|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Golf 2 offroader??? Fra : Søren Christensen |
Dato : 28-03-04 15:35 |
|
Hej
Ude i mit boligkvater lurede jeg lidt da der pludselig på parkeringspladsen
hold en højbenet golf2 med kængurugitter og reservehjulet på bagklappen i en
kromkasse. Nøjagtig som på mange andre terrængående køretøjer.
Den var næsten ligeså høj og havde trinbræt i hver side. Og under kofangeren
var der en plade der gik under vognen som beskyttede styretøjet.
Er det noget hjemmelavet eller findes der virkelig sådan en model?
Mit digital kamera er desværre lånt ud så jeg har ikke mulighed for at tage
et billed desværre.
Venligst
| |
Gert (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Gert |
Dato : 28-03-04 15:39 |
| | |
Søren Christensen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Christensen |
Dato : 28-03-04 15:47 |
| | |
Jan W Nielsen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 28-03-04 15:44 |
|
> Er det noget hjemmelavet eller findes der virkelig sådan en model?
Den findes...
Jeg troede egentlig, det var VW selv, der lavede den, men tilsyneladende er
Golf Country lavet af Steyr-Daimler-Puch i 7735 eksemplarer.
Først blev den døbt "Golf Montana" men blev senere omdøbt til "Golf
Country".
Den blev præsenteret ved biludstillingen i Geneve i 1989 med permanent
4-hjuls-træk og viskosekobling og en tophastighed på 155 km/t..
http://p3racing.net/vw/country.html
--
/Jan W Nielsen
| |
Søren Christensen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Christensen |
Dato : 28-03-04 15:51 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4066e4e6$0$28851$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Er det noget hjemmelavet eller findes der virkelig sådan en model?
>
> Den findes...
>
> Jeg troede egentlig, det var VW selv, der lavede den, men tilsyneladende
er
> Golf Country lavet af Steyr-Daimler-Puch i 7735 eksemplarer.
>
> Først blev den døbt "Golf Montana" men blev senere omdøbt til "Golf
> Country".
>
> Den blev præsenteret ved biludstillingen i Geneve i 1989 med permanent
> 4-hjuls-træk og viskosekobling og en tophastighed på 155 km/t..
>
> http://p3racing.net/vw/country.html
>
> --
Sådan en er vel pæn dyr når den kun findes så begrænset ?
Den jeg så var temmelig flot. Det lignede faktisk en Golf manhatten
der lige var blevet bygget om. Med hjulkasse i krom. Og en fint 4x4 mærke på
siden.
Venligst
| |
![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 28-03-04 15:56 |
|
On Sun, 28 Mar 2004 16:51:25 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:
>Sådan en er vel pæn dyr når den kun findes så begrænset ?
Næh - det er ikke så galt. Bilen kostede ca. 300.000 kr fra ny,
hvilket var på højde med en G60. Derfor også overkommelig på
DK-plader.
Hvis du læser det link, Jan W sendte, vil du se, at problemet er
reservedelene. Det er ikke et standardprodukt, hvorfor almindlige dele
som nye støddæmpere kan være problematisk
>Den jeg så var temmelig flot. Det lignede faktisk en Golf manhatten
>der lige var blevet bygget om. Med hjulkasse i krom. Og en fint 4x4 mærke på
>siden.
Jeg mener, de har anvendt en Golf 1.8 som udgangspunkt - Manhatten
sammenligningen er go' nok :)
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Søren Christensen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Christensen |
Dato : 28-03-04 16:08 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:lnpd60511a5tj37a5en4rptgav5ith3rmq@4ax.com...
> On Sun, 28 Mar 2004 16:51:25 +0200, "Søren Christensen"
> <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:
>
> >Sådan en er vel pæn dyr når den kun findes så begrænset ?
>
> Næh - det er ikke så galt. Bilen kostede ca. 300.000 kr fra ny,
> hvilket var på højde med en G60. Derfor også overkommelig på
> DK-plader.
>
> Hvis du læser det link, Jan W sendte, vil du se, at problemet er
> reservedelene. Det er ikke et standardprodukt, hvorfor almindlige dele
> som nye støddæmpere kan være problematisk
>
> >Den jeg så var temmelig flot. Det lignede faktisk en Golf manhatten
> >der lige var blevet bygget om. Med hjulkasse i krom. Og en fint 4x4 mærke
på
> >siden.
>
> Jeg mener, de har anvendt en Golf 1.8 som udgangspunkt - Manhatten
> sammenligningen er go' nok :)
>
Ja jeg så også lige et billed hvor hjulracket er drejet ud.
Ved sq ikke rigtig hvilken mening jeg skal have om den bil. :-/
Et sted mellem lidt for anderledes og lidt fed. Afhængig af hvilken vinkel
man ser den fra...
Venligst
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-04 20:22 |
|
> >Den jeg så var temmelig flot. Det lignede faktisk en Golf manhatten
> >der lige var blevet bygget om. Med hjulkasse i krom. Og en fint 4x4 mærke
på
> >siden.
>
> Jeg mener, de har anvendt en Golf 1.8 som udgangspunkt - Manhatten
> sammenligningen er go' nok :)
Ja lige knap nok, den er baseret på et G60 karosseri som er noget forstærket
i forhold til en standard karosse, bagenden er noget modificeret for at få
plads til firhjulstræk og tanken. Motoren er dog en standard 1,8 Digifant
indsprøjtning
Den kunne fåes i CL og GL modeller, alle havde GTI sæder og soltag.
