"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c0dioc$1589$1@news.cybercity.dk...
> > Hvordan ser det ud med syn af sådan en ombygning - er der dokumentation
> > på at forureningsniveau er uændret?
> > - og at bremser, undervogn m.m. kan holde til de ekstra kræfter (vi er
> > vist over de 20%)?
> >
>
> HVIS den er ombygget med turbo anses effektforøgelsen _ALTID_ for at være
> over 20%, uanset hvor meget dokumentation man har. Så der er ikke noget
> "vist"
Effektforøgelsen er vel ikke pr. definition over 20% med mindre den er målt
til det?!?!?
> > Har Told & Skat godkendt ændringerne?
>
> Told&Skat skal, og kan, ikke godkende noget som helst. De afgør kun om det
> har nogen afgiftsmæssig konsekvens, og hvor dyrt det i givet fald bliver.
Jo-da - de skal godkende bilens "afgiftsmæssige status" - og udstyre bilen
med en korrekt og lovlig registreringsattest som bevis!
>
> >
> > Jeg vil foreslå, at du sikrer dig fuld dokumentation/godkendelse fra
> > div. myndigheder før du slår til!
>
> HVIS den er ombygget, så skal der stå en ret udførlig beskrivelse af
> ombygningen på reg.att. , der skal foreligge papirer hvor T&S bekræfter at
> den nævnte ombygninge enten er afgiftsfrit,eller er betalt ud, og så skal
> seneste synsattest foreligge. Her vil man kunne se hvilke ændringer bilen
> rent faktisk blev synet med(skulle gerne matche det er står på reg.att.
>
> >
> > I modsat fald kan du få nogle grimme oplevelser i synshallen (og
> > efterfølgende i banken) ....
> >
>
> Banken behøver ikke blive blandet ind i det.... Synshallen er ikke i stand
> til andre sanktioner end at nægte dig at syne bilen.
For at skære det ud i pap, når du nu vælger intet af forstå (eller at
misforstå alt): Banken kunne nemt blive blandet ind i en voldsom regning
efter et besøg i synshallen..!
>
> Sprg. er om den pågældende bil overhovedet er ombygget? Den lyder
> original.(hvis man er lidt dum og ikke lige har læst den beskrivelse af
alt
> det der er gjort ved bilen
Det lyder som et farligt spil for mange penge!
>
> Forudsat man ser bort fra den chiptuning der er foretaget, som bilen kun
kan
> synes med hvis der foreligger en komplet emissiontest, og en
> støjmåling,begge udført af akkrediterede virksomheder. Ergo, den bil du er
> ved at købe er ikke mulig at syne i DK, HVIS SBI opdager at den er
> chiptunet. Dokumentationen(som sandsynligvist ikke foreligger) koster i
> omegnen af 70-100kkr(måske plus moms!), plus T&S faktisk skal afgøre om
den
> bil du har et tilstrækkeligt ombygget til at det medfører afgift.Det vil
jeg
> tro det gør, idet "væsentlige hovedkomponenter inden i motoren er
> udskiftet".
>
> Mvh
> Henrik
>
>
>
>