|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Køb af bil i fars forsikring? Fra : Søren og Dorte Hanse~ |
Dato : 08-02-04 20:03 |
|
Hej NG.
Jeg har lige købt en ny brugt bil.
Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den forsikret i min
fars navn, så jeg har en billig forsikring.
Jeg fik af vide af sælgeren at jeg bare skulle få min far til at skrive
under på blanketten til motorkontoret.
.....men er det nok. forhandleren sagde, at jeg bare skulle sende den tilbage
til ham. Så skulle han nok skrive resten.
Skal jeg (eller min far) så slet ikke kontakte forsikringsselskabet??
| |
Morten Fruergaard (08-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 08-02-04 20:18 |
|
Søren og Dorte Hansen wrote:
> Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den
> forsikret i min fars navn, så jeg har en billig forsikring.
Lad være!
Hvis forsikringen finder ud af det, kommer du i store problemer.
Lad os sige, at du selv skal betale 30.000 kr. og din far 5.000 kr.
Hvis du laver en skade, og forsikringen finder ud af svindlen har du kun 1/6
del dækning.
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
René Lønstrup (08-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : René Lønstrup |
Dato : 08-02-04 23:38 |
|
Morten Fruergaard wrote:
>> Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den
>> forsikret i min fars navn, så jeg har en billig forsikring.
>
> Lad være!
>
> Hvis forsikringen finder ud af det, kommer du i store problemer.
Jeg læste da engang (vist i en artikel i jp via et link her i gruppen) at
det var lovligt nok, så længe man boede hjemme hos forældrene. Det skulle
først blive et problem, den dag man flytter hjemmefra uden at omregistrere
bilen.
--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 09-02-04 12:23 |
|
René Lønstrup wrote:
> Jeg læste da engang (vist i en artikel i jp via et link her i
> gruppen) at det var lovligt nok, så længe man boede hjemme hos
> forældrene.
Ikke hvis man er brugeren af bilen.
Man må selvfølgelig gerne låne sine forældres bil i ny og næ...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) René Lønstrup (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : René Lønstrup |
Dato : 09-02-04 14:18 |
|
Morten Fruergaard wrote:
>> Jeg læste da engang (vist i en artikel i jp via et link her i
>> gruppen) at det var lovligt nok, så længe man boede hjemme hos
>> forældrene.
>
> Ikke hvis man er brugeren af bilen.
Okay. Nu fandt jeg lige artiklen frem igen, og det er ellers ikke det
indtryk den giver: http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1755404/
> Man må selvfølgelig gerne låne sine forældres bil i ny og næ...
Klart nok..
--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 09-02-04 14:23 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Leonard (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-02-04 15:22 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:
>> Okay. Nu fandt jeg lige artiklen frem igen, og det er ellers ikke det
>> indtryk den giver: http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1755404/
>
>Det tror jeg ikke på er korrekt... :-|
Jeg tror også JP her skal være glad for den ansvarsfraskrivelse der
står under artiklen.
Jeg er sikker på at forsikringsselskabet vil skelne mellem om det er
familiens 2. bil, som barnet låner en gang imellem
eller
om det er barnets bil
Hvordan de så vil gøre det og hvordan man kan bevise det ene eller det
andet, det ved jeg ikke noget om.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Rasmussen (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 09-02-04 15:53 |
|
Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> writes:
> Jeg tror også JP her skal være glad for den ansvarsfraskrivelse der
> står under artiklen.
>
> Jeg er sikker på at forsikringsselskabet vil skelne mellem om det er
> familiens 2. bil, som barnet låner en gang imellem
> eller
> om det er barnets bil
Jeg undrede mig også en smule da jeg læste den artikel, specielt over
at barnet ikke optjener ancienitet, det tyder for mig lidt på at det
hele så går fuldstændig udenom forsikringen. Umiddelbart, som jeg har
forstået fra policer, forsikringer og lign, så skal barnet som minimum
stå som bruger af bilen, og dermed vil forsikringen heller ikke lade
familien slippe med den billige forsikring da det er en uerfaren
billist der til daglig fører bilen. Det vil sikkert være billigere end
at forsikre den alene og som grøn billist, og samtidig vil der blive
givet ancienitet.
