Hej .
Det bliver da en kanon flot cykel.
Ved du om den værkstedshåndbog du skriver om i pdf, også dækker en VF500F2?
Jeg er interesseret i et kopi af den..
Mvh
Torben Riber Jensen
"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:bv053c$1sal$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Nogen husker måske min planer med min VFR her tidligere på året. Når men
nu
> kommer der lige en stilling i kampen.
>
> Jeg fik adskildt cyklen, det gik meget nemt, lige undtaget af
> forgaffelbenene, hvor unbrakoerne neden under var fucked. Måtte bore dem
ud.
> Når men nu kom de store problemer.. .at få transporteret stumperne til
glas
> "pusteriet", når men en god ven kom mig til undsætning. Han arbejder på
dtu,
> så jeg kunne bare låne hans bil... Perfekt... Jeg gav 700 for glasblæsning
> af stel,bagsvinger, 2 fælge, om kring 18 mindre stumper (fodhvilere osv
> osv.. )
>
> Når men fik en ven til at male stellet til fair pris.. skulle dog selv
komme
> med maling, sanding, hærder og fortynder osv... Blev anbefalet DOS
autodele
> på glentevej i kbh NV. Der var en gammel gub, der virkelig havde god
> tålmodighed, og vi fik alt hvad jeg skulle bruge... det kostede 1000 kr.
for
> 0,5L. Mat sort (Den var en so at lave da det der gir den matte effekt er
> meget tykt og det kunne stort set ikke komme ud af bøtten. 0,5l. blank
sort.
> 1 liter hærder 2x1l fortynder og 1l. sanding (noget historie som
> sprøjtespartel, bare lidt tyndere... )
>
> Kanon nu var vi klar.. ned og tigge bil hos min ven igen, ud på landet med
> stumperne. 2 dage senere stod de i klubben igen.... Kanon... fælgene var
> blevet flotte, der var godtnok lidt støv i det, men hva manden havde jo
ikke
> en kabine, og jeg var klar over hvordan det ville komme til at se ud. På
> stellet var der en enkelt løber, men den er ikke kritisk, da den sidder på
> siden af stellet og vil været skjult af tanken.
>
> Montering gik igang... DAMN det tager sin tid... ok, ok... jeg bruger også
> god tid og nusser meget om tingene. tada efter omkring 15 timers hygge
klub
> tid, stod den på hjul.. senere opdagede jeg dog jeg havde glemt at montere
> kæden.. DOH af med bagenden igen.
>
> Motoren, den skulle bare havde justeret ventiler, og skiftet olie... så er
> den klar... MEN de skide shims... skulle bruge 7 stks... ok, ikke en
> katastrofe havde 6 andre, der ikke duede, så jeg ville bare bytte dem..
men
> en VFR400 har et lidt andet interval end andre hondaer... de normale
> sortimenter er der optil 2,25mm, og min fine honda spænder fra 2,28 til
2,48
> HERLIGT.. kunne ikke få byttet en eneste.. så 7x 80kr.. ARGH skod og sq...
> plus udsigten de måske skulle hentes hjem fra belgien.. Når men 1½uge så
var
> de der....
>
> En VFR400 har 2x DOCH med en mellemliggende vippearm, som man kan skyde
væk
> og komme til shimmen. Dvs man kan måle spillerummet to steder... imellem
> shim og vippearm og mellem knast og vippe arm... Jeg målte imellem shim og
> vippe arm... bestilte... da jeg skulle til at montere kunne jeg ikke finde
> de rigtige mål igen.. da jeg målte imellem knast og vippearm... hmm,
hvorfor
> nu det... JOE... haynes foreskiver mellem knast og arm, men den originale
> værkstedsbog siger mellem vippearm og shim.. DOH ... stoler nu mest på
> honda.. Forskellen var at der mellem vippe arm og shim er ca 0,05mm mere
> spille rum!!!! Når men havde heldigvis målt efter den originale anvisning
og
> bestilt shims efter det...
>
> Når men nu skulle motoren, det var sq en af mine små hovede piner da den
> sidder med forskellige tykkelser skiver rundt omkring, og sådanne nogen
> mellemstykker man spænder ind.. Men den originale værkstedshåndbog er guld
> værd... har den som pdf hvis nogen er interesseret.
>
> Motor monteret.. Næste logiske skridt... at lufte bremser ud.. *øhh* ja
ok,
> men det skal gøres... Det gik forrygende... Moller hældte vædske i, og jeg
> sad med vacuum på udluftnings skruerne.. de 8 forreste stempler var
udluftet
> på under 10 min. Bagenden tog vel 5min.
>
> Elnettet skulle nu smides i... Bager havde varslet store problemer osv
osv..
> men igen... det er en Honda... alle multistik er forskellige i farve eller
> dimmention. Plus den originale værksteds håndbog er meget behjælpelige med
> hvilken vej man skal føre ledningerne. 90% monteret... og kl var nu 23...
> damn 12 timer i klubben igen... Når men må hellere komme hjem til
> koneriet... ud på den VILDE piaggio zip.... tak til lillesøster for
> sponsorat af vinter kværn....
>
> Billeder kan ses på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=410
De
> sidste 6 billeder er fra den sidste tid...
>
> mvh Tommy Fer
>
>