|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Bedste T3 Caravelle? Fra : Jens Jakob Andersen |
Dato : 12-03-04 16:45 |
|
Hej
Hvad er den bedste Caravelle T3 (minibus) at købe, når økonomi
(indkøb, drift og forbrug) også spiller en rolle - det er som
familie-bil jeg skal bruge den?
Jeg håber nogen vil dele deres erfaringer med de forskellige modeller
med mig.
Mvh
Jens Jakob
| |
Mogens... (12-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 12-03-04 17:40 |
|
On 12 Mar 2004 07:44:34 -0800, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:
>Hvad er den bedste Caravelle T3 (minibus) at købe, når økonomi
>(indkøb, drift og forbrug) også spiller en rolle
Jamen så skal du slet ikke købe een - den er vanvittig dyr at holde
kørende. Jeg har haft de første 10 stykker under vingerne - og det
kostede kassen!
/Mogens
| |
Jan Hansen (12-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan Hansen |
Dato : 12-03-04 22:43 |
|
"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:jop350l5emue9ultlapdqhneputmri4hnc@4ax.com...
> On 12 Mar 2004 07:44:34 -0800, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
> wrote:
>
> >Hvad er den bedste Caravelle T3 (minibus) at købe, når økonomi
> >(indkøb, drift og forbrug) også spiller en rolle
>
> Jamen så skal du slet ikke købe een - den er vanvittig dyr at holde
> kørende. Jeg har haft de første 10 stykker under vingerne - og det
> kostede kassen!
Hvorfor er den så dyr, jeg ved godt at brændstofforbrug måske ikke er det
laveste og at den er halvdyr at forsikre.
Men reparationer osv er det dyrt ? Det er vel stadig en folkevogn, som det
ikke koster alverden at reparere på ?
| |
![](/images/tree/0.gif) Mogens... (13-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 13-03-04 06:38 |
|
On Fri, 12 Mar 2004 22:42:57 +0100, "Jan Hansen"
<johnjohnxy@yahoo.com> wrote:
>Hvorfor er den så dyr, jeg ved godt at brændstofforbrug måske ikke er det
>laveste og at den er halvdyr at forsikre. Men reparationer osv er det dyrt ?
Jep - det var de i alt fald, da jeg "var på".
/Mogens
| |
![](/images/tree/0.gif) Allan Jørgensen (13-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Jørgensen |
Dato : 13-03-04 12:47 |
|
"Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> wrote in message
news:40522ed6$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvorfor er den så dyr, jeg ved godt at brændstofforbrug måske ikke er det
> laveste og at den er halvdyr at forsikre.
> Men reparationer osv er det dyrt ? Det er vel stadig en folkevogn, som det
> ikke koster alverden at reparere på ?
HA, da firmaets T3 Tdi skulle til 60000km service løb det op i 11.000kr incl
skiver ,klodser og nye dæk foran og dvs små justeringer
--
Allan
polo 1,6 *solgt*
fzr600us
lånebil huyndai pony
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Jakob Andersen (15-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Jakob Andersen |
Dato : 15-03-04 10:08 |
|
Tænker i her på T3 (den fra midt 80erne) eller T4 - den "nuværende"?
Hvad er det mere specifikt der gør en Caravelle T3 til en dyr
oplevelse?
VW dele er jo ikke længere de dyreste på blokken, og der er mange gode
perlegrus mekanikere - jeg ville ikke køre en Caravelle fra f.eks 87
til autoriseret :)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens... (15-03-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 15-03-04 19:41 |
|
On 15 Mar 2004 01:08:08 -0800, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:
>Tænker i her på T3 (den fra midt 80erne) eller T4 - den "nuværende"?
T3
>Hvad er det mere specifikt der gør en Caravelle T3 til en dyr
>oplevelse?
Den er jo ikke så nem at komme til - desuden er modellen ikke særligt
"rationelt" opbygget. Udstødningssystemet alene består af en række
dyre reservedele trods dét, at motoren ligger bagi
>VW dele er jo ikke længere de dyreste på blokken, og der er mange gode
>perlegrus mekanikere - jeg ville ikke køre en Caravelle fra f.eks 87
>til autoriseret
Næh, dét ville jeg sgu heller ikke. Min erfaring er fra en 20-30
firmabiler, der sammenlagt mindst har kørt et par millioner km.
/Mogens
| |
|
|