Så rådet må absolut være at tage kontakt til forsikrings-selskab og
forklare dem situationen fuldstændig og få en aftale på skrift således
at hvis uheldet er ude, så er der ikke noget der kan drages i
tvivl.
Mvh
Thomas
--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"
x |
/ \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim |
Dato : 09-02-04 20:30 |
|
"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:28pd68oe243.fsf@zil.kom.auc.dk...
> Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> writes:
>
> > Jeg tror også JP her skal være glad for den ansvarsfraskrivelse der
> > står under artiklen.
> >
> > Jeg er sikker på at forsikringsselskabet vil skelne mellem om det er
> > familiens 2. bil, som barnet låner en gang imellem
> > eller
> > om det er barnets bil
>
> Jeg undrede mig også en smule da jeg læste den artikel, specielt over
> at barnet ikke optjener ancienitet, det tyder for mig lidt på at det
> hele så går fuldstændig udenom forsikringen. Umiddelbart, som jeg har
> forstået fra policer, forsikringer og lign, så skal barnet som minimum
> stå som bruger af bilen, og dermed vil forsikringen heller ikke lade
> familien slippe med den billige forsikring da det er en uerfaren
> billist der til daglig fører bilen. Det vil sikkert være billigere end
> at forsikre den alene og som grøn billist, og samtidig vil der blive
> givet ancienitet.
>
> Så rådet må absolut være at tage kontakt til forsikrings-selskab og
> forklare dem situationen fuldstændig og få en aftale på skrift således
> at hvis uheldet er ude, så er der ikke noget der kan drages i
> tvivl.
>
> Mvh
> Thomas
>
> --
> /"\ | Human Knowledge Belongs To The World
> \ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"
> x |
> / \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)
Jeg har lige tegnet bilforsikring hos Nykredit og hende jeg talte med sagde
at så længe , børnene boede hjemme , måtte de køre i forældres bil og når de
så flyttede hjemmefra efter måske 3 år talte ancieniteten med som hvis man
selv havde tegnet forsikring , men jeg ved ikke om man ligefrem må stille
bil til rådighed , så de i princippet ejer bilen , men de må godt køre i
forældres bil.
Mvh. Kim
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 09-02-04 20:40 |
|
Kim wrote:
> Jeg har lige tegnet bilforsikring hos Nykredit og hende jeg talte med
> sagde at så længe , børnene boede hjemme , måtte de køre i forældres
> bil og når de så flyttede hjemmefra efter måske 3 år talte
> ancieniteten med som hvis man selv havde tegnet forsikring , men jeg
> ved ikke om man ligefrem må stille bil til rådighed , så de i
> princippet ejer bilen , men de må godt køre i forældres bil.
Selvfølgelig må man låne sin forældres bil, men der er stor forskel på at
låne den, og så være den reelle bruger...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Møller (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Møller |
Dato : 09-02-04 14:40 |
|
"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> wrote in message
news:4027886d$0$25805$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Morten Fruergaard wrote:
> >> Jeg læste da engang (vist i en artikel i jp via et link her i
> >> gruppen) at det var lovligt nok, så længe man boede hjemme hos
> >> forældrene.
> >
> > Ikke hvis man er brugeren af bilen.
>
> Okay. Nu fandt jeg lige artiklen frem igen, og det er ellers ikke det
> indtryk den giver: http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1755404/
>
> > Man må selvfølgelig gerne låne sine forældres bil i ny og næ...
>
> Klart nok..
>
>
> --
> Mvh René Lønstrup
> min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
> min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
> min email: se om du kan regne dén ud..
>
Det står klart i artiklen, at det er familiens 2. bil, og at den er
registreret i forældrenes navn.
Citat fra artiklen:
"...
Så længe junior fortsat har samme folkeregisteradresse som forældrene, kan
han eller hun så køre på den lave forsikringspræmie.
Men den dag, barnet flytter hjemmefra og melder adresseændring til
folkeregistret, hvilket skal ske senest fem dage efter flytning, skal bilen
omregistreres i barnets navn, hvis den følger med.
