/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
2-årig vil ikke sove
Fra : Henrik


Dato : 04-04-04 10:35

Hej NG !

Vores dejlige dreng på 2-år vil pludselig ikke sove om natten. Omkring kl.
03:00 - rejser han sig op i sin egen seng (i eget værelse) skriger - og vil
ind i mor og far's seng. Han kan blive ved - 1 - 2 timer uafbrudt. Med
mellemrum går vi ind og lægger ham ned og siger "nu skal du sove" - det
hjælper ikke. Vi har også prøvet det hårde måde med simpelthen at ignorere
ham - og ikke gå derind - men nej lige lidt hjælper det. Så har far prøvet
at sove på gulvet i barneværelse, men det hjælper heller ikke.

Vi har fået checket øre osv. - og han sover også uden problemer når han
først kommer ind til os.

Det er først startet for ca. 3 uger siden - og der har ikke været nogle
ændringer i hans liv, Vugger, bopæl, sygdomme osv.

HVAD GØR VI ???

På forhånd tak, far, Dr. træt
/Henrik



 
 
Brian k (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 04-04-04 10:44

Henrik wrote:

>
> HVAD GØR VI ???
>
> På forhånd tak, far, Dr. træt
> /Henrik

Hej

Tager ham ind i jeres seng så i alle sammen kan få noget søvn!
(nu kommer der et ramaskrig fra de andre i gruppen)

Mvh
Brian


Ivar (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 04-04-04 11:03


Brian k skrev:

> Tager ham ind i jeres seng så i alle sammen kan få noget søvn!

Selvfølgelig!


> (nu kommer der et ramaskrig fra de andre i gruppen)

Tror du der er nogen der mener, at det ned at børn skal have omsorg
og nærvær kun gælder om dagen?


Ivar Magnusson



Brian k (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian k


Dato : 04-04-04 13:29

Ivar wrote:
>
> Selvfølgelig!
>
> Tror du der er nogen der mener, at det ned at børn skal have omsorg
> og nærvær kun gælder om dagen?

Hej

Nu har dette emne været oppe i gruppen tidligere, og da har svaret været
modsat af det jeg gav..."at hvis man først gør det så får man dem ALDRIG ud
af sengen igen, osv"



Marianne Feddersen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Marianne Feddersen


Dato : 04-04-04 13:48



Brian k wrote:

> Ivar wrote:
>
>>Selvfølgelig!
>>
>>Tror du der er nogen der mener, at det ned at børn skal have omsorg
>>og nærvær kun gælder om dagen?
>
>
> Hej
>
> Nu har dette emne været oppe i gruppen tidligere, og da har svaret været
> modsat af det jeg gav..."at hvis man først gør det så får man dem ALDRIG ud
> af sengen igen, osv"

Det gør man heller ikke, hvis man lader dem ligge i sengen hele natten,
uanset om det er nødvendigt eller ej. Joh, de flytter da hjemmefra
engang


--
Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Charlotte Jensen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Charlotte Jensen


Dato : 04-04-04 22:02


>>
>> Hej
>>
>> Nu har dette emne været oppe i gruppen tidligere, og da har svaret været
>> modsat af det jeg gav..."at hvis man først gør det så får man dem ALDRIG ud
>> af sengen igen, osv"
>
> Det gør man heller ikke, hvis man lader dem ligge i sengen hele natten,
> uanset om det er nødvendigt eller ej. Joh, de flytter da hjemmefra
> engang
>

Sludder!

Min søn sov hos mig indtil han var 2 1/2 år.
Nu er han 4 1/2 og der er stadig ingen problemer ved at sove i egen seng.

Mvh.
Charlotte


Marianne Feddersen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Marianne Feddersen


Dato : 05-04-04 07:50



Charlotte Jensen wrote:
>>>Hej
>>>
>>>Nu har dette emne været oppe i gruppen tidligere, og da har svaret været
>>>modsat af det jeg gav..."at hvis man først gør det så får man dem ALDRIG ud
>>>af sengen igen, osv"
>>
>>Det gør man heller ikke, hvis man lader dem ligge i sengen hele natten,
>>uanset om det er nødvendigt eller ej. Joh, de flytter da hjemmefra
>>engang
>>
>
>
> Sludder!
>
> Min søn sov hos mig indtil han var 2 1/2 år.
> Nu er han 4 1/2 og der er stadig ingen problemer ved at sove i egen seng.

Og min kusine sov i sine forældres seng til hun var 13.
Der er mange måder at tackle det på, jeg mener bare at risikoen er
mindst, hvis man helt lader være med at diskutere det med ungerne.


--
Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Charlotte Jensen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Charlotte Jensen


Dato : 05-04-04 09:07

On 05/04/04 8:50, in article 4071011f$0$306$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> wrote:


>
> Og min kusine sov i sine forældres seng til hun var 13.
> Der er mange måder at tackle det på, jeg mener bare at risikoen er
> mindst, hvis man helt lader være med at diskutere det med ungerne.
>


Min søn var nufødt da han startede med at sove hos os, så der var ikke
ligefrem tale om diskussion. Problemet opstår når forældrene ikke kan
beslutte at nu skal børnene/barnet ud af sengen - og så holde fast i
beslutningen. Min søn protesterede da også da han var 2 1/2 år og jeg
besluttede at nu skulle han sove alene. Der var kamp, men jeg var fast
besluttet på at "vinde" kampen så det gjorde jeg selvfølgelig.
Jeg er meget glad for at han sov hos os i de første par år - skulle jeg få
en mere, vil jeg gøre det samme igen. Det behøver ikke at resultere i et
barn der er utryg ved at sove alene, jeg har fået det modsatte. Han sover
med slukket lys, og de få gange der har været monstre på værelset, har jeg
givet ham redskaber til at jage dem ud - selv.
Det gav god selvtillid
Jeg synes stadig at, navnlig spædbørn, i sengen er godt - selvfølgelig kun
hvis forældrene bryder sig om det, ellers er egen seng det eneste rigtige.

Venlig hilsen
Charlotte


Inger Pedersen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 05-04-04 09:24


"Charlotte Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes stadig at, navnlig spædbørn, i sengen er godt - selvfølgelig kun
> hvis forældrene bryder sig om det, ellers er egen seng det eneste rigtige.

Og det er vel humlen i det hele: Der er ikke noget, der er entydigt rigtigt
eller forkert i den situation.
Man er nødt til at gøre op med sig selv, hvad man vil, og hvad man kan stå
inde for (også når man er så træt og udkørt, at man nærmest er bevidstløs) -
og så gøre det.

Hilsen Inger



Charlotte Jensen (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Charlotte Jensen


Dato : 05-04-04 09:30

On 05/04/04 10:23, in article c4r575$3ts$1@sunsite.dk, "Inger Pedersen"
<inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>
> "Charlotte Jensen" <tullepost@paradis.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Jeg synes stadig at, navnlig spædbørn, i sengen er godt - selvfølgelig kun
>> hvis forældrene bryder sig om det, ellers er egen seng det eneste rigtige.
>
> Og det er vel humlen i det hele: Der er ikke noget, der er entydigt rigtigt
> eller forkert i den situation.
> Man er nødt til at gøre op med sig selv, hvad man vil, og hvad man kan stå
> inde for (også når man er så træt og udkørt, at man nærmest er bevidstløs) -
> og så gøre det.
>
> Hilsen Inger
>
>
Enig
Som med så meget andet, er heller ikke dette område sort/hvidt.
Bliver bare nødt til at reagere, når fordomme omkring at få børnene ud af
sengen igen dukker op

Mvh.
Charlotte


Ralph (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 04-04-04 11:56

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:c4olcn$1eb3$1@news.cybercity.dk...
> Tager ham ind i jeres seng så i alle sammen kan få noget søvn!
> (nu kommer der et ramaskrig fra de andre i gruppen)

Selvfølgelig, men som Marianne også skriver, han skal tilbage i sin egen
seng så snart han sover.


--
venligst
Ralph



Marianne Feddersen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Marianne Feddersen


Dato : 04-04-04 10:50



Henrik wrote:

> Hej NG !
>
> Vores dejlige dreng på 2-år vil pludselig ikke sove om natten. Omkring kl.
> 03:00 - rejser han sig op i sin egen seng (i eget værelse) skriger - og vil
> ind i mor og far's seng. Han kan blive ved - 1 - 2 timer uafbrudt. Med
> mellemrum går vi ind og lægger ham ned og siger "nu skal du sove" - det
> hjælper ikke. Vi har også prøvet det hårde måde med simpelthen at ignorere
> ham - og ikke gå derind - men nej lige lidt hjælper det. Så har far prøvet
> at sove på gulvet i barneværelse, men det hjælper heller ikke.
>
> Vi har fået checket øre osv. - og han sover også uden problemer når han
> først kommer ind til os.
>
> Det er først startet for ca. 3 uger siden - og der har ikke været nogle
> ændringer i hans liv, Vugger, bopæl, sygdomme osv.

Det er muligt at han drømmer og at jeres nærhed trøster ham.
Hvis han kommer i seng samme tid hver aften, er det højest sandsynligt
drømme der vækker ham. Han sover ligesom jer i faste mønstre og omkring
kl. 3 er han så lige i drømmefasen, som, så vidt jeg husker, er en ret
let søvn, han vågner og er bange. Lad ham komme og lad ham ligge til han
er rolig igen eller sover igen og bær ham så ind i seng igen.
Jeg plejede at spørge mine om de var OK nu og om jeg måtte gå (jeg lagde
mig i deres seng) og somme tider har jeg fået at vide at: "Nu må du godt
gå mor".

Som alt andet går det over.


--
Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Henrik (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 04-04-04 12:45

Hæ - ja - den har vi prøvet. men lige så snart han mærker at han er kommet
tilbage i sin egen seng - vågner han og hyler igen !...

/Henrik

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> wrote in message
news:406fd9c7$0$451$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Henrik wrote:
>
> > Hej NG !
> >
> > Vores dejlige dreng på 2-år vil pludselig ikke sove om natten. Omkring
kl.
> > 03:00 - rejser han sig op i sin egen seng (i eget værelse) skriger - og
vil
> > ind i mor og far's seng. Han kan blive ved - 1 - 2 timer uafbrudt. Med
> > mellemrum går vi ind og lægger ham ned og siger "nu skal du sove" - det
> > hjælper ikke. Vi har også prøvet det hårde måde med simpelthen at
ignorere
> > ham - og ikke gå derind - men nej lige lidt hjælper det. Så har far
prøvet
> > at sove på gulvet i barneværelse, men det hjælper heller ikke.
> >
> > Vi har fået checket øre osv. - og han sover også uden problemer når han
> > først kommer ind til os.
> >
> > Det er først startet for ca. 3 uger siden - og der har ikke været nogle
> > ændringer i hans liv, Vugger, bopæl, sygdomme osv.
>
> Det er muligt at han drømmer og at jeres nærhed trøster ham.
> Hvis han kommer i seng samme tid hver aften, er det højest sandsynligt
> drømme der vækker ham. Han sover ligesom jer i faste mønstre og omkring
> kl. 3 er han så lige i drømmefasen, som, så vidt jeg husker, er en ret
> let søvn, han vågner og er bange. Lad ham komme og lad ham ligge til han
> er rolig igen eller sover igen og bær ham så ind i seng igen.
> Jeg plejede at spørge mine om de var OK nu og om jeg måtte gå (jeg lagde
> mig i deres seng) og somme tider har jeg fået at vide at: "Nu må du godt
> gå mor".
>
> Som alt andet går det over.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Marianne Feddersen



Sabina Hertzum (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Sabina Hertzum


Dato : 04-04-04 12:56

Henrik wrote:
> Hæ - ja - den har vi prøvet. men lige så snart han mærker at han er
> kommet tilbage i sin egen seng - vågner han og hyler igen !...

jeg ville, som marianne også nævner, lægge mig i hans seng, eller på en
madras ved siden af sengen..... og blive liggende indtil han er væk igen....
det kan godt blive nødvendigt den første tid at en af jer putter hos ham
indtil næste morgen, men lige så stille vænner han sig til at ligge der, og
at der ikke bliver givet efter ;)
det er en hård tørn, men tro mig, den bliver endnu værre hvis i skal igennem
den når han ikke sover i tremmeseng længere....
--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:
http://www.autohenter.dk/flyttesalg/index.html#row12



Britta Larsen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 04-04-04 16:52

Hej Henrik.

Stakkels dreng hvis det er sådan i gør, i har slet slet ikke overvejet at få
hans ører tjekket hos læge / ørelæge?

M.v.h.

Britta Larsen (mor til to ørebørn)



Britta Larsen (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 04-04-04 16:54

Hos en ørelæge?

Sorry overså det lige....en alm læge kan ikke altid se der sidder væske i
mellemøret :)

M.v.h.

Britta



Michael-7500 (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Michael-7500


Dato : 04-04-04 21:03


"Henrik" <xs650@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:c4okrk$c47$1@sunsite.dk...
> Hej NG !
>
> Vores dejlige dreng på 2-år vil pludselig ikke sove om natten. Omkring kl.
> 03:00 - rejser han sig op i sin egen seng (i eget værelse) skriger - og
vil
> ind i mor og far's seng.
> HVAD GØR VI ???



Hej Dr. træt.

Vi har lidt af de samme problemer med vores datter på 2 år. Jeg er ikke i
tvivl om, at hun drømmer et eller andet og derefter søger trøst. Hun VIL ind
til mor og far. Det vil jeg dog ikke være med til, og trøster hende i stedet
for i hendes egen seng. Når hun så en gang imellem _ikke_ køber den, prøver
jeg at få hende til at tænke på noget andet. Som oftest snakker vi lidt om
bamsen, der ligger dér i sengen og venter på hende eller noget lign. _Det_
virker..! Så glemmer hun, hvad der oprindeligt var galt, tager sutten og
putter sig igen.

Det har også noget med forældrenes tålmodighed at gøre. Min kæreste,
ups....fra i dag kone, giver op langt hurtigere end jeg.....

Mvh
Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste