Brian XJ wrote:
>
> Hej, jeg har skrevet om det før for efterhånden lang tid siden, og har også
> fået nogle tips! Tak bla. til Armand... mv.
> Men jeg har stadigvæk start problemer. Jeg har dog fundet ud af noget mere:
>
> Hvis eks. den har stået et par dage, og forsøger at starte, kan jeg høre at
> motoren tager nogle omdrejninger og herefter kører vi på start motoren - det
> kan jeg gøre lang tid (men ikke særlig langt!).
> Jeg har nu fundet en løsning på at få den startet:
> En klud med lidt benzin på hen til indsugning, lad det stå i 1-2 minutter,
> prøve igen med starteren- og efter 5-10 sec er der liv i dyret! Hjælp hvor
> bliver min benzin(dampe) af?
> Og ja jeg har prøvet med benzinhanen og ja der strømmer benzin ud af hanen
> når den sættes på PRI.
> Jeg har også en enkel gang gået istå - lige efter en meget kraftig
> overhaling, måske skyldes det også manglende benzin et eller andet sted
> imellem tanken og motoren? Derefter havde jeg nemlig også svært ved at
> starte igen.
Imellem tanken og motoren sidder karburatoren

Hvis svømmerhuset på
karburatoren ikke bliver fyldt hurtigt nok, løber du simpelthen tør for
benzin på trods af at tanken er fuld! Jeg tror du må igang med at rense
dine kaburatorer! Lugter maskinen af benzin? Måske har du en utæthed ved
karburator dræn-skruen som gør at benzinen lige så stille løber ud af
svømmerhuset, og bliver helt tømt når maskinen ikke har været igang et
par dage. De 5-10 sekunder kan være lang tid nok for vakum-ventilen at
tillade at kaburatorene bliver fyldt op igen.
/Peter