Så skal den være indregistreret i den egentlige brugers navn og på dennes
bopæl. Da den unge, mens han eller hun boede sammen med forældrene, ikke
kunne optjene forsikringsancennietet, da bilen var registreret i forældrenes
navn, vil det uundgåeligt medføre en præmiestigning, så brugeren overføres
til det høje præmietrin...."
--
Møller
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) René Lønstrup (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : René Lønstrup |
Dato : 09-02-04 15:03 |
|
Møller wrote:
> Det står klart i artiklen, at det er familiens 2. bil, og at den er
> registreret i forældrenes navn.
Ja, og at barnet kan køre i den på forældrenes forsikring, sålænge
vedkommende bor hjemme hos forældrene:
> Så længe junior fortsat har samme folkeregisteradresse som
> forældrene, kan han eller hun så køre på den lave forsikringspræmie.
--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 09-02-04 20:41 |
|
René Lønstrup wrote:
> Ja, og at barnet kan køre i den på forældrenes forsikring, sålænge
> vedkommende bor hjemme hos forældrene:
Og siden hvornår er alt hvad JP skriver lov?
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) René Lønstrup (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : René Lønstrup |
Dato : 09-02-04 22:08 |
|
Morten Fruergaard wrote:
>> Ja, og at barnet kan køre i den på forældrenes forsikring, sålænge
>> vedkommende bor hjemme hos forældrene:
>
> Og siden hvornår er alt hvad JP skriver lov?
Hvor har jeg påstået det? - Så længe der ikke er nogle der kommer med bedre
argumenter end "det tror jeg ikke på", vælger jeg bare, med al respekt, at
mene at JP trods alt er mere troværdig end en tilfældig post i en
nyhedsgruppe..
--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 09-02-04 23:42 |
|
On Mon, 9 Feb 2004 22:07:48 +0100, "René Lønstrup"
<news@rel6+1star.dk> wrote:
>> Og siden hvornår er alt hvad JP skriver lov?
>Hvor har jeg påstået det? - Så længe der ikke er nogle der kommer med bedre
>argumenter end "det tror jeg ikke på", vælger jeg bare, med al respekt, at
>mene at JP trods alt er mere troværdig end en tilfældig post i en
>nyhedsgruppe..
Her kommer så yderligere en tilfældig post i en nyhedsgruppe
Vi fik af vores asurandør tilbud om, at vores hjemmeboende søn, kunne
få sin bil forsikret som hustandens bil nummer 2, blot den blev
registreret i mit navn.
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Rasmussen (10-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen |
Dato : 10-02-04 08:16 |
|
Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> writes:
> Vi fik af vores asurandør tilbud om, at vores hjemmeboende søn, kunne
> få sin bil forsikret som hustandens bil nummer 2, blot den blev
> registreret i mit navn.
Det er vel så fordi han gerne vil beholde Jer som kunde. Jeg må nok
erkende at i Jeres tilfælde ville jeg dog sikre mig det på skrift, så
man er sikker på at forsikrings-selskabet ikke pludselig trækker i
land. Ellers står din søn på papirerne som den daglige bruger? Det er
vel i princippet der det hele står og falder?
/Thomas
--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"
x |
/ \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (10-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 10-02-04 19:57 |
|
On 10 Feb 2004 08:15:34 +0100, Thomas Rasmussen
<simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote:
>
>> Vi fik af vores asurandør tilbud om, at vores hjemmeboende søn, kunne
>> få sin bil forsikret som hustandens bil nummer 2, blot den blev
>> registreret i mit navn.
>
>Det er vel så fordi han gerne vil beholde Jer som kunde.
Det var ikke nødvendigt, han var ret billig i forvejen, men prisen er
ikke den eneste faktor, selv om den ikke er uvæsenlig.
>Jeg må nok
>erkende at i Jeres tilfælde ville jeg dog sikre mig det på skrift, så
>man er sikker på at forsikrings-selskabet ikke pludselig trækker i
>land.
Normalt ja, men i dette tilfælde var det ikke nødvendigt.
Hvis han var løbet fra sådan et løfte, ville han netop begynde at
miste kunder.
