> Den kørte fint op gennem gearene, og da
> vi åbnede lidt (læs:LIDT) for gassen ved 70 km/t. i 3. gear
> skete der ellers ting og sager...ALDRIG har
> jeg gået fra 70 til 120 i 3. gear SÅ hurtig....
> -bagfjedrene gik sågar en anelse ned under
> accelerationen, så der er virkelig guf i dêt stads !!
>
> Hvis du selv skal lege, så hold for guds
> skyld øje med omdrejningstallet og
> kølevandets temperatur, det varmer
> af helvedet til og kan gi' permanente
> skader ret hurtigt, hvis du bare lukker helt op..
>
Hmm...
NOS kan jo splitte en motor ad på få sekunder, korrekt. Men man kan så
sandeligt også bygge det på således at det hele sagtens kan holde til
mosten.
Mange køber det billigste skrabede kit de kan få fat i, gerne brugt hvis det
kan lade sig gøre, og monterer det, og brænder hele lortet af. Konklusionen
bliver så at NOS er noget farligt stads....
Og så er der dem der rent faktisk mener det når de monterer NOS.
Nogle minimumskrav:
Som minimum en dyse/cyl, korrekt placeret i indsugningsrøret
en flaskevarmer der kan holde trykket
Et komplet ekstra brændstofsystem,aka pumpe, regulator og føderør/returrør
En NOS controller, der giver dig et vist vindue du kan bruge nos i, feks
mellem 3 og 7krpm, så du ikke får det fyret af med for få omdrejninger!
Et tændingsretarderingssystem der kan flytte tændingen når NOS et i
aktion(absolut et must!)
I DK er der kun en lille håndfuld der har gjort dette. I USA er det sådan
stort set alle bliver bygget.(det er ikke voldsomt usædvanligt at køre med
150hk NOS på 2liter i usa)
NOS kan sagtens holde på en motor, HVIS DET ER LAVET ORDENTLIGT!
Det præcist samme gør sig gældende for en turbomotor: det kan sagtens holde
hvis det er lavet ordentligt....
Den med at montere turbo på en bil på 2,5time med flittig brug at
popnitter,brøndskum,flexrør osv. bliver jo hellerikke ordentligt.
Henrik