/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
SV650S i racetrim
Fra : Adam Christensen


Dato : 20-04-01 12:02

Suzuki SV650S vinder løb i USA mod Ducati 750-, 250GP- og 400ccm R4'ere.

SV'eren er bl.a. opgraderet med anden kåbe, affjedring for og bag,
forbremse, stempler (boret op til 750cc?), jetkit, udstødning/lyddæmper,
titanium bolte og skruer. Læs mere her:

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212132&documentID=55407&
pageNum=1

--
Adam
SV650S (standard, lidt kedelig i sammenligning)





 
 
Tommy (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 21-04-01 03:29

Dette tema har været oppe 1000249 gange her i gruppen siden primo 1999.....

Hvis i så inderligt ønsker jer mere kraft, er i nok bedst tjent med at købe jer
en større MC...

TR

Adam Christensen skriver:

> Suzuki SV650S vinder løb i USA mod Ducati 750-, 250GP- og 400ccm R4'ere.
>
> SV'eren er bl.a. opgraderet med anden kåbe, affjedring for og bag,
> forbremse, stempler (boret op til 750cc?), jetkit, udstødning/lyddæmper,
> titanium bolte og skruer. Læs mere her:
>
> http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212132&documentID=55407&
> pageNum=1
>
> --
> Adam
> SV650S (standard, lidt kedelig i sammenligning)


SmaRTrxxv (21-04-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 21-04-01 11:17




"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
news:3AE0F078.505DCAA8@post.uni2.dk...
> Dette tema har været oppe 1000249 gange her i gruppen siden primo
1999.....
>
> Hvis i så inderligt ønsker jer mere kraft, er i nok bedst tjent med at
købe jer
> en større MC...
>
> TR
>
lige præcis med sv650 er jeg ikke enig.....der kan fåes nogle onde tun til
den...

http://www.motorcyclenews.com/redirect?sectionID=69655&documentID=16275&docT
ype=OTHER

http://www.motorcyclenews.com/redirect?sectionID=69655&documentID=16479&docT
ype=OTHER

--
M.v.h.
Thore Jensen
RF600R



Steen S. Schmidt (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 21-04-01 13:01

> Dette tema har været oppe 1000249 gange her i gruppen siden primo
1999.....
>
> Hvis i så inderligt ønsker jer mere kraft, er i nok bedst tjent med at
købe jer
> en større MC...

Misundelse er en grim ting Tommy
Det er træls at måtte indse at det ikke behøver koste 270.000 kr. for at så
meget morskab.

Mvh
Steen



Tommy (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 21-04-01 23:15

Sandt, misundelse er en grim ting Desuden har den kun kostet mig 240k....
Billigt ikk´?

App. Suzy SV. Kører fint, har altid sagt sån´. Funfaktor...Hmmmm ca. = 0. Den
er bare for død... (Husk dette er min mening)
Men at begynde med større propper anden cyl. etc. er uden tvivl usmart. Krumtap
etc. er jo ikke demensioneret til det.

Derfor, er man til 2 cyl. er man nok bedre tjent med et salg og nyinvest...
Var hvad jeg mente.
En TL1000S koster kun 145k nu. Hva ba.. Så er man også, med det vums, wheelie
king...

Har lige haft en Duc. 748 og 996 til test i 4 dage se så kunne jeg måske leve
med 2 propper. Men en SV´eren er sgu for megen bedstemor MC. Men stadig fin mc
når man ser på pris... Koster jo kun 2/5 af de sjove sports MC´er. Nåår ja, man
for jo som betalt, men til de uøvede, rigtig OK.

Tommy


"Steen S. Schmidt" skriver:

> > Dette tema har været oppe 1000249 gange her i gruppen siden primo
> 1999.....
> >
> > Hvis i så inderligt ønsker jer mere kraft, er i nok bedst tjent med at
> købe jer
> > en større MC...
>
> Misundelse er en grim ting Tommy
> Det er træls at måtte indse at det ikke behøver koste 270.000 kr. for at så
> meget morskab.
>
> Mvh
> Steen


Steen S. Schmidt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 22-04-01 00:39

> Sandt, misundelse er en grim ting Desuden har den kun kostet mig
240k....
> Billigt ikk´?

Jo (jeg mener faktisk at selve motortuningen var ekstremt billig)

> App. Suzy SV. Kører fint, har altid sagt sån´. Funfaktor...Hmmmm ca. = 0.
Den
> er bare for død... (Husk dette er min mening)

Jeg mener nu at funfaktoren, prisen taget i betragtning, er meget høj.
Problemet er bare, at når man nu er vant til mere power, så koster ens
legetøj jo flere penge. Jeg er også nået til den konklusion - derfor er jeg
begyndt at kigge efter mere power end SV'eren leverer i standardtrim. En
billig løsning ville være 750cc eller 814cc kittet, men med ny udtsødning og
instrumenter, bliver det nok for dyrt - det vil jo så være en tunet maskine
alligevel.

> Men at begynde med større propper anden cyl. etc. er uden tvivl usmart.
Krumtap
> etc. er jo ikke demensioneret til det.

Det er jo faktisk dét den er - uden at jeg selv har set på den, læser jeg
flere steder at den er ekstremt overdimensioneret, hvilket igen sparker til
rygterne om at Suzuki måske selv laver en SV750.

> Derfor, er man til 2 cyl. er man nok bedre tjent med et salg og
nyinvest...
> Var hvad jeg mente.
> En TL1000S koster kun 145k nu. Hva ba.. Så er man også, med det vums,
wheelie
> king...

Jeg har overvejet TL1000S, men i øjeblikket er jeg mest fristet af Millen.
Firestorm er også fed - især med den nye større tank. Nu er prisen bare
kommet op i et leje, hvor Millen kan være med - den er usigeligt meget
federe i mine øjne. TL1000R ser alt for tung ud for mig. Der er også rigtig
mange fede r4'ere, men jeg er blevet lidt miljøskadet af SV'eren. Ellers
ville jeg nok tænke på ZX6/9R, GSXR600/750, R6/R1 (dét ville være mit livs
fejltagelse!) eller CBR600F4. Selv den lave pris på TT600 kunne ikke få mig
til at drømme om at købe den.

> Har lige haft en Duc. 748 og 996 til test i 4 dage

Arbejder du fast på TN nu?

> se så kunne jeg måske leve
> med 2 propper. Men en SV´eren er sgu for megen bedstemor MC. Men stadig
fin mc
> når man ser på pris... Koster jo kun 2/5 af de sjove sports MC´er. Nåår
ja, man
> for jo som betalt, men til de uøvede, rigtig OK.

Jeg blev faktisk advaret imod SV650S som begyndermaskine, men fandt den
utrolig fin. Den er let at styre, og stadig lidt kræfter at vokse med, når
man bliver lidt øvet i at holde sig oprejst Nu er den for svag for mig -
ikke fordi jeg kan bruge alle kræfterne i svingene, hvilket jeg nok aldrig
får nerver til alligevel.

Mvh
Steen



origo@earthling.net (22-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 22-04-01 00:36


"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
news:v_nE6.52541$o4.4340318@news010.worldonline.dk...
> Jeg mener nu at funfaktoren, prisen taget i betragtning, er meget høj.
Du vet, Steen, problemet for Tommy er at han kun kjører på bakhjul og/eller
lige ud på motorveien, og da får man aldri nok power


JS




Tommy (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 22-04-01 03:00

>
> Du vet, Steen, problemet for Tommy er at han kun kjører på bakhjul og/eller
> lige ud på motorveien, og da får man aldri nok power
>

Du er lidt sjov

Har endnu ikke været på KøreRetUdVej i år. Mon ikke man burde prøve det igen?

Men sandt, bavlehjul er sjovt. Og giver fin balance... Thi hi..

Anyway, Jørund. Du må komme med os en dag hvor vi kører i klubben. Det vil du
nyde. Det må/skal være sådan ramt at både Anders, Jesper & jeg er med. Ellers
kan du kan jo komme og kigge når vi er på bane :) Hvis ønsket vil jeg sende dig
et video klip fra Harzen (Goslar og op, eksakt samme tur som du har lavet) af
os tumlinger. (Vi skærer kun 1min 30sek af )

Tommy

>
> JS


origo@earthling.net (22-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 22-04-01 09:41


"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> wrote in message
news:3AE23B02.4A937875@post.uni2.dk...