Når man så mange forsikringer, som de fleste mennesker med hus og op
til flere biler har, handler man ikke over telefonen med en eller
anden ukendt telefonsælger.
Så handler man med en, man har tillid til, og som har beføjelser til
at handle, og så skal assurandøren også være klar over, at der følger
en række serviceforpligtigelser med.
Sådan en assurandør har vi.
>Ellers står din søn på papirerne som den daglige bruger? Det er
>vel i princippet der det hele står og falder?
>
Det gør han nu, men det gjorde han ikke i de måneder, vi benyttede os
af tilbudet.
Jeg kan tilføje, at sønnen for et par måneder siden blev 25 år, og at
han har optjent ancienitet nok til, at han nu er elitebilist.
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
anders majland (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 09-02-04 07:19 |
|
>> Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den
>> forsikret i min fars navn, så jeg har en billig forsikring.
>
> Lad være!
Enig
I nogen selskaber kan der være meget at spare ved at vælge fars selskab.
Min svigerinde fik som hjemmeboende en ganske anden og mere rimelig
præmie pga. forældrenes engagement gos TopDK.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
chr (08-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : chr |
Dato : 08-02-04 22:12 |
|
"Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> wrote in message
news:402687d9$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har lige købt en ny brugt bil.
>
> Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den forsikret i
min
> fars navn, så jeg har en billig forsikring.
> Jeg fik af vide af sælgeren at jeg bare skulle få min far til at skrive
> under på blanketten til motorkontoret.
>
> ....men er det nok. forhandleren sagde, at jeg bare skulle sende den
tilbage
> til ham. Så skulle han nok skrive resten.
>
> Skal jeg (eller min far) så slet ikke kontakte forsikringsselskabet??
>
>
Det kaldes svindel, og forsikrings selskaberne slår ned på det!!!, jeg kan
huske en artikel i FDM hvor forsikringen ikke ville yde erstatning, pga.
policen var tegnet på falske vilkår,sønnen havde smadret (sin) bil!-så mit
råd hold dig fra det!!!
Chr.
| |
Rasmus (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 09-02-04 00:39 |
|
"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message
news:c06841$cgv$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> wrote in message
> news:402687d9$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej NG.
> >
> > Jeg har lige købt en ny brugt bil.
> >
> > Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den forsikret i
> min
> > fars navn, så jeg har en billig forsikring.
> > Jeg fik af vide af sælgeren at jeg bare skulle få min far til at skrive
> > under på blanketten til motorkontoret.
> >
> > ....men er det nok. forhandleren sagde, at jeg bare skulle sende den
> tilbage
> > til ham. Så skulle han nok skrive resten.
> >
> > Skal jeg (eller min far) så slet ikke kontakte forsikringsselskabet??
> >
> >
> Det kaldes svindel, og forsikrings selskaberne slår ned på det!!!, jeg kan
> huske en artikel i FDM hvor forsikringen ikke ville yde erstatning, pga.
> policen var tegnet på falske vilkår,sønnen havde smadret (sin) bil!-så mit
> råd hold dig fra det!!!
....var det den sag hvor moren også fik en betinget dom??
mvh
Rasmus
| |
H@nsen (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : H@nsen |
Dato : 09-02-04 05:19 |
|
chr wrote:
> Det kaldes svindel, og forsikrings selskaberne slår ned på det!!!,
> jeg kan huske en artikel i FDM hvor forsikringen ikke ville yde
> erstatning, pga. policen var tegnet på falske vilkår,sønnen havde
> smadret (sin) bil!-så mit råd hold dig fra det!!!
Kunne godt tænke mig at se den sag, ville gerne vide hvilken
dokumentation selskabet havde på at det IKKE var forsikringstagers
bil... for det vil jo næsten uanset hvordan du vender og drejer det,
være forsikringstagers ord mod selskabets.
Hvad afgører man det så på ?
| |
![](/images/tree/0.gif) Unlimited (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Unlimited |
Dato : 09-02-04 08:54 |
|
> Kunne godt tænke mig at se den sag, ville gerne vide hvilken
> dokumentation selskabet havde på at det IKKE var forsikringstagers
> bil... for det vil jo næsten uanset hvordan du vender og drejer det,
> være forsikringstagers ord mod selskabets.
