/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Smedestempler til een 2-takter??
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 16:47

Hej

Jeg ville høre gruppen, om de kender til producenter af smedestempler, og
det skal være til een 2-takter, da jeg er på udkig efter det, til min Suzuki
GT750. Jeg har haft fat i producenten af Wiseco i USA, samt importøren i DK,
de er stoppet med at lave dem til min GT750, jeg har også talt med EBOS i
Sverige, de kan heller ikke hjælpe mig ang. smedestempler. Nu fandt jeg lige
et produkt på nettet, der hedder Arias, og har mailet til dem! Men skulle
der være nogen, der har kendskab til smedestempler, til en 2-takter, og
kender til steder, hvor de kan købes? (gerne udlandet) så kom bare med et
svar

Gider ikke høre borgerlige ord om, at det er penge ud af vinduet


Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234






 
 
K (07-01-2004)
Kommentar
Fra : K


Dato : 07-01-04 17:18


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gider ikke høre borgerlige ord om, at det er penge ud af vinduet


det er da at smide penge ud af vinduet

K



Richard (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-01-04 17:18

M. Høy wrote:

> Jeg ville høre gruppen, om de kender til producenter af smedestempler, og
> det skal være til een 2-takter, da jeg er på udkig efter det, til min Suzuki
> GT750.

Om ikke andre så prøv Mahle: www.mahle.com

> Gider ikke høre borgerlige ord om, at det er penge ud af vinduet

Hvor kunne du dog tro det

---
/Richard Pade, Sorgenfri, DK


M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 17:56



"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:bthbfj$rvt$1@abbeden.bunk.cc...
> M. Høy wrote:
>
> > Jeg ville høre gruppen, om de kender til producenter af smedestempler,
og
> > det skal være til een 2-takter, da jeg er på udkig efter det, til min
Suzuki
> > GT750.
>
> Om ikke andre så prøv Mahle: www.mahle.com
>
> > Gider ikke høre borgerlige ord om, at det er penge ud af vinduet
>
> Hvor kunne du dog tro det
>
> ---
> /Richard Pade, Sorgenfri, DK
>

Hej Richard

Hehe til overstående

Har lige sendt een mail til Mahle, det fremgik ikke om de laver stempler til
motorcykler på deres side!

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Richard (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-01-04 18:40

M. Høy wrote:

> Har lige sendt een mail til Mahle, det fremgik ikke om de laver stempler til
> motorcykler på deres side!

Det gør de sandelig - i mange år har Mahle-stempler været *sagen* i
BMW-boxere m.fl. Og mere aktuelt kører et par norske GB500-kammerater med
Mahle-stempler i detunede NX650-motorer, de kører rundt med. (Den ene har
fornylig måttet skifte til Wiseco, men det er ikke Mahle-stemplets skyld


---
Richard Pade, Sorgenfri, DK



M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 18:56

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:bthgad$66o$1@abbeden.bunk.cc...
> M. Høy wrote:
>
> > Har lige sendt een mail til Mahle, det fremgik ikke om de laver stempler
til
> > motorcykler på deres side!
>
> Det gør de sandelig - i mange år har Mahle-stempler været *sagen* i
> BMW-boxere m.fl. Og mere aktuelt kører et par norske GB500-kammerater med
> Mahle-stempler i detunede NX650-motorer, de kører rundt med. (Den ene har
> fornylig måttet skifte til Wiseco, men det er ikke Mahle-stemplets skyld

Okay, jamen så kan det være at det tegner meget godt, jeg har tænkt mig at
få fat i nogle stempler på 71 mm i diameter, de originale propper der sidder
i nu, er 70 mm, næste overstørrelse hedder 70.50 mm, men for at være på den
sikre side, hvis nu man bestiller hjem fra udlandet, så går jeg 1 mm op
grundet ridser i cyllinder-væggen!