> Anyway, Jørund. Du må komme med os en dag hvor vi kører i klubben. Det vil
du
> nyde.
Var det ikke noe med at dere skulle til Harzen her i foråret? Har selv
følgende program frem til slutten av mai, noe som passer?
4-7 mai: Langweekend på Nürburgring
11-13 mai: Skal til Århus (har MC med)
24-27 mai: Harzen
28. mai: Banedag på Oschersleben

>Ellers
> kan du kan jo komme og kigge når vi er på bane :)
Fået et slag i beghovedet i det sidste? Tanken om å stå å glo på at noen
amatører kjører banerace, den holder ikke. Næ, skal jeg i nærheten av en
bane, så skal der en amatør mere ud...

>Hvis ønsket vil jeg sende dig
> et video klip fra Harzen (Goslar og op, eksakt samme tur som du har lavet)
af
> os tumlinger. (Vi skærer kun 1min 30sek af )
Det må du godt, send blot en mail så får du konto opplysninger til min ftp
server.

JS




Tommy (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 22-04-01 17:42

>

Har lige bøjet Kawaen her i eftermiddag. Så hvor meget det bliver til her i
foråret vides ikke nu... Snøft...

>
> Var det ikke noe med at dere skulle til Harzen her i foråret? Har selv
> følgende program frem til slutten av mai, noe som passer?
> 4-7 mai: Langweekend på Nürburgring

Der er vores MC klub på Mandetur i Skagen.

>
> 11-13 mai: Skal til Århus (har MC med)

Der er vi i Harzen.

>
> 24-27 mai: Harzen

Der har vi banedag på ring djursland.

>
> 28. mai: Banedag på Oschersleben

Se det lyder sjovt, mon der er flere pladser.?

>
>
> >Ellers
> > kan du kan jo komme og kigge når vi er på bane :)
> Fået et slag i beghovedet i det sidste? Tanken om å stå å glo på at noen
> amatører kjører banerace, den holder ikke. Næ, skal jeg i nærheten av en
> bane, så skal der en amatør mere ud...

Thi hi, ja ikke...

Tommy


origo@earthling.net (22-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 22-04-01 17:52


"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> wrote in message
news:3AE309CB.E49C9EED@post.uni2.dk...
> Har lige bøjet Kawaen her i eftermiddag. Så hvor meget det bliver til her
i
> foråret vides ikke nu... Snøft...
Hvad har du nu lavet?

> > 11-13 mai: Skal til Århus (har MC med)
> Der er vi i Harzen.
Hrm, kan være jeg får endre planene mht Århus turen. Får se hvordan været
utvikler seg.

> > 24-27 mai: Harzen
> Der har vi banedag på ring djursland.
OK, den datoen er til gjengjeld helt fast for mitt vedkommende.

> > 28. mai: Banedag på Oschersleben
>Se det lyder sjovt, mon der er flere pladser.?
Jeg vet ikke. Da jeg bestilte var det en del plasser i kategorien for folk
med god baneerfaring, mens de øvrige klasser var temmelig bookede. Hvis du
er seriøst interessert, kan jeg be min kamerat i Tyskland ringe å spøre.
Pris er DM250.


JS



Tommy (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 22-04-01 22:10

>
> > foråret vides ikke nu... Snøft...
> Hvad har du nu lavet?

Vi var på Mols, de små veje, med klubben i dag. Så på en af de helt små blev
der lagt noget fra land. Så kom der en bakketop (kender vejen) hvorefter der
kommer et ca. 110graders højresving som præcis kan klares med 60-65km/t.
Meeeen, der var lige puttet frisk grus rundt i svinget (nogle af disse små sten
som der bruges på nogle veje)... Så jeg skal ellers love for der kom
nedlægning på
Så slap jeg MCen for jeg havde ikke så meget lyst til at fortsætte med den ind
i skoven efter dens 30meters astfaltslibning.

