"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4066ee21$0$174
> > Jeg har set at begrebet Cw er blevet brugt herinde en del gange og har
> > været lidt forvirret over det. Jeg er også rendt ind i begrebet ved
> > anden lejlighed og hvis jeg skal lade min viden om CW i denne gruppe
> > falde på hvad jeg ved om CW i fra anden kilde så vil min forvirring
> > råde.
> >
> > Jeg er nemlig rendt ind i CW begrebet i forbindelse med
> > Computerverdenen hvor at CW værdien er den værdi der angiver hvor
> > "godt" en given CPU køler, køler i forhold til andre.
> >
> > CW= Antal grader Celcius temperaturen stiger ved, pr extra tilført
> > Watt i effekt.
> >
> > Og tror ikke helt at det gør sig gældende her.
> >
> > Så er den en eller flere venlige sjæle der vil forsøge og uddybe om CW
> > er det samme begge steder, og hvis det ikke er, hvad CW så går ud på i
> > bil verdenen.
>
>
http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=85
> Her står lidt om det.
Så kan forvirringen også blive total.
Det er endnu et eksempel på, hvor vigtigt det er at holde hovedet koldt.
I den samme artikel er der både omtalt Cw og cW som luftmodstandskoeficient.
Det første: C(oficient)w(ind), en huske regel jeg har hørt.
Den anden? Ja, at det er noget med Watt er jeg ikke i tvivl om
Mht. det med computer og CW, så er det antal Kelvin pr. Watt det referer
til.
At det så burde hedde KW er en helt anden snak.
og så bare for at komme med et eksempel på hvor vigtigt det er med store og
små bogstaver:
mg
Mg
Hvad er det rigtige?
Det er begge 2, men de er ikke lig med hinanden.
Just my 2-cent
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC