|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hey Bjørn! Fra : Roberto Saldo |
Dato : 11-02-04 15:52 |
|
Ævs jeg er forvirret, nu finder jeg sådan en liste på nettet:
TOYOTA CARINA E Stufenheck ( T19 )
1.6 16V (AT190) 85KW (116PS) 1587ccm 12.1994 - 09.1997
1.6 (AT190) 79KW (107PS) 1587ccm 01.1993 - 09.1997
1.6 (AT190) 73KW (99PS) 1587ccm 01.1995 - 09.1997
1.6 (AT190) 78KW (106PS) 1587ccm 10.1995 - 09.1997
1.6 GLI (AT190) 79KW (107PS) 1587ccm 04.1992 - 09.1997
1.8 i 16V (AT191) 79KW (107PS) 1762ccm 01.1995 - 09.1997
2.0 D (CT190) 54KW (73PS) 1975ccm 08.1992 - 01.1996
2.0 GLI (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 04.1992 - 09.1997
2.0 GTi 16V (ST191) 129KW (175PS) 1998ccm 03.1994 - 09.1997
2.0 GTi (ST191) 116KW (158PS) 1998ccm 04.1992 - 02.1994
2.0 i (ST191) 93KW (126PS) 1998ccm 12.1992 - 09.1997
2.0 (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 01.1993 - 09.1997
2.0 TD (CT190) 61KW (83PS) 1975ccm 01.1996 - 09.1997
Jeg hænger mig naturligvis mest i hvad der står ved GLI (98KW).
Kan du huske hvad din skuffede ven kørte i?
--
Med venlig hilsen/Best regards
Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.
"Recursive: Adj. See Recursive."
| |
Ukendt (13-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-02-04 09:25 |
|
"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c0dfic$3j6$1@sunsite.dk...
>
> Ævs jeg er forvirret, nu finder jeg sådan en liste på nettet:
>
> TOYOTA CARINA E Stufenheck ( T19 )
> 2.0 GLI (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 04.1992 - 09.1997
>
> Jeg hænger mig naturligvis mest i hvad der står ved GLI (98KW).
> Kan du huske hvad din skuffede ven kørte i?
Jeg er næsten sikker på at hans er en 97'er... Carina E 2.0 GLi...
Opgivet til 126hk.. hans blev målt til 125.9hk - jeg spurgte efter en
indscanning af effektkurven, men den havde han smidt ud i raseri... ;)
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
Roberto Saldo (13-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 13-02-04 11:38 |
|
Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0dfic$3j6$1@sunsite.dk...
>
>>Ævs jeg er forvirret, nu finder jeg sådan en liste på nettet:
>>
>>TOYOTA CARINA E Stufenheck ( T19 )
>> 2.0 GLI (ST191) 98KW (133PS) 1998ccm 04.1992 - 09.1997
>>
>>Jeg hænger mig naturligvis mest i hvad der står ved GLI (98KW).
>>Kan du huske hvad din skuffede ven kørte i?
>
>
> Jeg er næsten sikker på at hans er en 97'er... Carina E 2.0 GLi...
>
> Opgivet til 126hk.. hans blev målt til 125.9hk - jeg spurgte efter en
> indscanning af effektkurven, men den havde han smidt ud i raseri... ;)
>
Heh heh :)!
Nu står e'-et for e-konomisk så det undrer jo ikke voldsomt :)
Jeg mener at der findes 2 varianter på det danske marked, een før 96
og een efter. Begge ligger en del under de udenlandske angivelser,
hvorfor ved jeg ikke men det er muligtvis noget miljøhalløj eller bare
overdrivelse.
Biltorvet angiver den tidlige 133hk, 0-100 på 9sek og max 205km/t og
den senere til 126hk, 0-100 på 9.4 og max 200km/t.
Jeg ved ikke hvor de har det fra.
I manualen har jeg efter megen søgen fundet 126hk/183Nm.
Der er åbenbart blevet justeret lidt på materiellet og jeg kommer til
at tænke på den gode Opel 1.6SH/V forvirring.
Det sjove er at Ford gjorde det samme med de først 2.0 Mondeoer,
136hk/175Nm i 1995 og 130hk/176Nm i 1997.
Jeg gætter på at de forsøger at gøre momentkurven så flad som muligt
for at drøje på benzinen, på bekostning af hk der alligevel kun findes
efter 6000o/min.
Skete der noget i 1996??