Den er ikke slemt skadet. Højre side af kåbe flækket, fodhviler og styr. +
desuden lidt ridser på tank & udstødning. Det er alt. (Tror jeg)

>
>
> >Se det lyder sjovt, mon der er flere pladser.?
> Jeg vet ikke. Da jeg bestilte var det en del plasser i kategorien for folk
> med god baneerfaring, mens de øvrige klasser var temmelig bookede. Hvis du
> er seriøst interessert, kan jeg be min kamerat i Tyskland ringe å spøre.
> Pris er DM250.

Det er bare noget lort lige nu for jeg ved først torsdag hvornår den er
køreklar igen. Du kender det jo... Restordre og andre irreterende ting kan jo
komme op..

Tommy

>
>
> JS


origo@earthling.net (22-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 22-04-01 22:22


"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> wrote in message
news:3AE348AB.5D8D9B29@post.uni2.dk...
> Det er bare noget lort lige nu for jeg ved først torsdag hvornår den er
> køreklar igen. Du kender det jo... Restordre og andre irreterende ting kan
jo
> komme op..
Surt sjov, men det er vilkårene

Hvis det kun er fodhviler og styr som skal til for å få den til å kjøre
(ridser m.v har jo ingen betydning), så burde det ikke være noe problem å få
dem ferdig til 28/5. Brukte deler finnes det vel også godt med på en såpass
gammel maskine (ja, ja, alt er raltivt). Du er velkommen til å maile når du
vet litt mere, men meget mere enn en uke bør du ikke vente hvis du skal
gjøre deg håp om en plass.

JS





Steen S. Schmidt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 22-04-01 23:33

> Meeeen, der var lige puttet frisk grus rundt i svinget (nogle af disse små
sten
> som der bruges på nogle veje)... Så jeg skal ellers love for der kom
> nedlægning på

Hmmm, det er én af grundene til at jeg aldrig kan følge med på disse ture -
selv GSX600F'erne kørte fra min gamle SV'er Jeg tør simpelthen ikke løbe
an på at der ikke er den slags uventede forhindringer i svingene....

surt show though

Mvh
Steen



Dennis Hellan Peders~ (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 23-04-01 09:41


Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
news:J6IE6.53849$o4.4554483@news010.worldonline.dk...
> > Meeeen, der var lige puttet frisk grus rundt i svinget (nogle af disse
små
> sten
> > som der bruges på nogle veje)... Så jeg skal ellers love for der kom
> > nedlægning på
>
> Hmmm, det er én af grundene til at jeg aldrig kan følge med på disse
ture -
> selv GSX600F'erne kørte fra min gamle SV'er Jeg tør simpelthen ikke
løbe
> an på at der ikke er den slags uventede forhindringer i svingene....
>
> surt show though
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Næhhh !, yderst fornuftigt IMHO,

jeg er heller ikke særligt modig , når jeg sidder på en Mc, og er også
_altid_ den der kommer til
sidst, især med den cykel jeg har nu

--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Adam Christensen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 23-04-01 09:53

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message
news:WURE6.54828$o4.4653337@news010.worldonline.dk...

> jeg er heller ikke særligt modig , når jeg sidder på en Mc, og er også
> _altid_ den der kommer til
> sidst, især med den cykel jeg har nu

Dødvægt?

--
Adam
SV650S



Dennis Hellan Peders~ (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 23-04-01 11:19


Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
news:9c0qij$6f4$1@sunsite.dk...
>
> > jeg er heller ikke særligt modig , når jeg sidder på en Mc, og er også
> > _altid_ den der kommer til
> > sidst, især med den cykel jeg har nu
>
> Dødvægt?
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hej Adam.

Nu ikke så ondskabsfuld, jeg så jo ikke din mail, før det var for sent


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club





Adam Christensen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 23-04-01 17:00

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message
news:0lTE6.55044$o4.4664424@news010.worldonline.dk...
>
> Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> news:9c0qij$6f4$1@sunsite.dk...
> >
> > > jeg er heller ikke særligt modig , når jeg sidder på en Mc, og er også
> > > _altid_ den der kommer til
> > > sidst, især med den cykel jeg har nu
> >
> > Dødvægt?
> > >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

> Nu ikke så ondskabsfuld, jeg så jo ikke din mail, før det var for sent

Ha! bare fordi du ikke tør sige at du ikke gider køre med mig mere ))

Måske i næste weekend?

--
Adam



Dennis Hellan Peders~ (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 24-04-01 00:42


Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
news:9c1jin$2cm$1@sunsite.dk...

> Ha! bare fordi du ikke tør sige at du ikke gider køre med mig mere ))
>
> Måske i næste weekend?
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Måske-måske , bare ikke Lørdag, da skal jeg til 40 års fødselsdag.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Steen S. Schmidt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 22-04-01 21:19

> Har lige bøjet Kawaen her i eftermiddag. Så hvor meget det bliver til her
i
> foråret vides ikke nu... Snøft...

Nej da! Hvad så? Forårsstivhed i kroppen? (ikke for at træde i det!)

Håber den kommer i form igen snart

Mvh
Steen



RASMUS HAUCH ANDERSE~ (29-04-2001)
Kommentar
Fra : RASMUS HAUCH ANDERSE~


Dato : 29-04-01 14:51

> Har lige bøjet Kawaen her i eftermiddag. Så hvor meget det bliver til her
i
> foråret vides ikke nu... Snøft...

Jeg føler med dig!!!
Hvad gik galt?

Rasmus ZX9R-C (hvis ejer desværre ligger på langs med en nyopereret diskus
prolaps)



Tommy (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 22-04-01 02:51

>
> > Har lige haft en Duc. 748 og 996 til test i 4 dage
>
> Arbejder du fast på TN nu?

Nøøø, kører bare lidt test. Og det er ret sjovt, så hvorfor ikke ? )

> Jeg blev faktisk advaret imod SV650S som begyndermaskine, men fandt denutrolig
> fin. Den er let at styre, og stadig lidt kræfter at vokse med, nårman bliver
> lidt øvet i at holde sig oprejst Nu er den for svag for mig - ikke fordi
> jeg kan bruge alle kræfterne i svingene, hvilket jeg nok aldrig får nerver til
> alligevel.

Som sagt, god begynder...

Tommy


Steen S. Schmidt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 22-04-01 12:02

> > Arbejder du fast på TN nu?
>
> Nøøø, kører bare lidt test. Og det er ret sjovt, så hvorfor ikke ? )

Ja da. Det var nok noget de fleste af os kunne tænke sig

> Som sagt, god begynder..

Det er jo det. Man vokser måske fra den når man er en drengerøv (Jeg ved
sgu ikke om det er for tidligt at hoppe på en 1000'er ?!)

Mvh
Steen



Anders Pedersen (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Pedersen


Dato : 22-04-01 13:04

> Det er jo det. Man vokser måske fra den når man er en drengerøv (Jeg
ved
> sgu ikke om det er for tidligt at hoppe på en 1000'er ?!)

Hmmm joooooo!!!!! Jeg startede på RF600 for 3år siden skiftede rimeligt
hurtigt til TL1000S for så nu at køre R1, og selv om dette måske syntes lidt
voldsomt så kører man jo ikke vildere på sine maskiner end at man stadigt
føler at man har kontrol over sagerne.

Jeg syntes selv at jeg har lært meget køremæssigt netop pga. det materiel
som jeg har haft. Plus at jeg sætter meget stor pris på den mere moment og
de langt bedre køreegenskaber som de større maskiner har haft.

Nu syntes jeg tilfældigvis ikke at SV'eren er specielt kedelig og den har
udemærkede svingegenskaber (taget især pris i betragtning), men der er nu
helt klart noget brutalt over TL'eren og en langt mere kontant motor som SV
ikke kan matche, så jeg syntes klart at du kan skifte hvis du føler at du
begynder at kede dig - det gjorde jeg og er ikke blevet hverken overrasket
eller har følt at jeg havde for meget maskine mellem benene. Men det er jo
helt op til dig selv.

Anders
R1



Steen S. Schmidt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 22-04-01 14:19

> så jeg syntes klart at du kan skifte hvis du føler at du
> begynder at kede dig

Måske ikke ligefrem kede mig, men......

Så det tager jeg positiv, og vil nok se efter en 1000'er
Hvis det skal være en japaner (hvilket ikke er sikkert), er det nok smartest
at vente til næste år, for at se hvordan Yenens udvikling påvirker priserne.

