|
| Antituning? Fra : Martin / Fårevejle |
Dato : 17-03-04 23:35 |
|
Jeg har fået fingerene i en primera fra 92 for en slik og skal i gang med en
omfattende renovering. MEN¨
Den skal bla have en anden motor i. Den er født som 2,0. Kan jeg uden videre
stoppe en 1,6 i? - den er jo noget billigere i forsikring og sån....
| |
Claus Fabritius (18-03-2004)
| Kommentar Fra : Claus Fabritius |
Dato : 18-03-04 08:47 |
|
"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4058d2c0$0$287$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har fået fingerene i en primera fra 92 for en slik og skal i gang med
en
> omfattende renovering. MEN¨
Nu igen? :)
> Den skal bla have en anden motor i. Den er født som 2,0. Kan jeg uden
videre
> stoppe en 1,6 i? - den er jo noget billigere i forsikring og sån....
Det kan du godt, men forsikringen er temmelig sikkert ligeglade, da den
stadig er en 2.0 på papirerne. Jeg tror at du får nemmere ved at sælge den
med en 2.0 motor en med en 1.6, da den nærmest er undermotoriseret i
1.6-udgaven.
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93
| |
Max (18-03-2004)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 18-03-04 21:16 |
|
<Snip>
> med en 2.0 motor en med en 1.6, da den nærmest er undermotoriseret i
> 1.6-udgaven.
<snap>
Hvad? Synes sgu min _standard_ 1,6 trækker ganske pænt....102hypper til
1075kg er sgu da fint...
/Max
| |
Claus Fabritius (18-03-2004)
| Kommentar Fra : Claus Fabritius |
Dato : 18-03-04 21:31 |
|
"Max" <maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:405a0371$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvad? Synes sgu min _standard_ 1,6 trækker ganske pænt....102hypper til
> 1075kg er sgu da fint...
Det kan da godt være at jeg bare har et forkert sammenligningsgrundlag med
860 kg bil og 111 HK/161 NM i motorrummet :)
--
Claus Fabritius
| |
Max (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 19-03-04 05:56 |
|
> Det kan da godt være at jeg bare har et forkert sammenligningsgrundlag med
> 860 kg bil og 111 HK/161 NM i motorrummet :)
Okay...det lyder jo også godt...
Men jeg synes umiddelbart ikke har primera 1,6 mangler kraft...det kommer jo
også an på hvad man vil have
/Max
| |
Mr. Mogens Knudsen, ~ (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ |
Dato : 19-03-04 06:09 |
|
On Fri, 19 Mar 2004 05:55:50 +0100, "Max" <maxses@hotmail.com> wrote:
>Men jeg synes umiddelbart ikke har primera 1,6 mangler kraft...det kommer jo
>også an på hvad man vil have
Jeg har haft en 1.6 - i en uge. Så blev den afleveret igen.
En 2 liters kører helt fantastisk - motor, styretøj og undervogn går
op i en højere enhed. Jeg ville aldrig vælge 1.6, når man ved,
hvorledes det KAN køre.
/Mogens
| |
Max (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 19-03-04 14:52 |
|
> Jeg har haft en 1.6 - i en uge. Så blev den afleveret igen.
> En 2 liters kører helt fantastisk - motor, styretøj og undervogn går
> op i en højere enhed. Jeg ville aldrig vælge 1.6, når man ved,
> hvorledes det KAN køre.
Pudsigt...det må jeg prøve...(eller skal man lade vær når man ejer en 1,6?)
Er 1,6 og 2,0 ikke ens i styretøj og undervogn?
snakker vi DA eller DS motorer?(indstrøjt./kaburator)
/Max
| |
Mr. Mogens Knudsen, ~ (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ |
Dato : 19-03-04 16:21 |
|
On Fri, 19 Mar 2004 14:51:58 +0100, "Max" <maxses@hotmail.com> wrote:
>Pudsigt...det må jeg prøve...
Go' idé
>(eller skal man lade vær når man ejer en 1,6?)
He, he
>Er 1,6 og 2,0 ikke ens i styretøj og undervogn?
Burde vel være noget af det samme, men samlet set er en 2 liters helt
forrygende. En god kombination af sport og familie, IMO
Historien er den, at min gode ven og undertegnede var ude at prøve en
Primera 2.0 SLX, lige da de blev introduceret. Vennen er/var Opel-mand
om en hals, hvorfor det var særdeles spændende at måle Primera'en mod
en Vectra 2.0.
Hold da kæft en forskel. Primera'en - med sit multilinkforakselsystem
fra sportsmodellen 200 SX - var helt ustyrlig på motorvejen (positivt)
og bilen kørte knaldhamrende hurtigt samt som på skinner.
Med dét i baghovedet måtte jeg senere i karrieren prøve en Primera
igen, og valget faldt på en 1.6 liters udgave. Nøøøj for en skuffelse.
Der var SLET ikke det samme over bilen, som iøvrigt hoppede ud af
landevejen til stor irritation for mig. Eet værkstedsbesøg og ingen
performance resulterede i, at jeg afleverede bilen igen. Spand :)
>snakker vi DA eller DS motorer?(indstrøjt./kaburator)
Indsprøjt da - en Primera er nyere end '90, hvor kat'en blev indført,
IMO
/Mogens
| |
Max (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 19-03-04 17:30 |
|
> Burde vel være noget af det samme, men samlet set er en 2 liters helt
> forrygende. En god kombination af sport og familie, IMO
Min mening om 1,6 pt ,-)
> Hold da kæft en forskel. Primera'en - med sit multilinkforakselsystem
> fra sportsmodellen 200 SX - var helt ustyrlig på motorvejen (positivt)
> og bilen kørte knaldhamrende hurtigt samt som på skinner.
Lyder fint...
> Med dét i baghovedet måtte jeg senere i karrieren prøve en Primera
> igen, og valget faldt på en 1.6 liters udgave. Nøøøj for en skuffelse.
> Der var SLET ikke det samme over bilen, som iøvrigt hoppede ud af
> landevejen til stor irritation for mig. Eet værkstedsbesøg og ingen
> performance resulterede i, at jeg afleverede bilen igen. Spand :)
> >snakker vi DA eller DS motorer?(indstrøjt./kaburator)
>
> Indsprøjt da - en Primera er nyere end '90, hvor kat'en blev indført,
> IMO
2,0 er med indsprøjtning fra efter '90
1,6i blev vidst først lavet i '93....
Så det skal have en fra efter '93 for at lave en fair sammenligning
Ved du hvornår de begge var fra?
/Max
| |
Mr. Mogens Knudsen, ~ (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~ |
Dato : 19-03-04 17:49 |
|
On Fri, 19 Mar 2004 17:30:02 +0100, "Max" <maxses@hotmail.com> wrote:
>Ved du hvornår de begge var fra?
De to jeg prøvede/havde?
2 liters fra '91 og 1,6 fra '95 - der omkring. Den sidste havde mørke
baglygter... (facelift, hvilket den ikke behøver at blive ringere af)
/Mogens
| |
Max (19-03-2004)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 19-03-04 19:50 |
|
> De to jeg prøvede/havde?
Jep...
> 2 liters fra '91 og 1,6 fra '95 - der omkring. Den sidste havde mørke
> baglygter... (facelift, hvilket den ikke behøver at blive ringere af)
Nej jeg kører selv '95 1,6
Men jeg vil da lige tage ud og prøve en 2,0l snart... Der er jo nok lidt med
køre stil...1,6 skal nok have lidt flere omdr.
2,0 fra '91 havde 115hk og 166nm
1,6 fra '95 havde 102hk og 136nm
/Max
| |
Olesen (18-03-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 18-03-04 18:02 |
|
"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4058d2c0$0$287$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> omfattende renovering. MEN¨
Renovering ?
Er det ikke kun noget man går
i gang med, hvis man eks. finder en pæn Morris ti-hunner' ??
| |
|
|