|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Ford Sierra 1,6 1983 Fra : Lars |
Dato : 16-02-04 17:32 |
|
Hej NG
Jeg kigger på en ældre Ford Sierra fra 1983, som jeg overvejer at købe.
Bilen er med en 1,6l motor, 5 dørs og nysynet.
Er der nogle her i gruppen, der kan fortælle hvad man specielt skal være
opmærksom på/kigge efter, på disse modeller ??
Den har en tikkende lyd fra motoren, når den er kold, er det noget man skal
være ekstra opmærksom på ??
På forhånd tak.
MVH Lars
| |
jan@stevns.net (16-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 16-02-04 17:38 |
|
"Lars" <hovvej1@mail.dk> skrev :
>Hej NG
>Jeg kigger på en ældre Ford Sierra fra 1983, som jeg overvejer at købe.
>Bilen er med en 1,6l motor, 5 dørs og nysynet.
>Er der nogle her i gruppen, der kan fortælle hvad man specielt skal være
>opmærksom på/kigge efter, på disse modeller ??
>Den har en tikkende lyd fra motoren, når den er kold, er det noget man skal
>være ekstra opmærksom på ??
>På forhånd tak.
Hej Lars
gruppens hjemmesider
køb/salg af bil
undersøgelse af bilen
ka' måske være til inspiration
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why
| |
Ukendt (16-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-04 17:39 |
|
> Jeg kigger på en ældre Ford Sierra fra 1983, som jeg overvejer at købe.
> Er der nogle her i gruppen, der kan fortælle hvad man specielt skal være
> opmærksom på/kigge efter, på disse modeller ??
> Den har en tikkende lyd fra motoren, når den er kold, er det noget man
skal
> være ekstra opmærksom på ??
Den har en motor, der æder knaster - eller er det hele topstykker..?
Heldigvis koster det ikke alverden at få lavet, hvis man kender en billig
"hus-mekaniker" - men det er da værd at undgå det eksemplar, der allerede er
slidt op.
/Jan W Nielsen.
| |
jan@stevns.net (16-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 16-02-04 17:53 |
|
"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :
>Den har en motor, der æder knaster - eller er det hele topstykker..?
Hvis det sker, er det knasten, og så husker man som regel at skifte
det defekte olierør også ;(
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why
| |
Per Beer Hansen (16-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-02-04 20:33 |
|
Jan W. Nielsen wrote:
>
> Den har en motor, der æder knaster - eller er det hele topstykker..?
Arh, så slemt er det nu ikke
Det der kan ske, er at olierøret (og dermed smørringen til knasterne) bliver
tilstoppet, og så slides knasterne selvfølgeligt af, men at det ligefrem
skulle være så udbredt som du giver udtryk for, det er ikke min erfaring.
>
> Heldigvis koster det ikke alverden at få lavet, hvis man kender en
> billig "hus-mekaniker" - men det er da værd at undgå det eksemplar,
> der allerede er slidt op.
Nu er sådan en Sierra jo med den gamle type OHC motor, hvor man kan (og
skal) justere ventilspillerummet selv, og det kan sagtens være på grund af
manglende justering at den tikker.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (16-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-02-04 20:47 |
|
> > Den har en motor, der æder knaster - eller er det hele topstykker..?
>
> Arh, så slemt er det nu ikke
> Det der kan ske, er at olierøret (og dermed smørringen til knasterne)
bliver
> tilstoppet, og så slides knasterne selvfølgeligt af, men at det ligefrem
> skulle være så udbredt som du giver udtryk for, det er ikke min erfaring.
Tja min 1.6 åd dem i hvert fald også hurtigt.
Min motor var total renoveret (ombytningsmotor) og efter ca. 100.000 Km var
der en "pæn" kant på knasterne. Skal ikke kunne love at renoveringsfirmaet
havde skiftet olierør og pumpe, men da motoren kostede 10.000 Kr virkede det
rimelig seriøst (ejer før mig der fik det lavet).
Jeg skiftede så toppen til en 2.0 i stedet for. I håbet om nogle flere
pony'er, men det udeblev FULDSTÆNDIG. Til gengæld blev benzinforbruget
ændret drastik fra en 12 Km/l til i alleraller bedste fald en 9-10 Km/l
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Olesen (16-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 16-02-04 17:54 |
|
"Lars" <hovvej1@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4030f06d$0$29399$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG
> Jeg kigger på en ældre Ford Sierra fra 1983, som jeg overvejer at købe.
> Bilen er med en 1,6l motor, 5 dørs og nysynet.
5-10.000,- synet vil jeg tro....
> Er der nogle her i gruppen, der kan fortælle hvad man specielt skal være
> opmærksom på/kigge efter, på disse modeller ??
Rust. Vangernes tilstand. Motorgang/olieforbrug/-svineri.
Styrtøj, gearskifte skal gå let.
> Den har en tikkende lyd fra motoren, når den er kold, er det noget man
skal
> være ekstra opmærksom på ??
Køre den, skal den nok blive ved.
Mange ældre Ford'er tikker, også selvom de
er varme. Min egen '86 gør heldigvis
ikke, hverken kold som varm (7-9-13).
| |
Per Beer Hansen (16-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 16-02-04 20:36 |
|
Lars wrote:
> Hej NG
> Jeg kigger på en ældre Ford Sierra fra 1983, som jeg overvejer at
> købe. Bilen er med en 1,6l motor, 5 dørs og nysynet.
> Er der nogle her i gruppen, der kan fortælle hvad man specielt skal
> være opmærksom på/kigge efter, på disse modeller ??
Som med alle andre gamle biler, så er det rusten der er den største fjende.
Specielt de bagerste vanger, er en svaghed på Sierra.
> Den har en tikkende lyd fra motoren, når den er kold, er det noget
> man skal være ekstra opmærksom på ??
>
Det kan være slidtage, men det kan også bare være noget så simpelt, som
manglende justering af ventilerne.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
|
|