Mvh
Steen



Anders Pedersen (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Pedersen


Dato : 22-04-01 14:36

> Så det tager jeg positiv, og vil nok se efter en 1000'er
> Hvis det skal være en japaner (hvilket ikke er sikkert), er det nok
smartest
> at vente til næste år, for at se hvordan Yenens udvikling påvirker
priserne.


good on ya Steen. Der er fandme ikke noget federe end at købe ny kværn. Jeg
bliver sgu' som et lille barn når der skal skiftes ud.

Anders




Peder Eskildsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 23-04-01 16:41

On Sun, 22 Apr 2001 12:01:43 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>
>Det er jo det. Man vokser måske fra den når man er en drengerøv (Jeg ved
>sgu ikke om det er for tidligt at hoppe på en 1000'er ?!)
>
Hvor længe har du kørt på SV'eren?

Så er der iøvrigt (for dem der ikke skulle vide det) ret stor forskel
på, hvordan det opleves at komme på en stor R4 og en stor V2.

SkabsMorten (nu får vi se om han læser med og jeg byttede cykler i
søndags for at prøve, hvordan det mon var.
Hans reaktion på Millen var, at den er meget anderledes og nærmest har
personlighed. Alting føltes hårdere og mere brutalt end på hans
FireBlade. Han var dog ikke så længe om at lære den at kende.

Min reaktion på hans Blade var tværtimod, at den var utrolig letkørt.
Alt føltes blødt og rart - og var den ikke så djævlsk hurtig kunne jeg
finde på at kalde den en god begynder cykel.
Lad det nu ikke være en opfordring...
Den er *rigtig* hurtig ved de rigige omdrejninger og så snyder det
lidt, at momentkurven er så jævn.
Pludseligt gik det *meget* stærkt.

På Millen får man et ordenligt los i r*ven ved 4-5000 rpm - og så er
man ligesom advaret.

Men hvis du ikke er helt ny, er det ikke utænkeligt, at jeg kunne være
med på en prøvebytter Steen....
--
Peder
m/Mille

origo@earthling.net (23-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 23-04-01 18:23


"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
news:8qi8ets4kujjpi680vujmlarr6onnmq8bp@4ax.com...
> På Millen får man et ordenligt los i r*ven ved 4-5000 rpm - og så er
> man ligesom advaret.
Falsk alarm, det er under 5K det meste skjer


JS



Peder Eskildsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 23-04-01 22:02

On Mon, 23 Apr 2001 19:22:58 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>
>"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
>news:8qi8ets4kujjpi680vujmlarr6onnmq8bp@4ax.com...
>> På Millen får man et ordenligt los i r*ven ved 4-5000 rpm - og så er
>> man ligesom advaret.
>Falsk alarm, det er under 5K det meste skjer
Hæh
Læste faktisk en test, hvor testeren var ret skuffet, da han ved 7000,
8000 og 9000 rpm ikke havde kunne få den til at powerwheelie.
Så fik han helt tilfældigt vredet til den ved 4-5000 rpm - med en
lille overraskelse til følge.
hæh
--
Peder
m/Mille

origo@earthling.net (23-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 23-04-01 22:10


"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
news:0069etcc1s46iltpsna37dsbj66a6m9llb@4ax.com...
> Så fik han helt tilfældigt vredet til den ved 4-5000 rpm - med en
> lille overraskelse til følge.
> hæh

Det er jo det jeg sier, over 5K skjer det ikke noe

JS



Peder Eskildsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 23-04-01 22:24

On Mon, 23 Apr 2001 23:10:16 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Det er jo det jeg sier, over 5K skjer det ikke noe
>
Hey!!

Jeg havde mistanke om, at det var det, du mente.
Kunne bare ikke tro det. Og er iøvrigt heller ikke enig

--
Peder
m/Mille

origo@earthling.net (23-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 23-04-01 22:30


"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
news:f979et80u89nirf7g545fvbpkt2enat61a@4ax.com...
> Kunne bare ikke tro det. Og er iøvrigt heller ikke enig

He-he, det regnet jeg heller ikke med



Peder Eskildsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 23-04-01 22:34

On Mon, 23 Apr 2001 23:29:48 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>> Kunne bare ikke tro det. Og er iøvrigt heller ikke enig
>
>He-he, det regnet jeg heller ikke med
>
Du må jo sige til, hvis du er frisk på en bytter en dag.
Det bør jo være mig, der er mest urolig, da din cykel har været i
jorden utallige gange - med dig som pilot.
Og så undervurderer du åbenlyst mit kæreste eges evner

--
Peder
m/Mille

origo@earthling.net (23-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 23-04-01 22:44


"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
news:lq79et0hdann0e70civ8rchakv3mr241go@4ax.com...