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Moller (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-01-04 19:16

> Okay, jamen så kan det være at det tegner meget godt, jeg har tænkt mig at
> få fat i nogle stempler på 71 mm i diameter, de originale propper der
sidder
> i nu, er 70 mm, næste overstørrelse hedder 70.50 mm, men for at være på
den
> sikre side, hvis nu man bestiller hjem fra udlandet, så går jeg 1 mm op
> grundet ridser i cyllinder-væggen!

hmmm, så vidt jeg mindes så kan en GT-750 forvandles til en 900cc :) om
det så kun er boringen eller om den også for forlænget slaglængden kan jeg
ik liiiige huske :) vil prøve at finde den frem hvis det har interesse ...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... som ønsker sig anden krumme + lettere opboring :)
Suzuki GSF 1200 S



M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 19:37


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3ffc4ce4$0$242$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > Okay, jamen så kan det være at det tegner meget godt, jeg har tænkt mig
at
> > få fat i nogle stempler på 71 mm i diameter, de originale propper der
> sidder
> > i nu, er 70 mm, næste overstørrelse hedder 70.50 mm, men for at være på
> den
> > sikre side, hvis nu man bestiller hjem fra udlandet, så går jeg 1 mm op
> > grundet ridser i cyllinder-væggen!
>
> hmmm, så vidt jeg mindes så kan en GT-750 forvandles til en 900cc :)
om
> det så kun er boringen eller om den også for forlænget slaglængden kan jeg
> ik liiiige huske :) vil prøve at finde den frem hvis det har interesse ...

Du kan tro at det har interesse, men mener at jeg har set noget der ligner,
måske jeg tager fejl?? det var på en side fra England, de havde vist fået
over 100 heste ud af den.

Jeg giver ikke op før jeg har fået smedepropper i kværnen, nu har jeg ikke
sparet andre steder, og motoren vil jeg slet ikke spare på


Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Richard (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-01-04 19:44

M. Høy wrote:

> Jeg giver ikke op før jeg har fået smedepropper i kværnen, nu har jeg ikke
> sparet andre steder, og motoren vil jeg slet ikke spare på

Så skulle du måske overveje at få cylindrene nicasil-belagt, når du har
fået dem boret ud? - under forudsætning af, at stempelfabrikanten siger
god for det (kræver måske noget særligt af stempelringene?), siges det at
give en utrolig holdbar overflade på cylindre, knastaksler etc.

Havde din nu været en Honda RFVC-motor og ikke en vandsprøjte, havde du
fået adressen til EGU Motoren i Schwaben direkte

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Hekto (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-01-04 19:53

Richard wrote in news:bthk0q$dnr$1@abbeden.bunk.cc:

>> Så skulle du måske overveje at få cylindrene nicasil-belagt, når
> du har fået dem boret ud? - under forudsætning af, at
> stempelfabrikanten siger god for det (kræver måske noget særligt
> af stempelringene?), siges det at give en utrolig holdbar
> overflade på cylindre, knastaksler etc.
>

Det er ikke så meget stempelringene.
Forskellen ligger i tollerancerne imellem cylinder og stempel. De kan
være meget mindre med Nicasil. Derved opnås en bedre køling.
Om det så kan betale sig på en vandbøffel, ved jeg ikke. Den er jo
ikke særligt 'racet'!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 20:03

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:bthk0q$dnr$1@abbeden.bunk.cc...
> M. Høy wrote:
>
> > Jeg giver ikke op før jeg har fået smedepropper i kværnen, nu har jeg
ikke
> > sparet andre steder, og motoren vil jeg slet ikke spare på
>
> Så skulle du måske overveje at få cylindrene nicasil-belagt, når du har
> fået dem boret ud? - under forudsætning af, at stempelfabrikanten siger
> god for det (kræver måske noget særligt af stempelringene?), siges det at
> give en utrolig holdbar overflade på cylindre, knastaksler etc.
>
> Havde din nu været en Honda RFVC-motor og ikke en vandsprøjte, havde du
> fået adressen til EGU Motoren i Schwaben direkte

Rart at se, at gamle mænd også har humor

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Richard (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-01-04 21:23

M. Høy wrote:

> > Havde din nu været en Honda RFVC-motor og ikke en vandsprøjte, havde du
> > fået adressen til EGU Motoren i Schwaben direkte

> Rart at se, at gamle mænd også har humor

Hej, det var mig der skrev det...

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK


M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 21:37


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:bthpqd$qfg$1@abbeden.bunk.cc...
> M. Høy wrote:
>
> > > Havde din nu været en Honda RFVC-motor og ikke en vandsprøjte, havde
du
> > > fået adressen til EGU Motoren i Schwaben direkte
>
> > Rart at se, at gamle mænd også har humor
>
> Hej, det var mig der skrev det...
>
> ---
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>

Hehe, du snor dig lige uden om

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234





Richard (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 07-01-04 22:12

M. Høy wrote:

> > > Rart at se, at gamle mænd også har humor
> >
> > Hej, det var mig der skrev det...
>
> Hehe, du snor dig lige uden om

Ja, det kan jeg endnu; ældre er jeg heller ikke

---
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Moller (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-01-04 20:24

> Du kan tro at det har interesse, men mener at jeg har set noget der
ligner,
> måske jeg tager fejl?? det var på en side fra England, de havde vist fået
> over 100 heste ud af den.

okay, nu fandt jeg det :) var i et af mine classic suzuki blade, et
herligt blad som du nok også selv læser nu du roder med en GT-750 :)

men siderne er også på nettet så her er der et link :

http://www.classicsuzuki.com/magazin/csm/0103/pages/CSM3010016.htm

Og lige for at vise der er piger som kan lide 2 taktere :) så kommer
lige dette link :

http://www.classicsuzuki.com/magazin/csm/0104/pages/CSM4_%20010017.htm

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 20:34

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3ffc5cbd$0$242$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > Du kan tro at det har interesse, men mener at jeg har set noget der
> ligner,
> > måske jeg tager fejl?? det var på en side fra England, de havde vist
fået
> > over 100 heste ud af den.
>
> okay, nu fandt jeg det :) var i et af mine classic suzuki blade, et
> herligt blad som du nok også selv læser nu du roder med en GT-750 :)
>
> men siderne er også på nettet så her er der et link :
>
> http://www.classicsuzuki.com/magazin/csm/0103/pages/CSM3010016.htm
>
> Og lige for at vise der er piger som kan lide 2 taktere :) så kommer
> lige dette link :
>
> http://www.classicsuzuki.com/magazin/csm/0104/pages/CSM4_%20010017.htm
>
Takker, ja selvfølgelig kan de det Jeg skal også have fundet en frøken
til at stå i bikini til sommer, når jeg skal have taget billeder af cyklen


Jeg vil prøve at smide en mail afsted til Classic Suzuki-medlemmerne og høre
om der skulle være nogen der før har brugt smedestempler??

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234






Moller (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-01-04 20:44

> Takker, ja selvfølgelig kan de det Jeg skal også have fundet en frøken
> til at stå i bikini til sommer, når jeg skal have taget billeder af cyklen
>

Jeg har stadig et billede med en pige liggende over MZ'en :) detsvære
var det lidt koldt, og hun har alt alt for meget tøj på :)

> Jeg vil prøve at smide en mail afsted til Classic Suzuki-medlemmerne og
høre
> om der skulle være nogen der før har brugt smedestempler??

De havde et forum inde på yahoo som du nok godt kan komme ind og bruge
:) jeg brugte det dengang jeg havde GT-380'eren. og så har de nu også en
mailings liste, men aktivitets mæssigt på nettet er de meget kedelige og
tunge i det i sammenligning med MZklub danmark, og PMC som er de 2
klubber/foreninger jeg er med i nu.

Men som medlem blir man da inviteret med til det årlige Høstbal i
sverige :) hæhæ, kinky søde svensker piger i halmen smutter lige gennem
tankerne hver gang man ser den invitation, og så ser man et billede fra et
af deres træf, *fluf* de lækre tanker dør helt ud.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 21:07

