Philip <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bvco4$714$1@news.inet.tele.dk...
> Som ny gs500e ejer har jeg stadig nogen uklarheder ang cyklen som sådan,
så
> lige et par spørgsmål til dem der vel ved lidt mere end jeg...
>
> For det første.. når jeg kører 110 på motorvejen på cykler uden vindskærm
> foran så blæser det selvfølgelig men ikke det vilde.. men når jeg kører på
> min egen gs500 som har en slags kåbe og vindskærm foran så er det så min
> hjelm er ved at blive suget af og jeg er altså kun 186 høj. Er det normalt
> for sådan et design? Tror nok det er en slags standard på modellen med den
> kåbe. Har i hvert fald set mange med den. Motoren er indkapslet i siden og
> forfra og der er en vindskærm på små 30 cm.
> Skal man bare være dværg for at køre med det, eller hvad?
Det skyldes din højde...
Vindskærmen er vist mere konstrueret til personer under 180 cm - sådabn var
det ihvertfald, da jeg havde min GS'er fra '97, som var monteret med sådan
en dejlig kåbe...
Mabn kan få et nyt vindskjold, som har et "knæk" foroven, og dermed forhøjer
det sted, vhor vinden kommer ind og rammer dig.
Det fortalte min forhandler i hvertfald...
> Det andet er rent mekanisk. Jeg oplever at cyklen starter ok når den er
> kold. Kører fint, men når den er varm så begynder den at gå i stå ved
> tomgang, så jeg må holde i kryds og lyde som en meeeget ivrig person der
> vældigt gerne vil hurtigt af sted. vruum vruum.. Ellers går den død.
> Kan det evt skyldes en chokder der har sat sig fast? Den kørte nemlig lidt
> stramt en dag og siden da....
> Hvordan kan jeg nemmest checke/fikse det?
Det kan faktisk være flere ting.
Selv døjede med på et tidspunkt, at den var dårlig til at holde gassen i
tomgang, når den er varm.
Det viste sig, da den kom til service-eftersyn, at den ene ventilarm havde
været overophedet(!), og måtte skiftes.
Meknaikeren forklarede dette med, at jeg havde kørt med for meget fart i for
lang tid.... Det var hos Enghave Moter, jeg fik den repareret.
Og heldigvis havde jeg stadig garanti på maskinen, da det opstod, og efter
en dialog frem og tilbage mellem Enghave og undertegnede, indvilgede de da
også i (efter at have fået ordren fra Reinhardt) at lade det gå an som en
garanti-reparation. Reinhardt oplyste endvidere, at de havde oplevet en del
tilfælde med nogle af ventilerne, var slemme til at blive varme, og dermed
bøje sig lidt, så de ikke lukkede/åbnede ordentligt, med det resultat, at
den gik dårlig under normal kørsel i tomgang. Derfor var det heller ikek
noget problem, at få den dækket under garantien
(Men jeg *absolut* ikek anbefale dig, at få det udført hos Enghave - de er
fjolser til stort set alt, hvad man kan sætte dem til... Da jeg hentede min
mc - 4 måneder efter den var blevet indleveret, manglede ikke blot mit
service-/garanti-hæfte, men også en skivebremselås og nogle skruer manglede
på kåben... Som de ikke ville erstatte.)
>
> Og som i vel kan se så er jeg ikke den vilde mekaniker. Er ikke go' til
det
> og gider heller ikke rigtig
>
Nåja, har man penge, kan man få, vi andre nøjes med at spare dem og lytte
til de gode råd der kommer her

)
--
Morten Christensen
Lige nu i Nordjylland på sin GSX600F
Og skriver fra mor's kåmpjuder...