|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Sænkning - sporing Fra : Jacob |
Dato : 29-03-04 10:45 |
|
Hej.
Jeg har lige fået sænket min vogn, og skal derfor have den sporet, men er det nok
kun at få sporet sine 2 forhjul, eller skal alle 4 hjul spores?
Mvh
Jacob
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
John Sahl (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 29-03-04 11:02 |
|
Jacob wrote:
> Jeg har lige fået sænket min vogn, og skal derfor have den sporet,
> men er det nok kun at få sporet sine 2 forhjul, eller skal alle 4
> hjul spores?
Det hedder en 4-hjulsudmåling, men de sporer normalt kun de
forreste af den simple grund at det er de færreste biler der rent
faktisk kan justeres på baghjulene.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Ukendt (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-04 17:46 |
|
"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c48ru0$610$1@dknews.tiscali.dk...
> Jacob wrote:
> > Jeg har lige fået sænket min vogn, og skal derfor have den sporet,
> > men er det nok kun at få sporet sine 2 forhjul, eller skal alle 4
> > hjul spores?
>
> Det hedder en 4-hjulsudmåling, men de sporer normalt kun de
> forreste af den simple grund at det er de færreste biler der rent
> faktisk kan justeres på baghjulene.
>
Helt rigtigt, men i mange tilfælde er det alligevel muligt at give den lidt
på "tolerancen" i skruehullerne.
/Claus
| |
![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 29-03-04 18:45 |
|
On Mon, 29 Mar 2004 18:45:53 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>> Det hedder en 4-hjulsudmåling, men de sporer normalt kun de
>> forreste af den simple grund at det er de færreste biler der rent
>> faktisk kan justeres på baghjulene.
>Helt rigtigt
He, he - begge mine biler har fuld justerbar undervogn. Ved sidste
4-hjuls check måtte baghjulene have en justering. Ved samme lejlighed
fandt vi ud af, at venstre baghjul/-fælg havde en anden indpresning
end de øvrige...
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Klaus Rejkjær (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Klaus Rejkjær |
Dato : 29-03-04 20:44 |
|
>
> He, he - begge mine biler har fuld justerbar undervogn. Ved sidste
> 4-hjuls check måtte baghjulene have en justering. Ved samme lejlighed
> fandt vi ud af, at venstre baghjul/-fælg havde en anden indpresning
> end de øvrige...
>
Alfa'en ?? Det er måske ligesom Ferrari's pitstop i gamle dage. Har vi kun
fået tre hjul med ud? Find lige et der ser ud som om det passer
Jeg har i øvrigt også fået 4-hjuls udmålt undervognen efter montering af nye
justerbare fjedre+dæmpere. Det er helt utroligt som sådan en sænkning kan
bringe uorden i målene, så det kan kun anbefales at få udmålingen foretaget.
Ellers kan det blive dyrt i dæk.
MVH Klaus
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 29-03-04 20:45 |
|
On Mon, 29 Mar 2004 21:43:41 +0200, "Klaus Rejkjær"
<rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:
>Alfa'en ?
Min Omega 3.0i-24
>Jeg har i øvrigt også fået 4-hjuls udmålt undervognen efter montering af nye
>justerbare fjedre+dæmpere. Det er helt utroligt som sådan en sænkning kan
>bringe uorden i målene, så det kan kun anbefales at få udmålingen foretaget.
>Ellers kan det blive dyrt i dæk.
Jep - I know, men importøren dækkede skaderne på min nye Galant 2.0
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter Weis (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Weis |
Dato : 29-03-04 20:56 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
> Min Omega 3.0i-24
Så brokker du dig vel til sælgeren
mvh
Peter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (30-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 30-03-04 19:39 |
|
On Mon, 29 Mar 2004 21:55:53 +0200, "Peter Weis"
<p.weis@email.dk.slet> wrote:
>Så brokker du dig vel til sælgeren
Han fik karantæne
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) John Sahl (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 29-03-04 20:22 |
|
Claus Petersen wrote:
> Helt rigtigt, men i mange tilfælde er det alligevel muligt at give
> den lidt på "tolerancen" i skruehullerne.
Det har du ret i..
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
|
|