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3ffc619b$0$240$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > Takker, ja selvfølgelig kan de det Jeg skal også have fundet en
frøken
> > til at stå i bikini til sommer, når jeg skal have taget billeder af
cyklen
> >
>
> Jeg har stadig et billede med en pige liggende over MZ'en :) detsvære
> var det lidt koldt, og hun har alt alt for meget tøj på :)
>
> > Jeg vil prøve at smide en mail afsted til Classic Suzuki-medlemmerne og
> høre
> > om der skulle være nogen der før har brugt smedestempler??
>
> De havde et forum inde på yahoo som du nok godt kan komme ind og bruge
> :) jeg brugte det dengang jeg havde GT-380'eren. og så har de nu også en
> mailings liste, men aktivitets mæssigt på nettet er de meget kedelige og
> tunge i det i sammenligning med MZklub danmark, og PMC som er de 2
> klubber/foreninger jeg er med i nu.
>
> Men som medlem blir man da inviteret med til det årlige Høstbal i
> sverige :) hæhæ, kinky søde svensker piger i halmen smutter lige gennem
> tankerne hver gang man ser den invitation, og så ser man et billede fra et
> af deres træf, *fluf* de lækre tanker dør helt ud.
>

Hehe, ved det, jeg er medlem, men de er flinke til at hjælpe, hvis man har
problemer, og så har de nogle hyggelige møder. Har lige sendt en mail afsted
til vores gruppe så jeg venter spændt, at se om der er nogen der kan
fortælle mig, hvor man kan få fat i smedestempler til GT750'eren

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234





Freddy O. Christense~ (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 07-01-04 21:00


> Du kan tro at det har interesse, men mener at jeg har set noget der
> ligner, måske jeg tager fejl?? det var på en side fra England, de
> havde vist fået over 100 heste ud af den.
Et eller andet sted har jeg en artikel hvor de med små midler får 100 hk ud
af motoren ved at hæve cylinderen + et par småting.

Skal jeg finde den igen?
FOC
(MTX som mere end mange savner et større stempel og en større krumtap)



Gert Bo thorgersen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 14-01-04 00:50


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3ffc4ce4$0$242$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > Okay, jamen så kan det være at det tegner meget godt, jeg har tænkt mig
at
> > få fat i nogle stempler på 71 mm i diameter, de originale propper der
> sidder
> > i nu, er 70 mm, næste overstørrelse hedder 70.50 mm, men for at være på
> den
> > sikre side, hvis nu man bestiller hjem fra udlandet, så går jeg 1 mm op
> > grundet ridser i cyllinder-væggen!
>
> hmmm, så vidt jeg mindes så kan en GT-750 forvandles til en 900cc :)
om
> det så kun er boringen eller om den også for forlænget slaglængden kan jeg
> ik liiiige huske :) vil prøve at finde den frem hvis det har interesse ...
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... som ønsker sig anden krumme + lettere opboring :)
> Suzuki GSF 1200 S
>
Nu fik jeg først her til morgen den 14.jan set at der var kommet flere
indlæg.
Som en skrev så har netop Mahle i umindelige tider lavet stempler til BMW,
og det var vist også Mahle som lavede smedede stempler til de gamle BMWér
der skulle bruges til race. Min toptunede BMW R69S, fra
60érne havde jo ikke standard smedede stempler, hvilket jo en gang
resulterede i toppen af et stempel blev revet af - og jeg fortsat kørte en
30 - 50 km - fordi jeg altid kørte den til 10.000 - 10.500 rpm. Men der
solgtes smedede stempler til den hos nogle firmaer i Tyskland; jeg kørte med
de uoriginale aluminiums cylindre istedet for støbejernscylindrene.

Jeg fik fra Mahle, i 1985, en A 4 samlemappe med masser af dele om næsten
alt vedr. stempler. Jeg brugte det i forbindelse med mit afgangsprojekt for
ingeniør studiet vedr. konstruktion af en encylindret sports motor for
motorcykel.





Hans Joergensen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 14-01-04 09:29

Gert Bo thorgersen wrote:
> Som en skrev så har netop Mahle i umindelige tider lavet stempler til BMW,
> og det var vist også Mahle som lavede smedede stempler til de gamle BMWér
> der skulle bruges til race. Min toptunede BMW R69S, fra

I den sammenhæng er det måske sjovt at vide at russerne brugte
stempler fra en lille lastbil når de skulle ombygge Ural'er til ræs
...