Der blev lavet en speciel udgave der hed Country Cromolux, hvor trinbrædt
og gitre var i Chrom, det var en "limited edition" på kun 500 biler.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
=== Døden overhaler de hurtige ===
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 28-03-04 20:33 |
|
Claus Petersen wrote:
> Ja lige knap nok, den er baseret på et G60 karosseri som er noget
> forstærket i forhold til en standard karosse, bagenden er noget
> modificeret for at få plads til firhjulstræk og tanken.
Der findes da også en 4x4 som ikke er hævet...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 28-03-04 20:36 |
|
On Sun, 28 Mar 2004 21:33:17 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:
>Claus Petersen wrote:
>> Ja lige knap nok, den er baseret på et G60 karosseri som er noget
>> forstærket i forhold til en standard karosse, bagenden er noget
>> modificeret for at få plads til firhjulstræk og tanken.
>
>Der findes da også en 4x4 som ikke er hævet...
Jep - syncro-udgaven
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 29-03-04 00:04 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:c9ae609lu58sv45ie0b6flge4bffgpl9eb@4ax.com...
> On Sun, 28 Mar 2004 21:33:17 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
> mit efternavn . com> wrote:
>
> >Claus Petersen wrote:
> >> Ja lige knap nok, den er baseret på et G60 karosseri som er noget
> >> forstærket i forhold til en standard karosse, bagenden er noget
> >> modificeret for at få plads til firhjulstræk og tanken.
> >
> >Der findes da også en 4x4 som ikke er hævet...
>
> Jep - syncro-udgaven
>
Ja, eller Rallye udgaven
mvh
Rasmus
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (29-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-03-04 17:49 |
|
"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:c47lkb$l22$1@sunsite.dk...
>
> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> news:c9ae609lu58sv45ie0b6flge4bffgpl9eb@4ax.com...
> > On Sun, 28 Mar 2004 21:33:17 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
> > mit efternavn . com> wrote:
> >
> > >Claus Petersen wrote:
> > >> Ja lige knap nok, den er baseret på et G60 karosseri som er noget
> > >> forstærket i forhold til en standard karosse, bagenden er noget
> > >> modificeret for at få plads til firhjulstræk og tanken.
> > >
> > >Der findes da også en 4x4 som ikke er hævet...
> >
> > Jep - syncro-udgaven
> >
>
> Ja, eller Rallye udgaven
>
Eller endnu vildere G2 G60 16V Limited Edition.
Den bedste Golf 2 ever made, svjh 1,8 16V G60 med 210 Hk og firhjulstræk.
/Claus
| |
Mogens Knudsen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 28-03-04 15:52 |
|
On Sun, 28 Mar 2004 16:44:19 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>Den blev præsenteret ved biludstillingen i Geneve i 1989 med permanent
>4-hjuls-træk og viskosekobling og en tophastighed på 155 km/t..
Bilrevy'en skriver 165 km/t, hvilket vel svarer meget godt til de 98
hk i den 1.8 liter store motor?
Her er et flot eksemplar til 3.800 € - fine billeder:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111134832363&top=16&
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) Søren Christensen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Christensen |
Dato : 28-03-04 15:56 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ngpd60d0icla58dn2kckbuqjc4jrincjhj@4ax.com...
> On Sun, 28 Mar 2004 16:44:19 +0200, "Jan W Nielsen"
> <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
>
> >Den blev præsenteret ved biludstillingen i Geneve i 1989 med permanent
> >4-hjuls-træk og viskosekobling og en tophastighed på 155 km/t..
>
> Bilrevy'en skriver 165 km/t, hvilket vel svarer meget godt til de 98
> hk i den 1.8 liter store motor?
> Her er et flot eksemplar til 3.800 ? - fine billeder:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111134832363&top=16&
>
Er den bagklap overhovedet til at åbne med det reservehjul hængende på?
Venligst
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens Knudsen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens Knudsen |
Dato : 28-03-04 15:57 |
|
On Sun, 28 Mar 2004 16:56:13 +0200, "Søren Christensen"
<Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:
>Er den bagklap overhovedet til at åbne med det reservehjul hængende på?
Du drejer hjulet ud til siden inden åbning af klappen
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-04 20:25 |
|
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:atpd60tul8i9j14vvffili515uejtb8l46@4ax.com...
> On Sun, 28 Mar 2004 16:56:13 +0200, "Søren Christensen"
> <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:
>
> >Er den bagklap overhovedet til at åbne med det reservehjul hængende på?
>
> Du drejer hjulet ud til siden inden åbning af klappen
>
Nemlig, og så bemærker man at bagklappen glat, dvs der er ikke det normale
hul til montering af nr.plade.
En af forskellene på karossen.
/Clasu
| |
Per Beer Hansen (28-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 28-03-04 15:51 |
|
Søren Christensen wrote:
> Hej
>
> Ude i mit boligkvater lurede jeg lidt da der pludselig på
> parkeringspladsen hold en højbenet golf2 med kængurugitter og
> reservehjulet på bagklappen i en kromkasse. Nøjagtig som på mange
> andre terrængående køretøjer.
> Den var næsten ligeså høj og havde trinbræt i hver side. Og under
> kofangeren var der en plade der gik under vognen som beskyttede
> styretøjet.
> Er det noget hjemmelavet eller findes der virkelig sådan en model?
> Mit digital kamera er desværre lånt ud så jeg har ikke mulighed for
> at tage et billed desværre.
Den er skam original nok, sådan en Golf Country.
Her kan du evt. købe et par stykker, hvis du skulle have den lyst
http://makeashorterlink.com/?C14813DD7
http://makeashorterlink.com/?G16822DD7
http://makeashorterlink.com/?W27853DD7
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
|
|