/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gearkasse problem på Suzuki GSF 400, øv
Fra : Dennis Riis


Dato : 07-01-04 14:52

Hej,

Da jeg kørte min GSF 400 i vinterhi havde den i cirka 14 dage eller
deromkring haft lidt problemer med 2. gear, den ville hoppe ud af gearet
når der blev givet lidt gas.

Derfor læssede jeg den fornylig på en trailer og kørte den op til
Bikeshoppen i Viborg. De fortæller mig nu, at der er 2 skiftegafler, 4
gearhjul og mindst et leje der skal skiftes. Jeg har været oppe og se på
delene, og jeg kan godt se, at den er gal, og at det skal skiftes. Men
prisen er lidt voldsom, synes jeg. Omkring 7000,- for dele og cirka
10-12000 for det hele med arbejdsløn, siger de. Kan det virkelig passe, at
det kan være så dyrt ? Eller bør jeg få en anden mekanikers mening om det ?

Jeg overvejer at købe en anden motor, eller evt. en hel brugt cykel, evt.
i Tyskland. Kan det betale sig ? Hvor kan det betale sig at begynde at
lede efter sådan én ?

På forhånd tak for svar & input,
Mvh Dennis Riis


 
 
Jan (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 07-01-04 15:09


"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> wrote in message
news:bth2uc$a3n$1@abbeden.bunk.cc...

> Jeg overvejer at købe en anden motor, eller evt. en hel brugt cykel, evt.
> i Tyskland. Kan det betale sig ? Hvor kan det betale sig at begynde at
> lede efter sådan én ?

Hej Dennis.

Her er et par links til cykler i tyskland. Ved ikke lige, hvor man finder en
motor, men prisen på en hel cykel (ca. 12000 kr.) taget i betragtning, kan
en brugt motor jo nok ikke koste alverden

www.mobile.de
http://www.motoscout24.autoscout24.de/

Mvh. Jan



Knud Dam (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 07-01-04 17:18


"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3ffc130c$0$9776$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> wrote in message
> news:bth2uc$a3n$1@abbeden.bunk.cc...
>
> Her er et par links til cykler i tyskland. Ved ikke lige, hvor man finder
en
> motor, men prisen på en hel cykel (ca. 12000 kr.) taget i betragtning, kan
> en brugt motor jo nok ikke koste alverden
>
> www.mobile.de
> http://www.motoscout24.autoscout24.de/
>
> Mvh. Jan

Hej Dennis.

Jeg er enig med Jan. Det er langt billigere at finde en anden motor.

I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra en
Bandit 600 ....

Mvh

KD Bandit 600 S




Jes Vestervang (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-01-04 22:22

Knud Dam wrote:

> I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra en
> Bandit 600 ....

Du har solgt en til 3k kr, ikke? Det sætter det hele lidt i perspektiv
--
mvh Jes Vestervang

Knud Dam (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 08-01-04 19:07


"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse
news:it9uc1-9l1.ln1@svedig-gnu.fake...
> Knud Dam wrote:
>
> > I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra
en
> > Bandit 600 ....
>
> Du har solgt en til 3k kr, ikke? Det sætter det hele lidt i perspektiv
> --
> mvh Jes Vestervang

Jeps !

Jeg mener endda, køberen fik mig lidt længere ned ....

; - )

KD



Jes Vestervang (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-01-04 21:17

Knud Dam wrote:
> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev:
>> Knud Dam wrote:
>>
>> > I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra
>> > en Bandit 600 ....
>>
>> Du har solgt en til 3k kr, ikke? Det sætter det hele lidt i perspektiv
>>

> Jeps !
> Jeg mener endda, køberen fik mig lidt længere ned ....

Godt, så står det ikke helt skidt til med hukommelsen
--
mvh Jes Vestervang

Dennis Riis (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Riis


Dato : 08-01-04 00:26


> I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra en
> Bandit 600 ....