Det som de vist mest opnåede ved det var at de med stempler der
passede lige i, fik en noget højere kompression end den ca. 5:1 der
var i forvejen... :)

// Hans, Dnepr K750 uden hjul.
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Armand (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-01-04 19:50


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ffc483a$0$27415$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> ............................. jeg har tænkt mig at
> få fat i nogle stempler på 71 mm i diameter, de originale propper der
sidder
> i nu, er 70 mm, næste overstørrelse hedder 70.50 mm, men for at være på
den
> sikre side, hvis nu man bestiller hjem fra udlandet, så går jeg 1 mm op
> grundet ridser i cyllinder-væggen!

OK!
Endelig kom der lidt argumentation for sagen. Jeg vár ellers begyndt at
krumme tæer over at dit engagerede restaurations-projekt var endt i en
forkvabset tunings-ide.
Nuvel GT'eren kán tunes og ovenikøbet en del; men det gavner ikke den
fortsatte eksistens af den nu genopståede klassikker, og selvom man skulle
kunne trække hele(?) 100 hk's ud af den, så er der utallige andre muligheder
for at frembringe sig med 100 hk endsamt meget lettere vægt, bedre
stel/bremser og absolut bedre pålidelighed - Vandbøffel-tuning hører den æra
til, hvor den store GT var noget af det vildeste man kunne få fingrene i, og
tanken om at pumpe lidt mere på dén var ligeså frydefuld som tanken om turbo
på en Hyabusa idag!

Men hvorfor specifikt smede(!)stempler??

--
Armand.





M. Høy (08-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 08-01-04 21:02

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:btk90i$1vka$4@news.cybercity.dk...
>
> "M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ffc483a$0$27415$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > ............................. jeg har tænkt mig at
> > få fat i nogle stempler på 71 mm i diameter, de originale propper der
> sidder
> > i nu, er 70 mm, næste overstørrelse hedder 70.50 mm, men for at være på
> den
> > sikre side, hvis nu man bestiller hjem fra udlandet, så går jeg 1 mm op
> > grundet ridser i cyllinder-væggen!
>
> OK!
> Endelig kom der lidt argumentation for sagen. Jeg vár ellers begyndt at
> krumme tæer over at dit engagerede restaurations-projekt var endt i en
> forkvabset tunings-ide.
> Nuvel GT'eren kán tunes og ovenikøbet en del; men det gavner ikke den
> fortsatte eksistens af den nu genopståede klassikker, og selvom man skulle
> kunne trække hele(?) 100 hk's ud af den, så er der utallige andre
muligheder
> for at frembringe sig med 100 hk endsamt meget lettere vægt, bedre
> stel/bremser og absolut bedre pålidelighed - Vandbøffel-tuning hører den
æra
> til, hvor den store GT var noget af det vildeste man kunne få fingrene i,
og
> tanken om at pumpe lidt mere på dén var ligeså frydefuld som tanken om
turbo
> på en Hyabusa idag!
>
> Men hvorfor specifikt smede(!)stempler??
>
> --
> Armand.
>
>

Hej Armand

Nej, jeg kunne ikke finde på at gå op til et big-bore kit eller anden vild
tuning, det ville være synd for sådan en gammel klassiker!

Jeg har læst lidt om Wiseco's smedestempler, og er nok lidt af en
feinscmecker, når det kommer til ting/dele, jeg har lagt meget arbejde i
dette projekt, og har i sinde at få fat i nogle gode stempler, uden at det
behøver at gå over stregen, så som vild tuning!

Jeg har prøvet at maile til forskellige firmaer, men indtil videre ser det
lidt sløjt ud, med at finde smedestempler til GT'en, så det kan godt være at
sidste udvej bliver almindelige støbestempler??

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Kaj Gasseholm ... To~ (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Gasseholm ... To~


Dato : 07-01-04 17:36

Hej igen Mick
Hvor fik du den Aludine fra ?
(arbejde)


--


Med Venlig Hilsen

Kaj Gasseholm
http://www.wildwildwest.dk

To respond by E-mail remove zerocrap from address



M. Høy (07-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 07-01-04 17:58

"Kaj Gasseholm ... To respond by E-mail remove zerocrap from address"
<gasse@zerocrapsccd.dk> skrev i en meddelelse
news:3ffc355a$0$9799$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej igen Mick
> Hvor fik du den Aludine fra ?
> (arbejde)

Ja, men det snakker vi ikke højt om herinde *GG*

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Martin Sørensen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 07-01-04 18:02

> Gider ikke høre borgerlige ord om, at det er penge ud af vinduet

Det er da altid penge ud af vinduet at renovere motorcykel i forhold til
hvad modellen er værd bagefter. Men mange herinde er ret ufornuftige når det
kommer til MC, så det er helt iorden.

