On Fri, 5 Mar 2004 21:21:43 +0100, "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote:
>Ja 83% lortearbejde...
>
>
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=258528/
>
>
>
>Måske man skulle til at indgå en rep. kontrakt med de punkter som skal
>opfyldes FØR man sender sin bil på værksted...så kan man altid henholde til
>punkter i kontrakten der ikke er opfyldt, og derved trække betalingen.
En lidt "omvendt" historie... En veninde ville sælge sin knap 4 år
gamle Polo til en anden veninde. For at undgå uvenskaber enedes de om
at dele udgiften til en FDM-undersøgelse, bilen skulle derefter have
udbedret de fejl og mangler der måtte være.
Der kom en flot 14 sider rapport fra FDM med en del kritikpunkter...
Bl.a. var der rust på lydpotten (ikke gennemtæret eller det der
ligner, men der var rustpletter), der var rustpletter på
bremseskiverne, en ikke-nærmere defineret slange i motorrummet sad løs
(returslangen fra køleren var hoppet ud af en clips, lige til at
trykke ind igen!) og andre små latterlige ting! For to ukyndige piger
var det lige til at græde over, på værkstedet kunne værkføreren blot
grine af rapporten og fortælle de havde mange af den slags "oprørte"
mennesker efter reparationer på værkstedet.
Såe - hvis FDM mener at en rustplet på en bremseskive er nok til at
reparationen "dumper" så forstår jeg godt de 83%!
Behøver jeg fortælle, at bilen bestod syn 3 mdr. senere med bravour og
de to piger stadig er bedte veninder i dag
Henning
hsb@(fjernes)image.dk