--
Med venlig hilsen/Best regards
Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.
"Recursive: Adj. See Recursive."
| |
![](/images/tree/0.gif) Jan Wildau (13-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan Wildau |
Dato : 13-02-04 14:01 |
|
> Biltorvet angiver den tidlige 133hk, 0-100 på 9sek og max 205km/t og
> den senere til 126hk, 0-100 på 9.4 og max 200km/t.
Det er fra Toyota, og det er rigtigt nok.
Jeg mener, forklaringen skal findes i skærpede forureningskrav.
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (13-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-02-04 14:46 |
|
"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c0i8qj$11t$4@news.net.uni-c.dk...
> Der er åbenbart blevet justeret lidt på materiellet og jeg kommer til
> at tænke på den gode Opel 1.6SH/V forvirring.
Selv om der kun er 8 hestes forskel på SV og SH er det absolut ikke den
samme motor. SV er den "lille" blok, og SH er den "store".
> Jeg gætter på at de forsøger at gøre momentkurven så flad som muligt
> for at drøje på benzinen, på bekostning af hk der alligevel kun findes
> efter 6000o/min.
>
> Skete der noget i 1996??
Der er vist noget med noget facelift... Men jeg er ikke helt sikker - de
japanere er ikke dem jeg er bedst til ;)
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Kristensen (14-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 14-02-04 10:33 |
|
"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:402cd503$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0i8qj$11t$4@news.net.uni-c.dk...
>
> > Skete der noget i 1996??
>
> Der er vist noget med noget facelift... Men jeg er ikke helt sikker - de
> japanere er ikke dem jeg er bedst til ;)
>
>
> --
> Mvh Bjørn,
> Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
>
I BILREVYEN 1997 står der at Carina E har fået et facelift som bland andet
skulle indebære kraftigere karosseri, og motorer der er tilpasset de nye
miljøkrav. Det skulle betyde at 1,6 gik fra 116 til 106 hk og 2,0 fra 133 hk
til 126, leanburn på 1,8 fortsatte uændret med 107 hk. Udvendigt blev
kølergrillen i hvert fald ændret, den fik en lodret "pind" på midten og så
gik man også over til dobbelt airbag.
Med venlig hilsen Kim
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (14-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 14-02-04 11:09 |
|
Kim Kristensen wrote:
> I BILREVYEN 1997 står der at Carina E har fået et facelift som bland andet
> skulle indebære kraftigere karosseri, og motorer der er tilpasset de nye
> miljøkrav. Det skulle betyde at 1,6 gik fra 116 til 106 hk og 2,0 fra 133 hk
> til 126, leanburn på 1,8 fortsatte uændret med 107 hk. Udvendigt blev
> kølergrillen i hvert fald ændret, den fik en lodret "pind" på midten og så
> gik man også over til dobbelt airbag.
Takker!
Den er mærkbart stivere i karossen end svogers 90'er II'er.
Dørene passer også stadig i karossen selvom man hejser et hjul op :)
Mvh
Roberto (Yoda med beskedne 126hk/183Nm men mindre griseri)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (14-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 14-02-04 10:53 |
|
Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0i8qj$11t$4@news.net.uni-c.dk...
>
>
>>Der er åbenbart blevet justeret lidt på materiellet og jeg kommer til
>>at tænke på den gode Opel 1.6SH/V forvirring.
>
>
> Selv om der kun er 8 hestes forskel på SV og SH er det absolut ikke den
> samme motor. SV er den "lille" blok, og SH er den "store".
Jeg kender godt detaljerne, SV er en opboret 1300 blok med de samme
spinkle trækaksler osv så de kan dele dele ;) og så kan den tåle 95 oktan.
Den har så til gengæld en anelse højere kompression, 10Nm mere og
mangler 8 heste som du siger.
>>Jeg gætter på at de forsøger at gøre momentkurven så flad som muligt
>>for at drøje på benzinen, på bekostning af hk der alligevel kun findes
>>efter 6000o/min.
>>
>>Skete der noget i 1996??
>
> Der er vist noget med noget facelift... Men jeg er ikke helt sikker - de
> japanere er ikke dem jeg er bedst til ;)
Det var nu det med kravene til udstødningen som Jan W. skrev jeg
tænkte på.
Mht facelift osv, 1997 modellen har den pænere indfarvede grill og
hele 2 airbags.
Mvh
Roberto (Yoda med beskedne 126hk/183Nm)
| |
|
|