--
signing off.. Martin Sørensen



Moller (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-01-04 19:19


"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:bthe2t$282b$1@news.cybercity.dk...
> > Gider ikke høre borgerlige ord om, at det er penge ud af vinduet
>
> Det er da altid penge ud af vinduet at renovere motorcykel i forhold til
> hvad modellen er værd bagefter. Men mange herinde er ret ufornuftige når
det
> kommer til MC, så det er helt iorden.

Hvis vi skal snakke fornuft kørte vi jo alle små 15-20 hestes maskiner,
og kun på dem når det var nødvendigt... og folk til længere ture havde bil,
og lavede samkørsel med kollega'er :) og salget af Macedam 100 dæk ville
eksplodere.

Så lige meget hvad, så er der ingen fornuft i at køre MC, hvis man hele
tiden tænker i kroner og øre :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Torben Scheel (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-01-04 12:00


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3ffc4d9b$0$235$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> Så lige meget hvad, så er der ingen fornuft i at køre MC, hvis man
hele
> tiden tænker i kroner og øre :)

Temmelig usædvanligt udsagn fra en MZ ejer



Moller (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-01-04 12:12


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:3ffd41d4$1@news.carlbro.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> news:3ffc4d9b$0$235$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > Så lige meget hvad, så er der ingen fornuft i at køre MC, hvis man
> hele
> > tiden tænker i kroner og øre :)
>
> Temmelig usædvanligt udsagn fra en MZ ejer

hæhæ, men hvis du ikke havde klippet den første bid væk, så kunne man se
jeg skrev at de små 15-20 hestes var økonomiske (bare næsten ingen der køre
på dem) og der falder MZ'en jo næsten ind med sine 21 hypper.

Men jo, MZ'en er ikke mere en maskine jeg vil anbefale til folk der vil
ha et mega billigt transport middel... for der er alt for mange stumper der
skal skiftes løbende osv... selv om de er billige, så løber det op.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Torben Scheel (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-01-04 16:19


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:3ffd3b0c$0$271$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
>
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> news:3ffd41d4$1@news.carlbro.dk...
> >
> > "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> > news:3ffc4d9b$0$235$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > > Så lige meget hvad, så er der ingen fornuft i at køre MC, hvis man
> > hele
> > > tiden tænker i kroner og øre :)
> >
> > Temmelig usædvanligt udsagn fra en MZ ejer
>
> hæhæ, men hvis du ikke havde klippet den første bid væk, så kunne man
se
> jeg skrev at de små 15-20 hestes var økonomiske (bare næsten ingen der
køre
> på dem) og der falder MZ'en jo næsten ind med sine 21 hypper.

Det er taknemmeligt at lege Jørgen Clevin på usenet

> Men jo, MZ'en er ikke mere en maskine jeg vil anbefale til folk der
vil
> ha et mega billigt transport middel... for der er alt for mange stumper
der
> skal skiftes løbende osv... selv om de er billige, så løber det op.

Tjah, men udgifterne kan vel næppe overstige et toyota budget. Mon ikke det
i øvrigt bunder i at du ikke er den sædvanlige MZ-kører?

vh
Torben



Gert Bo thorgersen (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 09-01-04 12:19


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> wrote in message
news:3ffc29f5$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg ville høre gruppen, om de kender til producenter af smedestempler, og
> det skal være til een 2-takter, da jeg er på udkig efter det, til min
Suzuki
> GT750. Jeg har haft fat i producenten af Wiseco i USA, samt importøren i
DK,
> de er stoppet med at lave dem til min GT750, jeg har også talt med EBOS i
> Sverige, de kan heller ikke hjælpe mig ang. smedestempler. Nu fandt jeg
lige
> et produkt på nettet, der hedder Arias, og har mailet til dem! Men skulle
> der være nogen, der har kendskab til smedestempler, til en 2-takter, og
> kender til steder, hvor de kan købes? (gerne udlandet) så kom bare med et
> svar
>
> Gider ikke høre borgerlige ord om, at det er penge ud af vinduet
>
>
> Mvh.
>
> M. Hoey
> (Suzuki GT750A)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234
>
>
Hvorfor vil du skifte til smedede stempler på en gammel totakter?

