|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Måling... Fra : Peter G C |
Dato : 25-03-04 19:51 |
|
Hej
Min Citrobang Xantia, HDi var til service i dag på en aut. værksted. Så
langt så godt.
Sammen med servicebog udleveres en oversigt over, hvad der prævist er lavet.
Men ikke nok med det, så er der udleveret en udskrift fra en måling. Jeg
fatter dog ikke hvad målingen betyder eller giver udtryk for. Jeg har postet
målingen i dk.binaer.motor (samme overskrift)og vil gerne høre jeres
forklaring.
Takker.
Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
EjS (25-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : EjS |
Dato : 25-03-04 20:40 |
|
> Sammen med servicebog udleveres en oversigt over, hvad der prævist er
lavet.
> Men ikke nok med det, så er der udleveret en udskrift fra en måling. Jeg
> fatter dog ikke hvad målingen betyder eller giver udtryk for. Jeg har
postet
> målingen i dk.binaer.motor (samme overskrift)og vil gerne høre jeres
> forklaring.
>
> Takker.
Søgning på Google på "opacity" "car" (der tilsættes et eller andet sporstof
måske til brændstoffet og emissioner måles??):
The free acceleration method is very fast, cheap and easy to perform, and
can give
indications about the condition of the engine and the fuel injection system.
It has been
criticised, however, because it bears no correlation with full load emission
measurements (operation at full load represents a high fraction of total
operation in
diesel engines) and it can lead to wrong conclusions regarding the emission
behaviour
of a diesel car (Voss et al. 1987a). Moreover, it cannot give an indication
for a car's
NOx emission levels, which however become increasingly significant for
photochemical air pollution.
| |
Peter G C (25-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 25-03-04 20:45 |
|
"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4063359a$0$5949$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
[klip]
> Søgning på Google på "opacity" "car" (der tilsættes et eller andet
sporstof
> måske til brændstoffet og emissioner måles??):
OK - tak. Svarede til min formodning.
Hvordan er denne målemetode i forhold til den, som anvendes ved syn? Og er
tallene ok?
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
![](/images/tree/0.gif) EjS (25-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : EjS |
Dato : 25-03-04 21:53 |
|
> OK - tak. Svarede til min formodning.
>
> Hvordan er denne målemetode i forhold til den, som anvendes ved syn? Og er
> tallene ok?
Det ved jeg simpelt hen ikke en skid om ;)
Medmindre dine dyser er slidte og bilen har kørt en milliard tror jeg ikke
der er noget at frygte med HDi'en ...
MVH EjS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Peter G C (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 26-03-04 19:32 |
|
"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:406346c0$0$28881$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
[klip]
> Det ved jeg simpelt hen ikke en skid om ;)
Hva' faan? ![Glad](images/smileys/glad.gif) Troede, at du var en diesel-mester :-.=
> Medmindre dine dyser er slidte og bilen har kørt en milliard tror jeg ikke
> der er noget at frygte med HDi'en ...
Potten triller godt, men bruger pt. lidt olie (5w 40).
Om dyserne er slidte ved jeg ikke. Værkstedet ved, at den skal synes til
sommer og derfor er testen formodentlig udarbejdet. Intet at bemærke fra
værkstedets side.
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
[8700] Brian Mark Ma~ (25-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~ |
Dato : 25-03-04 20:52 |
|
Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til på nettet - er det noget som har
med forureningskontrol at gøre.
Mvh.
B. Madsen
"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40632a11$0$307$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Min Citrobang Xantia, HDi var til service i dag på en aut. værksted. Så
> langt så godt.
>
> Sammen med servicebog udleveres en oversigt over, hvad der prævist er
lavet.
> Men ikke nok med det, så er der udleveret en udskrift fra en måling. Jeg
> fatter dog ikke hvad målingen betyder eller giver udtryk for. Jeg har
postet
> målingen i dk.binaer.motor (samme overskrift)og vil gerne høre jeres
> forklaring.
>
> Takker.
>
> Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com/
>
>
>
| |
alexbo (26-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 26-03-04 22:40 |
|
"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev
> Jeg fatter dog ikke hvad målingen betyder eller giver udtryk for. Jeg har
postet målingen i dk.binaer.motor (samme overskrift)og vil gerne høre jeres
> forklaring.
Uden at kunne forklare udskriften, kan jeg se at der er fremhævet en K værdi
2,02.
Det må være røggastætheden, grænsen er 2,5 for sugebiler og 3,0 for turbo.
Bortset fra udskriften er metoden den samme til syn, speederen i bund et par
sekunder.
Hvis man læser din udskrift nedefra, ser det ud som om at man har givet halv
gas et par sekunder derefter fuld og slippe med det samme.
Det kan skyldes at mekanikeren lige ville høre om der var nogen grimme lyde
ved halv gas, inden han trådte i bund.
mvh
Alex Christensen
| |
Peter G C (27-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 27-03-04 13:33 |
|
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c4280i$135a$1@news.cybercity.dk...
[klip]
Tak for forklaringen!
/Peter
--
http://www.grauslund.com/
| |
|
|