så det røg hurtigt af
> igen.
>
> Hvem forhandler disse KN-filtre i Næstved-området?
.....jeg syntes lige din ven skal køre nogle tusinde km med den remus, så
skulle der gerne komme lidt mere lyd i den.
mvh
Rasmus
| |
|
|