Ikke fordi jeg har noget imod det, for jeg kender da fordelene ved dem, så
derfor kun af nysgerrighed vil jeg gerne vide hvorfor. Især da du andet
steds skriver at du bl.a. ikke vil lave motoren større da du nærmest vil
beholde den i originalen.

Hvis du ikke finder et sted hvor de har specielt til din aktuelle motor har
du jo kun (som vel også Arias) at de kun laver mindst 2 dusin af et stempel
efter de af kunden opgivne data - det fik jeg som svar et andet sted - eller
det at søge i bøger efter stempler til andre motorer der har samme mål;
hvilket jeg også gjorde vedr.min BMW.

Jeg skrev også til Wiseco, i 1975, 85 og for en 4-5 år siden; sidst for
BMWén. Men til BMW R100én (da 900 cc) blev det stansede stempler fra
Venolia, og da jeg så modtog dem viste det sig at de vejede præcist lige så
meget som standard stemplerne og så måtte jeg igang med at lette dem pr.
håndkraft, og det var jo nærmest umuligt, og så var det jo næsten lige vit.

Mvh.
Gert Thorgersen



M. Høy (09-01-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 09-01-04 14:15

"> Hvorfor vil du skifte til smedede stempler på en gammel totakter?
>
> Ikke fordi jeg har noget imod det, for jeg kender da fordelene ved dem, så
> derfor kun af nysgerrighed vil jeg gerne vide hvorfor. Især da du andet
> steds skriver at du bl.a. ikke vil lave motoren større da du nærmest vil
> beholde den i originalen.
>
> Hvis du ikke finder et sted hvor de har specielt til din aktuelle motor
har
> du jo kun (som vel også Arias) at de kun laver mindst 2 dusin af et
stempel
> efter de af kunden opgivne data - det fik jeg som svar et andet sted -
eller
> det at søge i bøger efter stempler til andre motorer der har samme mål;
> hvilket jeg også gjorde vedr.min BMW.
>
> Jeg skrev også til Wiseco, i 1975, 85 og for en 4-5 år siden; sidst for
> BMWén. Men til BMW R100én (da 900 cc) blev det stansede stempler fra
> Venolia, og da jeg så modtog dem viste det sig at de vejede præcist lige

> meget som standard stemplerne og så måtte jeg igang med at lette dem pr.
> håndkraft, og det var jo nærmest umuligt, og så var det jo næsten lige
vit.
>
> Mvh.
> Gert Thorgersen
>

Hej Gert

Det bliver nok alligevel ikke aktuelt med smede-stempler, da det ser ud til
at de ikke kan opdrives mere, jeg mente bare at jeg ville kigge mig om efter
andre stempler, end Suzuki's støbte stempler eller andre fabrikanter af
støbe-stempler, da man idag har udviklet bedre materialer end dengang i
70'erne, og jeg betegner det ikke som voldsom tuning hvis man holder sig
inde for samme tolerencer/specifikationer, så som 71 mm i diameter! Men du
har et i at man får lavere vægt i stemplerne, samt mindre tolerencer,
stærkere materialer/legeringer af aluminium, og det må så også give en
længere levetid.
Hvis jeg alligevel skal ud og købe et 'aftermarket' stempel, så ville jeg
da være interesseret i et godt stempel, og der laves bedre stempler end
Suzuki's, ellers kunne man lige så godt køre ned til THansen Suzuki's
originale stempler til GT'en kan stadig fås hos enkelte forhandlere, men jeg
har lade mig fortælle at aftermarket stempler er bedre!

Jeg har lige fået at vide at der kan fåes aftermarket støbte stempler til
GT'en af mærket GPM, det skulle være et italiensk firma der laver dem, er
der nogen der har erfinger med dem?

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Gert Bo thorgersen (10-01-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 10-01-04 02:29


"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> wrote in message
news:3ffea964$0$27371$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "> Hvorfor vil du skifte til smedede stempler på en gammel totakter?
> >
> > Ikke fordi jeg har noget imod det, for jeg kender da fordelene ved dem,

> >
> > Mvh.
> > Gert Thorgersen
> >
> Hej Gert
>
> Det bliver nok alligevel ikke aktuelt med smede-stempler, da det ser ud
til
> at de ikke kan opdrives mere, jeg mente bare at jeg ville kigge mig om
efter
> andre stempler, end Suzuki's støbte stempler eller andre fabrikanter af
> støbe-stempler, da man idag har udviklet bedre materialer end dengang i
> 70'erne, og jeg betegner det ikke som voldsom tuning hvis man holder sig
> inde for samme tolerencer/specifikationer, så som 71 mm i diameter! Men du
> har et i at man får lavere vægt i stemplerne, samt mindre tolerencer,
> stærkere materialer/legeringer af aluminium, og det må så også give en
> længere levetid.
> Hvis jeg alligevel skal ud og købe et 'aftermarket' stempel, så ville jeg
> da være interesseret i et godt stempel, og der laves bedre stempler end
> Suzuki's, ellers kunne man lige så godt køre ned til THansen Suzuki's
> originale stempler til GT'en kan stadig fås hos enkelte forhandlere, men
jeg
> har lade mig fortælle at aftermarket stempler er bedre!
>
> Jeg har lige fået at vide at der kan fåes aftermarket støbte stempler til
> GT'en af mærket GPM, det skulle være et italiensk firma der laver dem, er
> der nogen der har erfinger med dem?
>
> Mvh.
>
> M. Hoey
> (Suzuki GT750A)
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234
>
>
Hej igen.

Jo smedede stempler har jeg altid villet have og så sent som i går sendte
jeg en bestilling til England til noget desangående og en af dagene sender
jeg en bestilling på cylindre med nickasil belægning og tilhørende smedede
stempler som hver er ca. 130 gr. lettere end de originale på ca. 720 gr.
(boring 94 mm) til min BMW R100. Køber i mange omgange for hvis pakkerne
ikke koster over 600 - 1.000 kr. slipper jeg her i Thailand for moms/told på
ca. 40% og også uden engelsk moms.

Da jeg købte smedede stempler til 836 cc til min Honda CB 750 var tolerancen
0,09 mm, men siden da har udviklingen resulteret i tolerancer ned til 1/3
del af dette for smedede stempler. Ulempen ved den dengang større tolerance
var jo støj og slitage ved opstarten, men de da købte stempler udlignede jo
noget dette ved det med forskudt krydspind, som jo er bestemt af friktionen
mellem krydspind og stempel. Fordelene ved smedede stempler er jo bedre
varmeledning resulterende i vist 100 Fahrenheit grader lavere temperatur i
stemplet, samt styrken til højere omdrejningstal. På min tidligere toptunede
BMW R69S, som kørtes til 10.000 omdr./min (som også min R100) rev den en
gang toppen af et stempel fordi det var et original stempel som kun var god
for 9.000 omdr./min og jo blev udsat for 100/81 = 23,5 % større trækkraft
til stempelkronen.

Men vedr. opnåelse af mere uden effekt/bedre motor uden det vi forstår ved
normal tuning, altså nærmere finpudsning, har vi jo f.eks. det med
isoleringsbelægningen på stempelkronen, som vi jo nu ser på flere fabriksnye
motorcykler, men hvor man i 1975 nærmest kun kunne få lavet det i et par
firmaer i USA. Men for en totakter har man jo også afpudsning af
skyllekanaler så cylindrene er totalt ens; og for alle det med ens stempel
masser og plejlstangsmasser (top og bund separat).

Men jeg forbinder nu ikke (nødvendigheden af) smedede stempler med en
totakter.

Mvh.
Gert Thorgersen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste