On Thu, 29 Jan 2004 18:54:45 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:
>
>"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>news:401930fd$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>> Hvis man skal lave kaffe, læse avisen og sende et par SMSer så er det
>jo
>> ikke sikkert at de opdager vejret udenfor.
>
>Hmmm ... lå sneen ikke tykt, da chauffører jokkede hen efter potten
>eller da han skulle skrabe skidtet rent...?...
>
>Hvordan nogen kan blive overrasket af glat føre efter og under snefald,
>er mig en komplet gåde.
>--
Det hører ellers efterhånden til sjældenhederene at to medlemmer af
den faste stok, kan udvise så megen ignorence på så få linier.
Får man ikke grip, så kører man ingen steder - uanset om man ar vadet
gennem 2 meter høje snedriver tidligere på morgenen.
Hvornår får/har man ikke grip?
Hvis man må stoppe p.gr.a. øvrig trafik, så er der næsten altid så
meget temperatur i trækdækkene at de liiige laver et par små isskåle
at stå i. De er ikke nemme at komme op af.
Hvis man får stop på en frakørsel, peger snuden som regel opad. Det
fordeler vægten ud på hjælpeakslen i urimelige mængder, som igen gør
det svært at komme igang igen.
Og sådan er der en ½ million ting der kan drille sådan en dag. Er man
f.eks. i en situation hvor man kan "rokke" sig fri af et glat sted,
hvad holder der så altid 5 cm. fra ens bagkofanger? Rigtigt gættet. En
pen- og blækhusarbejder der bare ved alting.
Jeg vil æde min gamle hat på, at der ikke har været flere sammenbrudte
lastbiler i dag end der ellers ville være, og ejheller er det kommet
bag på nogen chauffører at det har været glat.
Der har været fremkommelighedsproblemer for alle kategorier af
køretøjer, og lastbiler er altså ikke så gode til det der stop and go
sjaw. Dækkene skal synge - drenge.
Venlig hilsen
Folmer