> Hvad er
> forskellen på de modeller? GLi, XLi osv? Hvor langt kører de på literen?
Udstyrs niveau... Da mine gamle forældre skulle have ny bil prakkede jeg dem
en Carina E på. Det er en alletiders bil - forstået på den måde den er
(røv)kedelig i udformning og valg af interiør samt køreindenskaber - men det
holder max. Samle-kvaliteten er (hvad jeg kan se/høre) i orden. Der er tænkt
over detaljer, som en lille plast dims der forhindre holde-pinden til
motorrumsklappen i at få skravet maling af. Motorrummet virker overskueligt
og velindrettet - væske kontrol og påfyldning er furnuftigt placeret.
Tilbage til udstyret:
Da vi kigge på forskellige modeller af Carina E'eren - var det rent ud sagt
en jungel. Der er mange udstyrsmodeller - men her er hvad jeg lige kan
huske:
XLi - bund model - intet ekstra udstyr (dog var der varianter som Fantastic
oa. med lidt udstyr (hvad ved jeg ikke))
SLi - over middel udstyr (de sidste modeller 95/96 havde ret meget før den
udgik)
GLX - middel udstyr og Air-con.
GLi - top model - mener den har alt i el.
> Ham Toyota-forhandleren fortalte mig at en 1.6 var dyrere end 1.8'eren i
> vægtafgift og kørte mindre pr. km/l - det synes jeg ikke helt passer?
Burde
> det ikke være omvendt?
Som svaret før er 1.8'eren en Leanburn version - der går længere på
litteren. Den E'er mine forældre har er 1.8 GLX 12/97 og vejer 1100kg (pris
87.000kr ved 140.000km)
Gearkasserne er et svagt punkt (har jeg hørt) - men ellers ret fri for fejl
(se evt.
www.mandagsbil.dk). Eneste problem vi har haft er en defekt
vandpumpe. Vi var også ude at kigge på en 1995 2.0 GLi - hvor rusten
langsomt var begyndt at gnave i undervognen (var aldrig blevet
undervognsbehandlet) - så kig grundigt efter - især lige foran baghjulene og
bagud.
Mvh.
B. Madsen