|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Audi A4 og motorvarianter Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 26-01-04 19:31 |
|
Hej
Som reklameret før kigger jeg efter ny bil, og regner med at importere. Jeg
kigger primært BMW 328 E36, Audi A3 1.8T og A4 1.8T + 2.8 V6, alle i årg.
1995-1997.
Jeg har lagt mærke til at nogle A4 2.8 har 174 hk, mens andre har 193 hk? Er
det fordi den med 193 er en quattro?
Kan man ikke få en alm. med 193 hk?
Jeg er efterhånden noget frem til, at den skal være en 6 cyl, efter at have
prøvet en 1.8T. Den er da kvik nok, men lyden fra en 6'er er bare for fed :)
Hvad ville I vælge, hvis valget stod mellem BMW E36 og Audi A4? Reservedele
skulle være billige til BMW, men BMW koster noget mere i forsikring.
Venligst
Hans Mouridsen
| |
Morten Fruergaard (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 26-01-04 19:31 |
|
"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad ville I vælge, hvis valget stod mellem BMW E36 og Audi A4?
S øh A4.
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
Ukendt (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-01-04 19:43 |
|
> Jeg har lagt mærke til at nogle A4 2.8 har 174 hk, mens andre har 193 hk?
Er
> det fordi den med 193 er en quattro?
den du nævner der hat 193 hk er en 1,8T og ikke noget med quattro at gøre.
> Jeg er efterhånden noget frem til, at den skal være en 6 cyl, efter at
have
> prøvet en 1.8T. Den er da kvik nok, men lyden fra en 6'er er bare for fed
:)
>
> Hvad ville I vælge, hvis valget stod mellem BMW E36 og Audi A4?
Reservedele
> skulle være billige til BMW, men BMW koster noget mere i forsikring.
Altid AUDI. Du bor jo ikke på Nørrebro vel ;)
men en hel anden ting så er en 1,8t'er billigere at holde kørende end en 6
benet satan.
..salem
| |
Hans Mouridsen (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 26-01-04 19:48 |
|
Hej
> den du nævner der hat 193 hk er en 1,8T og ikke noget med quattro at gøre.
Det tror jeg altså ikke på... Der er mange annonceret 2.8 med 193 HK!
For eks. denne her:
http://makeashorterlink.com/?E23B12137
> > Hvad ville I vælge, hvis valget stod mellem BMW E36 og Audi A4?
> Reservedele
> > skulle være billige til BMW, men BMW koster noget mere i forsikring.
>
> Altid AUDI. Du bor jo ikke på Nørrebro vel ;)
>
> men en hel anden ting så er en 1,8t'er billigere at holde kørende end en 6
> benet satan.
Hrmm så som hvad? En 1.8 har jo en turbo, som måske ikke holder evigt??
Venligst
Hans
| |
![](/images/tree/0.gif) Hans Mouridsen (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 26-01-04 19:50 |
|
Jeg har lige et tillægsspørgsmål ang. import. Jeg har downloaded formularen
fra T&S til forhåndsvurdering.
Der er 4 sider, men kan ikke helt finde ud af om man skal udfylde alle 4
sider, eller bare den forreste er nok?
/Hans
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Krath (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 26-01-04 20:02 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Mouridsen (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 26-01-04 20:18 |
|
Hej
> > Der er 4 sider, men kan ikke helt finde ud af om man skal udfylde
> > alle 4 sider, eller bare den forreste er nok?
>
> Kun den foreste... de er identiske de alle siderne.
>
> http://bilimport.tkrath.dk - guide
>
Takker, har set din guide, den er super :)
Venligst
Hans
| |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-01-04 20:18 |
|
> >
> > men en hel anden ting så er en 1,8t'er billigere at holde kørende end en
6
> > benet satan.
>
> Hrmm så som hvad? En 1.8 har jo en turbo, som måske ikke holder evigt??
min turbo har det fint. no problemo
..salem
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Krath (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 26-01-04 20:20 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) Ukendt (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-01-04 20:34 |
|
> > men en hel anden ting så er en 1,8t'er billigere at holde kørende end en
6
> > benet satan.
>
> Hrmm så som hvad? En 1.8 har jo en turbo, som måske ikke holder evigt??
>
Det er trods alt en rimelig billig ting og nem at skifte set i forhold til
renovering af to topstykker.
Mange 1,8T har rundet 200000 km uden problemer.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
=== Døden overhaler de hurtige ===
| |
Ukendt (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-01-04 19:54 |
|
> Jeg har lagt mærke til at nogle A4 2.8 har 174 hk, mens andre har 193 hk? Er
> det fordi den med 193 er en quattro?
Quattro´betyder 4-hjulstræk. Når der tales om både 193 og 174 hk i en 2,8´er, så
er det fordi, det er to helt forskelige motorer. Den med 193 er selvsagt den
nyeste, og har i modsætning til den anden 6 gange 5 ventiler - altså 30 i det hele.
> Hvad ville I vælge, hvis valget stod mellem BMW E36 og Audi A4? Reservedele
> skulle være billige til BMW, men BMW koster noget mere i forsikring.
Audi - stilen er bedre, IMO.
/Jan W Nielsen
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Thomas Krath (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 26-01-04 20:03 |
| | |
Hans Mouridsen (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 26-01-04 20:06 |
|
Hej
> Quattro´betyder 4-hjulstræk. Når der tales om både 193 og 174 hk i en
2,8´er, så
> er det fordi, det er to helt forskelige motorer. Den med 193 er selvsagt
den
> nyeste, og har i modsætning til den anden 6 gange 5 ventiler - altså 30 i
det hele.
Okay så skal mon jo klart have 30 ventiler :)
Har også lige set på biltorvet, at fra 96 og frem har de 193 hk 280 Nm,
> > Hvad ville I vælge, hvis valget stod mellem BMW E36 og Audi A4?
Reservedele
> > skulle være billige til BMW, men BMW koster noget mere i forsikring.
>
> Audi - stilen er bedre, IMO.
Hrmm stil, tja måske... Syntes nu også BMW'en er pæn, men det kræver en lidt
spoilere osv.
/Hans
| |
Ukendt (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-01-04 20:39 |
|
"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
news:bv3mdl$1tg$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Som reklameret før kigger jeg efter ny bil, og regner med at importere.
Jeg
> kigger primært BMW 328 E36, Audi A3 1.8T og A4 1.8T + 2.8 V6, alle i årg.
> 1995-1997.
>
> Jeg har lagt mærke til at nogle A4 2.8 har 174 hk, mens andre har 193 hk?
Er
> det fordi den med 193 er en quattro?
>
> Kan man ikke få en alm. med 193 hk?
>
Jo da, 174 Hk var den gamle maskine som i slutningen af 97 blev erstattet
med V6'eren fra Passat/A6/A8, den nye har 193 Hk og behøves ikke at være
forbundet med Quattro træk motortypen for de førtste 193 Hk er ACK.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
=== Døden overhaler de hurtige ===
| |
Mogens... (26-01-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 26-01-04 22:01 |
|
On Mon, 26 Jan 2004 19:31:20 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:
>Jeg er efterhånden noget frem til, at den skal være en 6 cyl, efter at have
>prøvet en 1.8T. Den er da kvik nok, men lyden fra en 6'er er bare for fed :)
Jeg sagde det jo
/Mogens
| |
|
|