Jeg ville også gætte på noget med ledningsnettet, jeg har en kammerat som
havde samme problem med hans Golf.
--
Madsen - SZR 660
"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:40729915$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "M. Jørgensen" <zulu@mail.dk> wrote in message
> news:4072946e$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hej gruppe.
> > Vi er de lykkelige ejere af en Citroen zx. 1.8.
> > Den har lige været til 10.000 km eftersyn. Da vi kørte den til eftersyn
> var
> > der intet i vejen med bilen !
> > Men efter,begyndte den at gå op og ned i tomgang, bedst som vi sad og
> > ventede ved et lyskryds,begyndte den at gasse meget op. Tilbage til
> > værkstedet, som undersøger den, og fortæller os at det er ød-giveren der
> er
> > røget
> > Fint nok, vi har ikke en skid forstand på biler, så værkstedet får bilen
> og
> > skal udskifte ovenstående.
> > Vi undre os godt nok over at det pludselig er gået i stykker, for der
har
> på
> > intet tidspunkt været noget med bilen ! Igår ringer de så fra
værkstedet,
> > det var ikke ød-giveren det var galt med, så de har ikke skiftet den,
men
> de
> > kan ikke finde ud af hvad der så kan være galt!!
> > Er der nogen af jer der har et bud. Tændrør, oliefilter er skiftet. Men
> det
> > er sgu da irriterende at aflevere en bil der er i orden, og så få en
> tilbage
> > der er noget i vejen med.
> > Håber på et godt råd.
> > Mvh. Marianne
>
> Umiddelbart vil jeg tro, at det er værkstedet er der galt med
> aflever bilen på værksted og får tre ting tilbage:
> 1 faktura og to fejl.
>
> Jeg vil umiddelbar gætte på, at de ikke har fået sat alle stik ordentlig
på,
> hvis de far haft nogle adskilt, eller også har de glemt en, eller kommet
til
> at støde til en, så forbindelsen er defekt, alle stik i moderne biler (op
> til 10 år) bør have alle stik i motorrum adskilt, renset hvis der blot er
> den mindste antydning af ir, og det er det ofte, bla pga på grund af
> affedtningen på bilen da den var ny, samt efterfølgende salttåger, inden
> samlingen kommes der så rent silikonefedt i stikkene,.
> Jeg kan ikke lige huske om der er en MAP-føler på en ZX, men den og så
> temperaturføleren i blokken, bør sidde på bagsiden er typiske fejlkilder,
> som autoriserede værksteder ikke altid har opmærksomheden dette mod. men
de
> prøver at skifte alt mellem himmel og jord, og kan regning så tørres af på
> kunden, er det jo en billig efteruddannelse for den FY.
>
> Møller
>
>