> Du må jo sige til, hvis du er frisk på en bytter en dag.
Det er i orden. Jeg skal til Ringen den 4/5, så kan jeg vel bare låne din


> Det bør jo være mig, der er mest urolig, da din cykel har været i
> jorden utallige gange - med dig som pilot.
Nå, nå, 2 ganger på 2½ sesong er da ikke så galt. Jeg hadde faktisk trodd
det skulle bli flere, antall kilometer på bane tatt i betraktning. Nå er den
også permanent utrustet med racekåpe og bulet tank, originaldelene ligger i
garagen, og der blir de liggende inntil den skal selges

> Og så undervurderer du åbenlyst mit kæreste eges evner
Næh, jeg kjenner den skam godt. Vurderte faktisk om jeg skulle kjøpe en
Mille R til å parkere nede ved Ringen, men med de reservedelsprisene den har
så tør jeg ikke

JS



Peder Eskildsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 23-04-01 22:49

On Mon, 23 Apr 2001 23:44:19 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>
>"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
>news:lq79et0hdann0e70civ8rchakv3mr241go@4ax.com...
>
>> Du må jo sige til, hvis du er frisk på en bytter en dag.
>Det er i orden. Jeg skal til Ringen den 4/5, så kan jeg vel bare låne din
>
Mjøeh.
>
>> Og så undervurderer du åbenlyst mit kæreste eges evner
>Næh, jeg kjenner den skam godt. Vurderte faktisk om jeg skulle kjøpe en
>Mille R til å parkere nede ved Ringen, men med de reservedelsprisene den har
>så tør jeg ikke
Forstår jeg godt. Inden jeg skal på bane igen, har den frameslides og
er enten nøgen eller med racekåbe.
--
Peder
m/Mille

origo@earthling.net (23-04-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 23-04-01 22:55


"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
news:an89etognoun3gvqq8rfi99c6snfatobih@4ax.com...
> Forstår jeg godt. Inden jeg skal på bane igen, har den frameslides og
> er enten nøgen eller med racekåbe.
Nøgen er en riktig dårlig idé. Går du i bakken er du nesten garantert skade
på stellet og/eller elekstriske komponenter. Da er det bedre å ofre 3-4000
på en racekåpe. En annen ting du bør vurdere i tilleg til framesliderne, er
en stelbeskytter i carbon e.l. De monteres på utenpå stellet, og løper fra
kronrøret og ned til bakre motorfeste. Hvis du velter, og maskinen rutcher
over curbsen, er en skade på stellet meget sannsynlig, sliders eller ei. Ek
knekket styr kan også slå inn i stellet og gjøre skade, det hindrer carbon
beskytterne.

JS



Peder Eskildsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 23-04-01 23:23

On Mon, 23 Apr 2001 23:55:13 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>En annen ting du bør vurdere i tilleg til framesliderne, er
>en stelbeskytter i carbon e.l. De monteres på utenpå stellet, og løper fra
>kronrøret og ned til bakre motorfeste. Hvis du velter, og maskinen rutcher
>over curbsen, er en skade på stellet meget sannsynlig, sliders eller ei. Ek
>knekket styr kan også slå inn i stellet og gjøre skade, det hindrer carbon
>beskytterne.
Good point
Kan så nogen afmonteres igen eller hvad?
Praktiske eller ej r de ikke så kønne.

--
Peder
m/Mille

Søren L Hansen (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 26-04-01 11:22


origo@earthling.net wrote in article <9c28ck$1oti$1@news.cybercity.dk>...

