"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:0elf20tpvtv7gqg039vvnqbvtrrkq0ac9n@4ax.com...
> On Mon, 9 Feb 2004 14:44:30 +0100, "Møller" <eam@son.dk> wrote:
>
> >Gylle er det lig med det du ikke forstår eller helst vil være fri for?
>
> Du hiver "35" postulater på bordet, hvilket ikke virker befordrende
> for helhedsindtrykket, IMO. Det er okay, at du har en erfaring, som
> indebærer, at du føler dig i stand til at dadle i dét omfang, du gør.
> Men jeg synes liiige, du burde klappe hesten, når du ikke underbygger
> postulaterne bedre, end du gør
>
> Mere var der ikke i dét, Møller
Det må så være det, men ikke for at få det sidste ord, men du ved jeg tager
aldrig fejl, den eneste gang jeg troede at jeg havde gjort det var det en
fejl. Catch 22.
Så lige en "lille" efterskrift:
"Møller" <eam@son.dk> wrote in message
news:40268311$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> news:tbsc20dalbehu12dt6istvnt5c51im7ja9@4ax.com...
> > On Sun, 8 Feb 2004 18:19:49 +0100, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
> > wrote:
> >
> > >Så må vi jo tro det er godt nok (= nogenlunde)
> >
> > Jeg har jo været blandet lidt ind i dét byggeri og kan sige, at INTET
> > er dimensioneret spinkelt på den bro. Husk færgen, der gned sig
> > kraftigt op af den - ingen panik af dén grund
> >
> >
> > /Mogens
>
> Indstøbt i beton
"Mogens har været blandet ind i byggeriet" ingen postulat !
> Hvordan var det nu med den beton. Havde man ikke foreskrevet noget der
> aldrig havde været lavet før?
Fakta:
Citat:
Revner i Storebæltsbroen
Great Belt Contractors har påtaget sig skylden for miseren, og konsortiets
forsikringsselskab betaler for de nødvendige reparationer. Revnerne får
ingen indflydelse på den samlede plan for, hvornår broen er færdig,
forsikrer teknisk chef hos A/S Storebælt Leif Vincentsen.
- Det har taget nogen tid at få undersøgt præcist, hvordan revnerne var
opstået. Derfor er det først nu, at skaderne bliver udbedret, selv om de
opstod under udstøbningen af ankerblokkene. Skaderne er heldigvis ikke
særlig omfattende, og udgør ikke nogen risiko for fremtiden, siger Leif
Vincentsen, der også understreger, at der ikke er fundet tilsvarende skader
andre steder på broen."
Så vidt jeg husker, så kunne leverandøren ikke leve op til kravene så de
blev slækket, med efterfølgende udbedring af overfladen for at forhindre
intreængning af saltvand.
>
> Nå ja færgen: Hvilket autoværn var det nu lige den gned sig op af?
> Det var vel ikke østbroen inde på lavt vand, en hel betonkonstruktion.
Korrektion: det var selvfølgelig Vestbroens betonkonstruktion den gned sig
op af :
Citat
"1993 da M/F Romsø havde påsejlet Vestbroen ud for Knudshoved"
Fakta:
Citat:
"Onsdag, 16/05/2001 10:55
Lige efter klokken 8 i morges var Storebæltsbroen tæt på at blive påsejlet
af et fragtskib på 27.000 tons dødvægt. Slagelse politi lukkede broen for al
trafik i ti minutter, mens man forsøgte at få kontakt med skibet, der havde
kurs direkte mod en af Østbroens ankerblokke ved Sprogø.
Jørgen Brandt, chef for overvågningscenteret på Storebælt, beskriver
situationen som farlig.
Mest kritisk er to brostrækninger på Østbroen over tilslutningsfagene til
ankerblokkene (á 1-2 kilometer). Hvis et skib er på vej derind - hvor der
ingen kunstige øer er - skal alarmen gives fire minutter før påsejling - for
at brostykket kan nå at blive ryddet.
På Vestbroen er varslingstiden ikke så kritisk, idet man der i god tid kan
se, hvis et skib er på gale veje.
Storebæltsbroen er dimensioneret, så de store pyloner kan klare en
påsejling, men den sikkerhed gælder ikke for de almindelige bropiller,
oplyser Jørgen Brandt."
> Der er vel ikke problemer med de galvaniserede tråde der holder
hængebroen,
> nå ja det er nok en and, og den kan jo svømme.
>
> Hvad med Siemens Arena. Har du også haft en finger med i spillet der.
> Den var vist også gennemregnet, men det var måske af vand.
Fakta:
Citat:
"Kollapset tag havde stribevis af alvorlige fejl
Taget over Siemens Arena i Ballerup som kollapsede 3. januar 2003, havde
ikke blot en enkelt, men en hel stribe af alvorlige fejl indbygget.
Efter at have gennemgået syns- og skønsrapporten om kollapsen er By og Byg
bekymret over at så mange fejl af så alvorlig en karakter kunne passere
uantastet forbi alle de parter som i sin tid var involveret i opførelsen af
arenaen.
Taget over Siemens Arena var båret af lange, slanke og buede spær i limtræ.
Det var en beregningsfejl i kombination med manglende analyse af tværsnittet
i spærfoden som udløste kollapsen. Men derudover var der flere andre
alvorlige fejl, bl.a. stabilitetsanalysen af den øverste bue i
konstruktionen, brandanalysen samt konstruktionsdetaljer ved
hjørnesamlingerne."
>
> Og Øresundsbroen: Hvorfor skal alle svingningsdæmpe skiftes ud?
> Man havde jo alle de gode erfaringer med fra Storebælt.
Fakta:
Citat:
"Svingningsdæmpere til kabler på Øresundsbron skal udskiftes
Højre kørebane på Øresundsbrons højbro lukkes og der bliver fartbegrænsning
på 70 km/t på det venstre, åbne spor, når et kabelarbejde starter mandag den
2. februar.
Restriktionerne forventes at vare i hele uge 6.
Årsagen til udskiftningsarbejdet er, at kablerne på Øresundsbron ikke tåler
det barske nordiske klima og derfor skal skiftes ud. Indtil den endelige
langsigtede løsning, som afprøves nu, er fundet, skal der monteres spændbånd
mellem kablerne og brodækket for at modvirke, at kablerne kommer i
svingninger."
Hvor var resten af de uunderbyggede "35" postulater Mogens, de er måske
blevet sparket væk af hesten der skal klappes.
![Blink](images/smileys/wink.gif)
)
--
Møller