Kan man godt få lov 'bare' at sætte en 600 motor på uden at cyklen skal
omregistreres / betales afgift / hvad ved jeg ?

Tilbage står stadig spørgsmålet, hvor finder jeg en god brugt motor til en
rimelig penge ? Er der evt. nogen der kender nogen mc-ophuggere i DK,
Sverige eller Tyskland, der kunne tænkes at have én på lager ?


MKS - 74 (08-01-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 08-01-04 11:01

On Wed, 7 Jan 2004 23:25:41 +0000 (UTC), driis@mobilixnet.dk (Dennis
Riis) wrote:


>> I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra en
>> Bandit 600 ....
>
>Kan man godt få lov 'bare' at sætte en 600 motor på uden at cyklen skal
>omregistreres / betales afgift / hvad ved jeg ?

Næh det kan man ikke få lov til,man kan muligvis gøre det rent teknisk
uden de store problemer men lovligt er det ikke,400'eren yder nominelt
54 hk og da en alternativ motor højst må yde 20% mere (= 65 hk)
betyder det at 600'eren ikke kan bruges (lovligt).

>Tilbage står stadig spørgsmålet, hvor finder jeg en god brugt motor til en
>rimelig penge ?

Det bliver nok ikke så hulens nemt igen,specielt ikke i DK,UK kunne
måske være et bud - køb MCN og trawl deres classifieds-sektion for
breakers igennem.Et alternativ kunne være at hente en hel cykel i D.
for ca. 10-12 kkr - der dog er lidt mere problematisk end ellers idet
de dele man ikke selv kan bruge,vil være noget sværere at pushe end
for så mange andre mere kurrante modeller.Ellers er det bare at væbne
sig med tålmodighed og vente til at der dukker en op på Ebay til et
par tusinde...

--
-Michael

Hans Joergensen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 08-01-04 12:23

MKS - 74 wrote:
> Næh det kan man ikke få lov til,man kan muligvis gøre det rent teknisk
> uden de store problemer men lovligt er det ikke,400'eren yder nominelt
> 54 hk og da en alternativ motor højst må yde 20% mere (= 65 hk)
> betyder det at 600'eren ikke kan bruges (lovligt).

Årh .. findes den ikke i en droslet udgave eller noget ?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

MKS - 74 (08-01-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 08-01-04 12:45

On 08 Jan 2004 11:22:35 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>MKS - 74 wrote:
>> Næh det kan man ikke få lov til,man kan muligvis gøre det rent teknisk
>> uden de store problemer men lovligt er det ikke,400'eren yder nominelt
>> 54 hk og da en alternativ motor højst må yde 20% mere (= 65 hk)
>> betyder det at 600'eren ikke kan bruges (lovligt).
>
>Årh .. findes den ikke i en droslet udgave eller noget ?

Nu ikke gi' manden falske forhåbeninger vel Hans ,i skattemæssig
henseende er det ydelsen ab fabrik der tæller så en drosling
ex-fabrica af en 600'er dutter ikke.At sætte en Gixxer400 motor i hvis
det kan lade sig altså er nok heller ikke så smart,det første der går
på den cykel er nemlig typisk...yeah U guessed it

--
-Michael

Armand (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-01-04 19:51


"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:hg9qvvchgnacdi1l9osv9a27rl8ki43v6n@4ax.com...
>
> ...................Ellers er det bare at væbne
> sig med tålmodighed og vente til at der dukker en op på Ebay til et
> par tusinde...

Ér 400'eren da så regulær syd for grænsen??

--
Armand.





MKS - 74 (08-01-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 08-01-04 20:01

On Thu, 8 Jan 2004 19:50:34 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>Ér 400'eren da så regulær syd for grænsen??

Jeps der er relativt mange af dem i såvel D som UK (se blot på mobile
hvor der i øjeblikket er 13 til salg),der skulle være en rimelig
chance for at der dukker en brugbar motor op på ebay inden sæsonen
starter,om man vil/kan handle der er så en helt anden sag.

