|
| Koblings problem mazda 626 Fra : karsten nilsson |
Dato : 08-02-04 20:05 |
|
Er der nogen der kan give et bud på hvad der er galt med ens kobling når man
næsten skal træde den helt i bund før man kan mærke at der er nogen
virkning.
Hilsen karsten nilsson
| |
Ukendt (08-02-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-02-04 21:18 |
|
> Er der nogen der kan give et bud på hvad der er galt med ens kobling når
man
> næsten skal træde den helt i bund før man kan mærke at der er nogen
> virkning.
Så er de tryksko, fjederplader eller hvad man end kalder dem, knækket. Der
skal en ny kobling til.
tja og dog.....det kan jo også være at det bare er liiiige før kablet
knækker.
Har selv prøvet begge dele flere gange
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Kim Voss Schrader (08-02-2004)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 08-02-04 21:27 |
|
Hej!
Tom wrote:
>
> > Er der nogen der kan give et bud på hvad der er galt med ens kobling når
> man
> > næsten skal træde den helt i bund før man kan mærke at der er nogen
> > virkning.
>
> Så er de tryksko, fjederplader eller hvad man end kalder dem, knækket. Der
> skal en ny kobling til.
På Mitsubishi Carisma kan der faktisk være en anden forklaring. Koblingen er
(åbenbart) hydraulisk og hvis man ikke skifter hydraulikvæsken relativt ofte
(pr. 30kkm) kan det medføre at koblingspedalen skal længere og længere ned...
Noget med vandophobning i hydraulikvæsken.
Det er ihvertfald hvad et værksted har fortalt een af mine venner...
Giver det nogen mening?
--
Mvh, Kim Voss Schrader
"Ontopic - where available"
| |
jan@stevns.net (08-02-2004)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-02-04 21:31 |
|
Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>Giver det nogen mening?
Niks - skal du da ofte skifte bremsevædske, fordi pedalen synker
længere og længere ned ?
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why
| |
Kim Voss Schrader (08-02-2004)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 08-02-04 21:35 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Giver det nogen mening?
>
> Niks - skal du da ofte skifte bremsevædske, fordi pedalen synker
> længere og længere ned ?
Nej da... Men nu ved jeg ikke ski' meget om hydrauliske (eller hvad det nu er)
koblinger... :-/
> Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why
Hehe :) Jeg er stadig ved at overbevise mit indre om at ofre pengene på en
Challenger engang når jeg får et job som civilingeniør
--
Mvh, Kim Voss Schrader
"Ontopic - where available"
| |
jan@stevns.net (08-02-2004)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-02-04 21:41 |
|
Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>Hehe :) Jeg er stadig ved at overbevise mit indre om at ofre pengene på en
>Challenger engang når jeg får et job som civilingeniør
Hvorfor vente .... og nu ikke flere lamme undskyldninger, vel ;)
Selv min store pige på 22, stod med et fjoget grin i eftermiddags, da
der blev lukket op for sluserne på Spirilen......
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why
| |
Kim Voss Schrader (08-02-2004)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 08-02-04 21:44 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Hehe :) Jeg er stadig ved at overbevise mit indre om at ofre pengene på en
> >Challenger engang når jeg får et job som civilingeniør
>
> Hvorfor vente .... og nu ikke flere lamme undskyldninger, vel ;)
Well, nu var det jo DIG der købte min bil, ikke?
Bortset fra, at jeg gerne vil beholde min lejlighed så er der da _ingen_ årsager
til at jeg ikke bør købe en stor bensinsluger
> Selv min store pige på 22, stod med et fjoget grin i eftermiddags, da
> der blev lukket op for sluserne på Spirilen......
Har du også en lille pige på 22? ;)
Ja, det er sådan en pige man skal finde sig... Det må skisme være irriterende
med en kvinde som SLET ikke kan se det fornuftige i at købe et larmende monster
som bruger en frygtelig masse bensin :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
"Ontopic - where available"
| |
jan@stevns.net (08-02-2004)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 08-02-04 22:21 |
|
Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>Well, nu var det jo DIG der købte min bil, ikke?
Se - det var jo en af de der .........
>> Selv min store pige på 22, stod med et fjoget grin i eftermiddags, da
>> der blev lukket op for sluserne på Spirilen......
>Har du også en lille pige på 22? ;)
Tjaehhh....
>Ja, det er sådan en pige man skal finde sig... Det må skisme være irriterende
>med en kvinde som SLET ikke kan se det fornuftige i at købe et larmende monster
>som bruger en frygtelig masse bensin :)
Hun er som moderen til store biler .... hun vil sgu' osse til at køre
tourist bus ;( Gale kvindemenneske ! <grin>
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why
| |
Kim Voss Schrader (08-02-2004)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 08-02-04 22:35 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Well, nu var det jo DIG der købte min bil, ikke?
>
> Se - det var jo en af de der .........
I know :)
> Hun er som moderen til store biler .... hun vil sgu' osse til at køre
> tourist bus ;( Gale kvindemenneske ! <grin>
Tja, bare hun overholder hastighedsgrænserne så ingen alarm for min skyld :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
"Ontopic - where available"
| |
Ukendt (08-02-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-02-04 21:31 |
|
> På Mitsubishi Carisma kan der faktisk være en anden forklaring. Koblingen
er
> (åbenbart) hydraulisk og hvis man ikke skifter hydraulikvæsken relativt
ofte
> (pr. 30kkm) kan det medføre at koblingspedalen skal længere og længere
ned...
> Noget med vandophobning i hydraulikvæsken.
>
> Det er ihvertfald hvad et værksted har fortalt een af mine venner...
>
> Giver det nogen mening?
næh
Der bruges jo ikke bremsevæske men servoolie som ikke suger vandet.
Vand er heller ikke til at komprimere sålænge det ikke koger.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Kim Voss Schrader (08-02-2004)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 08-02-04 21:34 |
|
Hej!
Tom wrote:
>
> > Giver det nogen mening?
>
> næh
Ehh, nå :)
> Der bruges jo ikke bremsevæske men servoolie som ikke suger vandet.
> Vand er heller ikke til at komprimere sålænge det ikke koger.
Okay, nu er det jo som man siger i retssale "hearsay" - altså
andenhåndsoplysninger så jeg kan ikke garantere det er præcist hvad der blev
fortalt.
Men pga. denne væske ikke blev skiftet kostede det 2000,- at få koblingen ok
igen. Dens vandring skulle iøvrigt være selvjusterende på Carisma.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
"Ontopic - where available"
| |
alexbo (08-02-2004)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 08-02-04 21:44 |
|
"karsten nilsson" skrev
> Er der nogen der kan give et bud på hvad der er galt med ens kobling når
man
> næsten skal træde den helt i bund før man kan mærke at der er nogen
> virkning.
Du mangler væske på koblingen, det er en lille beholder i motorrummet.
Fyld den op med bremsevæske, og hold så øje med den, din koblingscylinder er
sikkert utæt.
Hvis den mangler væske, og det ikke hjælper at fylde op, er der kommet luft
i systemet.
mvh
Alex Christensen
| |
karsten nilsson (09-02-2004)
| Kommentar Fra : karsten nilsson |
Dato : 09-02-04 16:39 |
|
Hej gruppe
Det var min slavecylinder som var blevet utæt, men nu virker koblingen igen
efter rep.
Hilsen Karsten
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c0682f$292o$1@news.cybercity.dk...
>
> "karsten nilsson" skrev
>
> > Er der nogen der kan give et bud på hvad der er galt med ens kobling når
> man
> > næsten skal træde den helt i bund før man kan mærke at der er nogen
> > virkning.
>
> Du mangler væske på koblingen, det er en lille beholder i motorrummet.
> Fyld den op med bremsevæske, og hold så øje med den, din koblingscylinder
er
> sikkert utæt.
> Hvis den mangler væske, og det ikke hjælper at fylde op, er der kommet
luft
> i systemet.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
| |
|
|