> Hvad afgører man det så på ?
En kammerats kæreste blev stoppet af politiet i "deres" bil.. Efter at have
checket bilen (og måske også ejeren) kiggede betjenten på bilen og sagde at
med en bil der er så lav og med så store fælge måtte hun have en meget
sporty mor.
Nogen gange tror jeg ikke at der er så meget tvivl fra forsikringsselskabets
side om at bilen ikke til hører et ægtepar på 55 år. Men jeg har da også
kørt rundt i mine forældres navn ½ år i en gammel bil, og den kunne lige så
godt have været mine forældres.
Mvh Flemming
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 09-02-04 12:25 |
|
Unlimited wrote:
>> Kunne godt tænke mig at se den sag, ville gerne vide hvilken
>> dokumentation selskabet havde på at det IKKE var forsikringstagers
>> bil...
Det kommer ikke at på, hvem der ejer bilen, men hvem der er bruger...
> En kammerats kæreste blev stoppet af politiet i "deres" bil.. Efter
> at have checket bilen (og måske også ejeren) kiggede betjenten på
> bilen og sagde at med en bil der er så lav og med så store fælge
> måtte hun have en meget sporty mor.
Og hvis jeg bliver stoppet i min mors Mazda MX-5 med 16" BBS fælge, hvis bil
er det så?
Tænk eksempel - det er kun min mor og far der kører i MX-5'eren...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
claus b. p. (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 09-02-04 02:27 |
|
"Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> wrote in message
news:402687d9$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har lige købt en ny brugt bil.
>
> Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den forsikret i
min
> fars navn, så jeg har en billig forsikring.
> Jeg fik af vide af sælgeren at jeg bare skulle få min far til at skrive
> under på blanketten til motorkontoret.
>
> ....men er det nok. forhandleren sagde, at jeg bare skulle sende den
tilbage
> til ham. Så skulle han nok skrive resten.
>
> Skal jeg (eller min far) så slet ikke kontakte forsikringsselskabet??
>
Hvis du bor hjemme kan du _måske_ få den ind i din fars forsikringsselskab
som husstandens bil nr. 2. Men så er i nødt til at lave en aftale med
selskabet. Alt andet er svindel, og straffes, - om ikke andet så i tilfælde
af skade.
Kan du ikke det, så kig dig om hos selskaberne. Priserne for en begynder
svinger fra - måske 12000 til over 40000 kr. pr. år.
/Claus
| |
H@nsen (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : H@nsen |
Dato : 09-02-04 05:16 |
|
claus b. p. wrote:
> Kan du ikke det, så kig dig om hos selskaberne. Priserne for en
> begynder svinger fra - måske 12000 til over 40000 kr. pr. år.
10.600kr. er nok billigste nytegner kasko og den fås hos Lloyds
| |
Lasse Kristiansen (09-02-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lasse Kristiansen |
Dato : 09-02-04 13:32 |
|
"Søren og Dorte Hansen" <dorte_soren@webspeed.dk> wrote in message
news:402687d9$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg står som køber på slutsedlen, men jeg vil gerne have den forsikret i
min
> fars navn, så jeg har en billig forsikring.
> Jeg fik af vide af sælgeren at jeg bare skulle få min far til at skrive
> under på blanketten til motorkontoret.
Er du fyldt 25? Hvis du er over 25, kan du forsikre den i dit eget navn til
rimelige penge i LLoyd og undgå evt. ballade senere. Din far kan sikkert
forsikre en bil til langt mindre, da han formentlig er (super)elitebilist,
men så får du jo aldrig noget anciennitet. Hvis du til gengæld forsikre den
selv hos LLoyd og kører skadefrit i 3 år, så bliver du selv elitebilist.
Kasko, ansvar og gruppeliv ligger på omkring 9-11.000 kr. årligt, hvis bilen
holder sig under en nypris på 200.000 kr. og har mindre end 130 HK.
www.rasmussenassurance.dk
--
Mvh, Lasse K
| |
|
|