"Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message
news:2e32f6ce.0401220914.6b0412b2@posting.google.com...
> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:<_YLPb.117$v52.31@news.get2net.dk>...
> > > Jeg har et ekstra sæde liggende til min GPZ'er som jeg overvejer at
> > > ompolstre så det bliver mere touring-venligt.
> > > Men hvad skal man bruge til betrækket? Læder eller hvad??
> >
> > Hej Jesper
> >
> > Hvis du har mønten, så kan du købe perfekte touring sæder i den var og
stil
> > du vil have her:
> > <
http://www.corbin.de/>
> >
> > Du skal finde din GPZ 500 S under Ninja 500 EX som den dens amerikanske
> > navn.
>
> Corbin har ikke noget sæde til min model, det er derfor at jeg selv
> vil prøve at lave et selv ud af det ekstra sæde som jeg har
> liggende...
> Jeg har tænk mig at pille betrækket af og så lægge et lag skum, som så
> bliver skåret til. Men pga. den ekstra mængde skum vil betrækket jo så
> nok ikke passe, så jeg skal have fat i noget kunstlæder der så kan
> bliver skåret efter det gamle betræk + et par cm'er...
>
> Jesper
>
http://dfmc.dk/default.asp?id=470
Det med plus et par centimeter, så lavede jeg naturligvis saddelbetrækket
til min Honda CB 750 med skum. Men for at gøre det mere "udtrykt/tydeligt"
var det med forskellig afstand mellem syningerne for oven (ydersiden) kontra
for nede (stoffet). Altså måske var det 3,0 cm på oversiden/kunstlæderet
kontra 2,5 cm på undersiden/stoffet.
Der er for øvrigt billede af den i Haynes`s Piper Tuning Manual"trykt først
i 1981, underet billede af en standard Honda CB 750. Selvom der dér står 736
på den var den nu 836 og da næsten tunet optimalt.
Mvh.
Gert Thorgersen