> Det passer nu ikke helt at 2-takts olie øger sodmængten, hvis du læser bag
> på dunken står der at det renser for sod og koks, hvis det gav sod så
ville
> tændrøret nok ikke holde længe på en to-takts motor.
Det gør de skam heller ikke
Mine 2-taks tændrør holder i snit 2-4.000 Km og så er der vitterlig ikke
nogen midterelektrode tilbage mere.
Bedste bevis for at 2-taksolie soder, er den enorme røg som enhver motor der
får denne olie, vil afgive. Prøv at se på en hvilken som helst knallert,
selv med elektronisk tænding, så er der en stinkende blå røg bag. Røgen er
som altid et tydelig tegn på dårlig forbrænding.
Hvis du havde en benzinbil så kunne du jo prøve at hælde 2-taksolie i
benzinen og se hvad din katalysator siger til det. Hvis det hele bliver
forbrændt uden sod så er der jo ingen fare for katten.
> Jeg syntes pesonligt at
> diesel mærker ikke så fedtet i dag som det gjorde i gammle dage.
Hvis der ikke var smøring nok i dieselolie så ville alle nye biler for
længst stå stille, med de 1-2000 bar de har på højtrykspumpen.
Men Peter Jacobsen dokumenterer noget andet
http://www.danco-oil.dk/erfaring/agro2.htm
--
Tom