"Kim Sørensen" <kims@NOSPAMsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:bu5mfp$e4d$1@sunsite.dk...
> Vi købte vores første bil en Polo 1,6 1996 i feb. 2003 der havde kørt
> 123.500 og nu har vi snart kørt 139.000 og i følge servicebogen skal den
> til eftersyn og der skal skiftes olie på den.
En Polo fra 96 har en service indikator i det lille LCD display i bunden af
speedometeret.
Hvis den skriever OEL når du sætter tænding til skal den have skiftet olie.
Står der INSP IN 01 eller INSP IN 02 skal den have hhv. lille eller stort
eftersyn.
Hvis du vælger at lade den servicere ved et ikke autorisere værksted, kan du
kigge i brugsforvirring der står hvordan man selv nulstiller den.
> Jeg vil høre hvad der egentlig bliver checket til sådan et
serviceeftersyn?
Det sædvanlige tjek af bremser, dæk, støddæmpere, lygter, gearolie,
undervogn m.m.
Skift af olie m. filter, og pollenfilter
Derudover er der noget ekstraarbejde alt efter km-tal, der står i
servicehæftet hvad der skal laves.
Det kan være lidt svært at finde ud af da den jo dækker alle motor og
gearkasse varianter, men giv det en chance.
Det er rart selv at vide nøjagtigt hvad der skal laves, så man ikke får
udført noget som ikke var nødvendigt.
Jeg mener den har 15000 km olie interval og 30000 mellem service.
kontrol af remmeTændrør og luftfilter for hver 60.000
Bremsvæske og udstødnings (forurening) kontrol hvert andet år.
Også er der lige tandremmen - spørg på et aut. værksted der er mange
forskellige svar alt efter motortypen.
Men jeg mener at en 1,6 er max. 90.000, men bedre før en for sent.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk