Halløjsa.
Takker for de hurtige svar, fed gruppe.
Jeg er godt klar over det med at slibe ventilerne ordentligt, har lavet et
utal af motorcykler igennem årene og et par Fiatter og Opel rekord og og og
..
Det med luften checker jeg lige ved først givne lejlighed.
Piwo
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:406ae656$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Jeg skal reparere en volvo som ovennævnt.
> > Er det en almindelig fejl at de brænder udstødningeventilerne?
> >
> > Eller er det et udtryk for svinsk behandling?
>
> Tja jeg har da brædt ventilerne 3 gange på Ford motorer og det var ALLE
> gange 100% min egen skyld fordi motorene fik bøllebank på motorvejen med >
> 5.000 RPM i 10 timer gennem tyskland. Det holdte de gamle motorer bare
ikke
> til.
>
> > Er der noget jeg specielt skal være opmærksom på ved arb, såsom at
boltene
> > ved manifold altid knækker eller at indsprøjtningen ikke kan justeres
> > bagefter eller? Der er helt sikkert noget der er godt at vide på
forhånd.
>
> Du skal være MEGET omhyggelig med at slibe ventilsæderne helt lige, eller
> mangler der heste ved lave omdrejninger og den kan finde på at skyde
gennem
> udstødningen eller ud af luftfilteret
> Før jeg sleb topstykket kunne den præstere ca 500 mm høje stikflammer op
ad
> kaburatoren og da jeg ikke var særlig omhyggelig første gang jeg sleb
> sæderne, var den ikke tæt og kunne stadig finde på at prutte lidt hvis den
> fik fuld gas ved meget lave omdrejninger.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
>
http://members.tripod.com/FORD_DK
>
>