Må jeg rette lidt...

xHxvxixs *NÅR* du velter, og maskinen rutcher
> over curbsen, er en skade på stellet meget sannsynlig, sliders eller ei.
Ek
> knekket styr kan også slå inn i stellet og gjøre skade, det hindrer
carbon
> beskytterne.
>


--
Søren


Peder Eskildsen (26-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 26-04-01 20:39

On Thu, 26 Apr 2001 10:22:24 GMT, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Må jeg rette lidt...
>
>xHxvxixs *NÅR* du velter,

Det er godt med dig.
Jeg er ikke væltet endnu og har ingen planer derom.
Det betyder så ikke, at jeg ikke vil forsikres...
--
Peder
m/Mille

Adam Christensen (27-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 27-04-01 10:04

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
news:d8ugets3todqmh9bbaj5utnu7i9433d0pq@4ax.com...

> On Thu, 26 Apr 2001 10:22:24 GMT, "Søren L Hansen"
> <lindholt@person.dk> wrote:
> >xHxvxixs *NÅR* du velter,

> Jeg er ikke væltet endnu og har ingen planer derom.

> Det betyder så ikke, at jeg ikke vil forsikres...

Ah.. der ser du... ))

--
Adam
SV650S



Steen S. Schmidt (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 24-04-01 22:28

> Men hvis du ikke er helt ny, er det ikke utænkeligt, at jeg kunne være
> med på en prøvebytter Steen....

Tusind tak for tilbuddet Peder...

Jeg har kørt to sæsoner på SV'eren (min første maskine). Jeg har desværre
solgt den i efteråret, for at købe en bil over vinteren (shame on me, men da
det koster det samme for mig at have SV'eren opmagasineret vinteren over,
som at have en bil kørende i samme periode...:-/ ).

Det var meningen at der skulle en ny MC på banen her i foråret/sommeren, men
med den for nedadgående yen, ser det ud til at jeg venter til næste forår.
Det er dælme svært
Hvis jeg nu overtaler mig selv til at det skal være en Mille, så behøver jeg
jo ikke tænke på yenen, og kan købe en MC straks...

Jeg vil ikke udsætte din maskine for min første tur overhovedet i år - efter
flere måneders rustopbyggende vinter, kan jeg hurtigere end ventet komme til
at eje en Mille (hvad der er ridset er købt .

Ellers mange tak.

Mvh
Steen



Adam Christensen (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 25-04-01 10:36

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
news:8llF6.58142$o4.4983568@news010.worldonline.dk...

> Det var meningen at der skulle en ny MC på banen her i foråret/sommeren,
men
> med den for nedadgående yen, ser det ud til at jeg venter til næste forår.

Steen for f*nden. Tro på at cyklerne falder væsentligt selvom Yen'en måske
gør det :-/ Få nu bare købt en to-hjuler og kom ud på de små krogede

> Hvis jeg nu overtaler mig selv til at det skal være en Mille, så behøver
jeg
> jo ikke tænke på yenen, og kan købe en MC straks...

Der ser du - kom nu! ))

--
Adam
SV650S



Steen S. Schmidt (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 25-04-01 17:00

> Steen for f*nden. Tro på at cyklerne falder væsentligt selvom Yen'en måske
> gør det :-/ Få nu bare købt en to-hjuler og kom ud på de små krogede

Ja ja, ska' nok

Mvh
Steen



Peder Eskildsen (25-04-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 25-04-01 16:28

On Tue, 24 Apr 2001 22:27:51 +0100, "Steen S. Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:
>
>Jeg vil ikke udsætte din maskine for min første tur overhovedet i år - efter
>flere måneders rustopbyggende vinter, kan jeg hurtigere end ventet komme til
>at eje en Mille (hvad der er ridset er købt .
Hæh. Der står i manualen til den, at den ikke må overlades til
begyndere. Formentlig henvendt til intellektuelt udfordrede personer
med permanent ophold på det nordamerikanske kontinent...

Jeg købte nu også min uden at prøvekøre. Jeg følte mig vældig
overbevist om, at det var den rigtige. Og fik ret.
Min kæreste (nu kone) fik jeg overtalt til at være medejer - uden hun
overhovedet havde set den eller vidste, hvad det var for en karl.
(Fik jeg nævnt, at jeg er sælger?
>
>Ellers mange tak.

Det var så lidt. Ikke mindst, når du takker nej :)

--
Peder
m/Mille

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177611
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409310
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste