"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:400ed6b3$0$180$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Larry" <iam@home.se> skrev i en meddelelse
> news:bumhij$pts$1@news.cybercity.dk...
> > Dørhåndtag og/eller lås på min seat cordoba år 98 fryser fast hver gang
> > temperaturen smyger sig under frysepunket. I efteråret kom jeg
graffitolie
> i
> > alle låse, smurte alle lister med silikone (de er stadig godt fedtet),
men
> > et eller andet i lukke-åbne mekanismen såvel fordør som bagdør i den
> > føresiden fryser fast. Uanset hvormeget jeg flår i døren går den ikke
op.
> > Forsøges indefra er det samme resultat: Kun passager sidens
> > håndtag/låsemekanisme fungerer perfekt.
> >
> > Håber en eller anden har en ide.
> >
>
> Jeg havde fuldstændigt det samme med min Cordoba 1998. Jeg har prøvet at
> kravle ud af den ene bagdør da de to fordøre var umulige at lukke op
_efter_
> jeg var kørt på arbejde. Forhandleren ordnede det for mig, så jeg ved
> desværre ikke, hvad han gjorde, men nu er der ingen problemer.
> Såvidt jeg husker snakkede han om, at det var et kendt problem, så prøv at
> snakke med Seat.
VW og dermed sikkert også Seat har haft problemer med låse der fryser pga.
vand i låse cylinderen.
Der blev lavet en ny type låse cylinder med et drænhul, så vandet kunne løbe
ud afcylinderen.De blev indført 1997 i G3 og Vento, og sikkert også i andre
modeller. De er nemme at skifte selv, jeg har gjort det på min Passat fra 89
de to en times tid.
http://www.20vturbo.com/tsb/mirror/pdf/57-97-01.pdf
Det er tilsyneladende pakningen ved låsecylinderende der er for dårlig.
Værkstederne plejer bare at skille det ad rense, tørre og smørre med olie.
Syrefri olie er meget bedre en alt det der låse stads fra tanken.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
=== Døden overhaler de hurtige ===