--
-Michael

Mikkel Christensen (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 09-01-04 09:15

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Et alternativ kunne være at hente en hel cykel i D. for ca. 10-12 kkr -
> der dog er lidt mere problematisk end ellers idet de dele man ikke selv
> kan bruge,vil være noget sværere at pushe end for så mange andre mere
> kurrante modeller.

Nu har jeg aldrig set en Bandit 400 i levende live, men man kunne da
være heldig at den deler de fleste reservedele med 600'eren?

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

MKS - 74 (09-01-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-01-04 12:41

On 09 Jan 2004 09:15:18 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

>Nu har jeg aldrig set en Bandit 400 i levende live, men man kunne da
>være heldig at den deler de fleste reservedele med 600'eren?

Det kunne man godt,men det er ikke tilfældet.

--
-Michael

Mikkel Christensen (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 09-01-04 14:22

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> On 09 Jan 2004 09:15:18 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
> wrote:
>
> >Nu har jeg aldrig set en Bandit 400 i levende live, men man kunne da
> >være heldig at den deler de fleste reservedele med 600'eren?
>
> Det kunne man godt,men det er ikke tilfældet.

Oh well. Så må man jo bide i æblet og beholde den selv til reservedele.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Knud Dam (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 08-01-04 19:09


"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:bti4hl$ha6$1@abbeden.bunk.cc...

>
> Kan man godt få lov 'bare' at sætte en 600 motor på uden at cyklen skal
> omregistreres / betales afgift / hvad ved jeg ?

Det ved jeg ikke, de juridiske spidsfindigheder er ikke altid lette at
gennemskue.

Mvh

KD



Armand (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-01-04 20:19


"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Y5hLb.2938$Ve2.1100@news.get2net.dk...
>
> "Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:bti4hl$ha6$1@abbeden.bunk.cc...
>
> >
> > Kan man godt få lov 'bare' at sætte en 600 motor på uden at cyklen skal
> > omregistreres / betales afgift / hvad ved jeg ?
>
> Det ved jeg ikke, de juridiske spidsfindigheder er ikke altid lette at
> gennemskue.

Det er gratis at forhøre sig skriftligt hos T&S, og hvis man vedsender en
kopi af sin reg-attest, så de ved at spørgsmålet er seriøst, får man også et
høfligt svar!
Klø bare på som det første - Måske at det viser sig at være til at overskue
økonomisk, og svaret vil til enhver tid være interessant læsning for de, her
på gruppen, der måtte tænke i samme baner!

--
Armand.





MKS - 74 (09-01-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-01-04 20:53

On Fri, 9 Jan 2004 20:19:28 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Klø bare på som det første - Måske at det viser sig at være til at overskue
>økonomisk, og svaret vil til enhver tid være interessant læsning for de, her
>på gruppen, der måtte tænke i samme baner!

Man har altid lov at forsøge - hurdlen T&S kan man altid bare betale
sig fra,men derefter kommer så SBI - der vil kræve bevis for
køretøjets egnethed for +20% effektforøgelsen samt dokumentation for
støj m.v - projektet er rimelig dead in the water - hvis man vel at
mærke har tænkt sig at overholde reglerne .

--
-Michael

Moller (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-01-04 12:16

> I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra en
> Bandit 600 ....

Kan den være i det lille stel ???

