On Wed, 31 Mar 2004 19:45:31 +0200, "AA" <AA@nomail.com> wrote:
>
>"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
>news:406afcbd$0$490$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> De langsomme forstår ikke at lade være med at trække ud foran
>bagfrakommende
>> med høj hastighed.
>>
>> De hurtige forstår ikke at lade være med at køre oppe i r*ven på folk, der
>> ikke har mulighed for at trække ind.
>>
>> Skvadderhoveder hele flokken - hvis bare der var flere, der ville tage
>> hensyn til de andre trafikanter uden samtidig at ville tyrannisere
>dem....!
>>
> Jeg er enig i betragtningerne, to ting mere der er død iriterende:
>--
Me too.
>--
>-Lastbiler der skal lave elefantløb ved at forsøge at overhale hinanden -
>ofte tager det flere minutter og strækker sig over flere kilometer på
>motorvejen - resultatet er en trafikprop bag den overhalende elefant.
>--
Nu er det jo kun forbudt på udvalgte strækninger i dagtimerne.
At du går i selvsving over at skulle lette på speederfoden et øjeblik
vil jeg betragte som egoisme. Der kan være mange årsager til at
lastbilchaufføren vælger at overhale, og så længe det ikke er forbudt,
så må du nok leve med det.
>--
>-Folk der skal køre i ydersporet med 90-100 km/t og slet ikke kigger i
>bakspejlet - de er tilsyneladende ofte optaget af noget andet end at køre
>bil - men skal ligge i overhalingsbanen.
>--
En undersøgelse i Tyskland for nogle år siden viste, at over 40% af de
adspurgte der blev stoppet for ikke at holde til højre, svarede at ved
at vælge yderbanen ville de adskillige kilometer længere fremme komme
til at køre i det spor de egentlig skulle. De var simpelthen bange for
at skifte vognbane.
En stor %-del af disse besvarelser var afgivet af kvinder.
PS.:
Når jeg oppe i indlægget skriver "lette på speederen" så er det vel
alt der skal til for at reducere hastigheden fra 110 til 90 km/t.?
For du kører vel ikke for stærkt? *LOL*
Det er nemlig UHYRE FARLIGT, og ikke bare irriterende.
Venlig hilsen
Folmer