Men hvor er det lige den lille B-4 motor kommer fra ??? er det ikke en
GSX-r400 motor med andre knaster der sider i den ??? for så kan man vel nemt
skaffe sådan en fætter.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Kristoffer Lippert (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 08-01-04 14:12


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3ffd3be4$0$276$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra
en
> > Bandit 600 ....
>
> Kan den være i det lille stel ???
>
> Men hvor er det lige den lille B-4 motor kommer fra ??? er det ikke en
> GSX-r400 motor med andre knaster der sider i den ??? for så kan man vel
nemt
> skaffe sådan en fætter.
>

Der er jo også lige den detalje, at motoren skal skiftes. Hvis manden selv
kan klare det er det fint nok, men hvis ikke, skal det jo lige regnes med
ind i projektet. Det kan vel godt koste et par tusinde eller tre i
arbedjsløn at flytte sådan en fætter.

Og sidst men ikke mindst så skal cyklen også lige hentes i tyskerland. - det
koster jo også en sjat. Specielt hvis man skal langt sydpå.

Jeg hentede en kawa gpz500 '96 i kiel, efter jeg stod af min på vej ud af et
sving. Det kostede 11000 for selve cyklen + en lille tusse for at komme
derned og hjem igen med cyklen. + 5500 til rydberg for at bygge stumperne
over. Så solgte jeg (desværre) resten af stumperne for 5000, og endte med en
udgift på ca. 12500, hvilket stadigt var billigere end stumperne i dk
(anslået til 30.000).

Sidenhen har jeg selvfølgeligt ærget mig en del over at jeg ikke havde plads
til at beholde reservedelscyklen, men sådan er det jo.

Mvh
Kristoffer



Thomas Buus Andersen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 08-01-04 14:35

Kristoffer Lippert wrote:

> Der er jo også lige den detalje, at motoren skal skiftes. Hvis manden
> selv kan klare det er det fint nok, men hvis ikke, skal det jo lige
> regnes med ind i projektet. Det kan vel godt koste et par tusinde
> eller tre i arbedjsløn at flytte sådan en fætter.

Det tror jeg faktisk er noget ALLE kan finde ud af. Det er ikke ret
krævende.
Man skal blot notere sig hvor ledningerne skal sidde, og så ellers pille den
ud.
Jeg brugte et par timer på min GSXR 250, så var den ude og lå på bordet.
Det er bare et spørgsmål om gåpå mod, for der er ikke noget teknisk i det,
før den skal justeres bagefter.

>
> Mvh
> Kristoffer
Thomas



Kristoffer Lippert (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 08-01-04 15:07


"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ffd5c67$0$17617$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Kristoffer Lippert wrote:
>
> > Der er jo også lige den detalje, at motoren skal skiftes. Hvis manden
> > selv kan klare det er det fint nok, men hvis ikke, skal det jo lige
> > regnes med ind i projektet. Det kan vel godt koste et par tusinde
> > eller tre i arbedjsløn at flytte sådan en fætter.
>
> Det tror jeg faktisk er noget ALLE kan finde ud af. Det er ikke ret
> krævende.
> Man skal blot notere sig hvor ledningerne skal sidde, og så ellers pille
den
> ud.
> Jeg brugte et par timer på min GSXR 250, så var den ude og lå på bordet.
> Det er bare et spørgsmål om gåpå mod, for der er ikke noget teknisk i det,
> før den skal justeres bagefter.

Joeh, men man skal jo også lige have et eller andet sted at stå og makke med
det.

/Kristoffer



Thomas Buus Andersen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 08-01-04 14:12

Moller wrote:

> Kan den være i det lille stel ???
>
> Men hvor er det lige den lille B-4 motor kommer fra ??? er det
> ikke en GSX-r400 motor med andre knaster der sider i den ??? for så
> kan man vel nemt skaffe sådan en fætter.

Jeg vil også mene, at GSXR400, GSF400 og RF400 har samme motor. Der er bare
ændringer ifht til tændingen, som gør de
små udsving i heste. Og muligvis lidt andre kaburatorer ?

>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
Thomas



Ninja Rider (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 08-01-04 18:30

Hejsa

Thomas Buus Andersen wrote:
> Jeg vil også mene, at GSXR400, GSF400 og RF400 har samme motor. Der er bare
> ændringer ifht til tændingen, som gør de
> små udsving i heste. Og muligvis lidt andre kaburatorer ?

Jeg kan ik lige huske om karburatorene er forskellige, men ellers mener
jeg det er noget med knasterne. Men ellers er det samme motor.

Mvh Emil
Tideligere Bandit 400

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


Thomas Buus Andersen (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 08-01-04 20:49

Ninja Rider wrote:
> Hejsa
>
> Thomas Buus Andersen wrote:
>> Jeg vil også mene, at GSXR400, GSF400 og RF400 har samme motor. Der
>> er bare ændringer ifht til tændingen, som gør de
>> små udsving i heste. Og muligvis lidt andre kaburatorer ?
>
> Jeg kan ik lige huske om karburatorene er forskellige, men ellers
> mener jeg det er noget med knasterne. Men ellers er det samme motor.

Howsa.. En GSX 400 motor passer sørme også i. Det var derfra jeg fik det med
andre kaburatorer. Den har nemlig samme stel om GSXR 250, som også kan rumme
GSXR 400 motoren.

>
> Mvh Emil
> Tideligere Bandit 400
Thomas



Ninja Rider (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 08-01-04 22:13

Hejsa

Thomas Buus Andersen wrote:
> Howsa.. En GSX 400 motor passer sørme også i. Det var derfra jeg fik det med
> andre kaburatorer. Den har nemlig samme stel om GSXR 250, som også kan rumme
> GSXR 400 motoren.

Nårr ja.. Den der heder Impulse. Det er 100% den samme motor som Bandit
400'eren

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


Armand (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-01-04 20:20


"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
news:btkh3j$1jr$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Thomas Buus Andersen wrote:
> > Howsa.. En GSX 400 motor passer sørme også i. Det var derfra jeg fik det
med
> > andre kaburatorer. Den har nemlig samme stel om GSXR 250, som også kan
rumme
> > GSXR 400 motoren.
>
> Nårr ja.. Den der heder Impulse. Det er 100% den samme motor som Bandit
> 400'eren

- - - - men til gengæld et særsyn (kun) herhjemme. Hvilket vil medføre
søgning (på
brugte motorer til Impulse'r der er brændt af => dobbelt kundegruppe til
samme vare!

--
Armand.





Dennis Riis (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Riis


Dato : 09-01-04 00:03


> >> Jeg vil også mene, at GSXR400, GSF400 og RF400 har samme motor. Der
> >> er bare ændringer ifht til tændingen, som gør de
> >> små udsving i heste. Og muligvis lidt andre kaburatorer ?

> Howsa.. En GSX 400 motor passer sørme også i. Det var derfra jeg fik det med
> andre kaburatorer. Den har nemlig samme stel om GSXR 250, som også kan rumme
> GSXR 400 motoren.

Dvs. motorerne fra de nævnte kan byttes om uden nævneværdige
modifikationer ? Så vil jeg prøve at lede i Tyskland efter en RF400 eller
GSX400 motor, også.

Men hvis jeg ikke finder en ret billig en, tror jeg at jeg får den
nuværende repareret, trods prisen. Så er jeg trods alt sikker på at delene
er i orden - hvem ved om det samme sker igen om 6 mdr., hvis jeg bytter
motoren ud med en anden brugt.


Jes Vestervang (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-01-04 00:58

Dennis Riis wrote:

> Men hvis jeg ikke finder en ret billig en, tror jeg at jeg får den
> nuværende repareret, trods prisen. Så er jeg trods alt sikker på at delene
> er i orden - hvem ved om det samme sker igen om 6 mdr., hvis jeg bytter
> motoren ud med en anden brugt.

Hmm, en af mine kammerater (der selv har brændt fingrene hos Brdr. Jensen)
har en bandit400-motor, hvor der gik et eller andet helt galt i
cylindrene... udstødningen var vist fyldt med aluminiumsstumper :-/

Jeg tror nok at gearkassen fungerer problemfrit, så hvis du har mod på det
kan jeg da høre hvad han vil have for motoren. Delene skal dog stadig
skiftes (og pilles ud af den gamle motor), og det ser jo ud til at koste
3-5k jf. dit oprindelige indlæg, så det er stadig ikke billigt.

Prøv først at finde en brugt motor til ~5k, og skift det selv. Det kan du
gøre på en dag, hvis dine fingre ellers sidder rigtigt
--
mvh Jes Vestervang

Knud Dam (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 08-01-04 19:10


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3ffd3be4$0$276$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > I den forbindelse var det måske værd at overveje at bruge en motor fra
en
> > Bandit 600 ....
>
> Kan den være i det lille stel ???
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S

Jeg mener bestem at have hørt, at Bandit 600 motoren passer i Bandit 400.

; - )

KD




Thomas Buus Andersen (07-01-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 07-01-04 17:14

Dennis Riis wrote:
> Hej,
>
> Da jeg kørte min GSF 400 i vinterhi havde den i cirka 14 dage eller
> deromkring haft lidt problemer med 2. gear, den ville hoppe ud af
> gearet når der blev givet lidt gas.
>
> Derfor læssede jeg den fornylig på en trailer og kørte den op til
> Bikeshoppen i Viborg. De fortæller mig nu, at der er 2 skiftegafler, 4
> gearhjul og mindst et leje der skal skiftes. Jeg har været oppe og se
> på delene, og jeg kan godt se, at den er gal, og at det skal skiftes.
> Men prisen er lidt voldsom, synes jeg. Omkring 7000,- for dele og
> cirka 10-12000 for det hele med arbejdsløn, siger de. Kan det
> virkelig passe, at det kan være så dyrt ? Eller bør jeg få en anden
> mekanikers mening om det ?
>
> Jeg overvejer at købe en anden motor, eller evt. en hel brugt cykel,
> evt. i Tyskland. Kan det betale sig ? Hvor kan det betale sig at
> begynde at lede efter sådan én ?

Prisen er nok ikke helt ved siden af. Jeg skal dog ikke kunne sige om du kan
spare 1000
eller 2, ved at prøve et andet sted.
Men når det alligevel er oppe i de beløber som du omtaler, så synes
jeg bestemt man skal overvejer en import motor eller hel cykel istedet!

>
> På forhånd tak for svar & input,
> Mvh Dennis Riis
Thomas



KeLMeK (08-01-2004)
Kommentar
Fra : KeLMeK


Dato : 08-01-04 10:39


"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> wrote in message
news:bth2uc$a3n$1@abbeden.bunk.cc...
> Hej,
>
> Da jeg kørte min GSF 400 i vinterhi havde den i cirka 14 dage eller
> deromkring haft lidt problemer med 2. gear, den ville hoppe ud af gearet
> når der blev givet lidt gas.

Hej Dennis!

Det var da noget skidt - du har da ikke haft den så længe har du? Har den
kørt langt?

Jeg synes bare at det lyder som en grim grim defekt, som man ikke hører om
så tit.....

Hvor købte du den?

Mvh
Jakob



Dennis Riis (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Riis


Dato : 08-01-04 12:15


> Det var da noget skidt - du har da ikke haft den så længe har du? Har den
> kørt langt?

Den har gået cirka 70000 km.

> Jeg synes bare at det lyder som en grim grim defekt, som man ikke hører om
> så tit.....

Tjae, grim er den i hvert fald - og dyr for mig som studerende

> Hvor købte du den?

Hos Brdr. Jensen A/S




Bjørn S (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 08-01-04 18:26


"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:btje2t$9ru$1@abbeden.bunk.cc...
> > Hvor købte du den?
>
> Hos Brdr. Jensen A/S

Tjah......hvad skal man sige :-/
Men er det ikke noget med købeloven og brugtkøb, det må da anses som en
alvorlig defekt, det var da her til -03 secongen du købte den, ikke ?
Hvis jeg var dig ville jeg forhøre mig hos Forbrugerstyrelsen, har hørt om
lignende sager på brugte biler hvor jeg mener det blev nævnt noget om
købeloven også gjaldt der, selv om bilen var solgt brugt, som den står,
eller med kun 3 måneders garanti.

--
/Bjørn



Dennis Riis (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Riis


Dato : 09-01-04 00:00

> > > Hvor købte du den?
> >
> > Hos Brdr. Jensen A/S

> Tjah......hvad skal man sige :-/
> Men er det ikke noget med købeloven og brugtkøb, det må da anses som en
> alvorlig defekt, det var da her til -03 secongen du købte den, ikke ?
> Hvis jeg var dig ville jeg forhøre mig hos Forbrugerstyrelsen, har hørt om
> lignende sager på brugte biler hvor jeg mener det blev nævnt noget om
> købeloven også gjaldt der, selv om bilen var solgt brugt, som den står,
> eller med kun 3 måneders garanti.

Det var til 03 sæsonen jeg købte den ja, det er lidt over 6 mdr. siden.
Jeg er ikke helt inde i reglerne med købelov og deslige, men vil prøve at
forhøre mig. Men der er sikkert ikke noget at hente. Der står "3 måneders
50% garanti på motor og gearkasse" i købekontrakten.


Bjørn S (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 09-01-04 00:06


"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:btkncs$1m0$1@abbeden.bunk.cc...
> Det var til 03 sæsonen jeg købte den ja, det er lidt over 6 mdr. siden.
> Jeg er ikke helt inde i reglerne med købelov og deslige, men vil prøve at
> forhøre mig. Men der er sikkert ikke noget at hente. Der står "3 måneders
> 50% garanti på motor og gearkasse" i købekontrakten.

Ja, men det er der jeg ikke er helt sikker på at de har sit på det tørre, da
det er tale om en alvorlig mangel, med mindre de kan bevise fejl brug eller
vold.
Det var ihvertfald hvad snakken gik på da jeg hørte et kort indslag om det i
radioen i sommers.
Forbrugerstyrelsen finder du på adressen www.fs.dk .
Nu aner jeg intet juridisk når nu den er demontert et andet sted, men en
henvendelse til FS koster jo ikke mere end en telefon.

--
/Bjørn




Armand (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-01-04 20:18


"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:btkncs$1m0$1@abbeden.bunk.cc...
> > > > Hvor købte du den?
> > >
> > > Hos Brdr. Jensen A/S
>
> > Tjah......hvad skal man sige :-/
> > Men er det ikke noget med købeloven og brugtkøb, det må da anses som en
> > alvorlig defekt, det var da her til -03 secongen du købte den, ikke ?
> > Hvis jeg var dig ville jeg forhøre mig hos Forbrugerstyrelsen, har hørt
> > om lignende sager på brugte biler hvor jeg mener det blev nævnt noget om
> > købeloven også gjaldt der, selv om bilen var solgt brugt, som den står,
> > eller med kun 3 måneders garanti.
>
> Det var til 03 sæsonen jeg købte den ja, det er lidt over 6 mdr. siden.
> Jeg er ikke helt inde i reglerne med købelov og deslige, men vil prøve at
> forhøre mig. Men der er sikkert ikke noget at hente. Der står "3 måneders
> 50% garanti på motor og gearkasse" i købekontrakten.

Med de penge der er på spil, kan det være en ganske givtig forretning at
henvende sig til en advokat omkring problemet!
Ofte vil første henvendelse fra advokaten indeholde en passus om at hvis
vedkommende ikke umiddelbart "falder til patten" vil salæret blive lagt på
deres regning, og på dén måde er der næsten ingen risiko ved dén løsning!

Man kunne også melde sig ind i FDM og lade deres sagførere køre sagen, men
det mener jeg ganske unødvendigt j.v.f. ovenstående!

--
Armand.





Armand (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-01-04 19:51


"Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:btje2t$9ru$1@abbeden.bunk.cc...
>
>
> > Hvor købte du den?
>
> Hos Brdr. Jensen A/S

*SUK* !

--
Armand.





Jes Vestervang (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-01-04 21:12

Armand wrote:

>
> "Dennis Riis" <driis@mobilixnet.dk> skrev:
>>
>>
>> > Hvor købte du den?
>>
>> Hos Brdr. Jensen A/S
>
> *SUK* !

Jep En af mine kammerater købte også en Bandit400 hos dem, ret
impulsivt. Han spurgte til bankelyden fra topstykket, men de sagde at det
ikke betød noget, sådan skulle de sige. Den åd min kammerat åbenbart råt -
han var bare vild med Lazer-udstødningen og spyball alarmen :-/ Da den,
højst en måned efter, skulle have ny udstødningsknast m.m. sagde de at de
ville give 10 % på delene, hvis de fik lov til at foretage reparetionen.
Røvhuller!
--
mvh Jes Vestervang

Dennis Riis (08-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Riis


Dato : 08-01-04 23:55

> > > Hvor købte du den?
> >
> > Hos Brdr. Jensen A/S

> *SUK* !

Ja, efter købet har jeg desværre også erfaret at jeg skulle have købt den
et andet sted. Men sket er sket.


Rune \(Bandit600RR\) (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 09-01-04 00:13

Dennis Riis wrote:
> Hej,
>
> Da jeg kørte min GSF 400 i vinterhi havde den i cirka 14 dage eller
> deromkring haft lidt problemer med 2. gear, den ville hoppe ud af
> gearet når der blev givet lidt gas.
>
> Derfor læssede jeg den fornylig på en trailer og kørte den op til
> Bikeshoppen i Viborg. De fortæller mig nu, at der er 2 skiftegafler, 4
> gearhjul og mindst et leje der skal skiftes. Jeg har været oppe og se
> på delene, og jeg kan godt se, at den er gal, og at det skal skiftes.
> Men prisen er lidt voldsom, synes jeg. Omkring 7000,- for dele og
> cirka 10-12000 for det hele med arbejdsløn, siger de. Kan det
> virkelig passe, at det kan være så dyrt ? Eller bør jeg få en anden
> mekanikers mening om det ?
>
> Jeg overvejer at købe en anden motor, eller evt. en hel brugt cykel,
> evt. i Tyskland. Kan det betale sig ? Hvor kan det betale sig at
> begynde at lede efter sådan én ?
>
> På forhånd tak for svar & input,
> Mvh Dennis Riis

Jeg har en Bandit600 motor liggende, men den har været kørt hårdt 70.000km
og mangler venstre side dæksel, den har dog både starter og genrator, men
uden kaburatore...
Det er da en mulighed, den skal ikke koste ret meget...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.frac.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



Rune \(Bandit600RR\) (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Rune \(Bandit600RR\)


Dato : 09-01-04 01:01

> Jeg har en Bandit600 motor liggende, men den har været kørt hårdt
> 70.000km og mangler venstre side dæksel, den har dog både starter og
> genrator, men uden kaburatore...
> Det er da en mulighed, den skal ikke koste ret meget...

Det ser nu ikke umidelbart ud til at den passer på...
--
Regards Rune
www.Bandit600RR.frac.dk
www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=7



Dennis Riis (09-01-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Riis


Dato : 09-01-04 16:54


> Jeg har en Bandit600 motor liggende, men den har været kørt hårdt 70.000km
> og mangler venstre side dæksel, den har dog både starter og genrator, men
> uden kaburatore...
> Det er da en mulighed, den skal ikke koste ret meget...

Narh, jeg tror jeg hopper over det tilbud, men tak alligevel.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste