|
| 2WD ??? Fra : Kim Olsen |
Dato : 05-01-04 17:45 |
|
Hej
I Dakar rally deltager en 2WD Yamaha MC.
Nogen der kan forklare mig princippet ?? Han har jo ikke en kæde til
forhjulet - ville vist også være noget rode i sving
Kim Olsen
| |
Bjørn S (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 05-01-04 18:23 |
|
"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff9945d$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der kan forklare mig princippet ?? Han har jo ikke en kæde til
> forhjulet - ville vist også være noget rode i sving
Det er udviklet af Øhlins i samarbejde med Yamaha, og kraftoverførselen sker
hydraulisk. Hvordan trækforholdet fremme/bag sker ved jeg ikke noget om.
Kigger du nogle tråde og dage tilbage finder du et link til en mere udførlig
omtale af systemet.
Forøvrigt gør han det nu ret godt så langt, skal blive spænnende at se
fortsettelsen, dog har han nok en hemsko med lille motor (450 ccm)
--
/Bjørn
| |
Tommy Fer (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 05-01-04 18:31 |
|
> Forøvrigt gør han det nu ret godt så langt, skal blive spænnende at se
> fortsettelsen, dog har han nok en hemsko med lille motor (450 ccm)
Hvor meget yder den omtalte 450 ccm motor?
Mvh Tommy Fer
| |
Bjørn S (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 05-01-04 18:57 |
|
"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:AbhKb.16125$4N2.14022@fe08.usenetserver.com...
> Hvor meget yder den omtalte 450 ccm motor?
Der spekuleres på ca. 60 hk på baghjulet. YZF har som stdr. 50
KTM 660 Rally - de fabriktrimmede på 700 ccm yder til sammenligning 75hk på
baghjulet, stadig basert på rimelig kvalificerte spekulationer vedr. hk .
--
/Bjørn
| |
Claus Rittig (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 05-01-04 22:13 |
|
"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:_zhKb.67289$jf4.4333681@news000.worldonline.dk...
> > Hvor meget yder den omtalte 450 ccm motor?
>
> Der spekuleres på ca. 60 hk på baghjulet. YZF har som stdr. 50
> KTM 660 Rally - de fabriktrimmede på 700 ccm yder til sammenligning 75hk
på
> baghjulet, stadig basert på rimelig kvalificerte spekulationer vedr. hk .
Arh, en YZF450 yder så vidt jeg ved _opgivet_ 57 hk på _motoren_, og det er
nok en mild overdrivelse. Hvis han kører i en prototypeklasse er det tilladt
at tune, men gør han det? Jeg har kørt YZF400 en sæson, og det er ganske
vist en lækker motor, men den har ingen chancer mod en KTM 660 Rally. Lad os
gætte på omkring 50 hk på baghjulet mod KTM'ens omkring 65 hk... Jeg tror
Yamaha mest har 450'en med for at teste go udvikle 2wd systemet - Yamaha
ejer iøvrigt Öhlins som har udviklet det. Man vil nok ret hurtigt se
Yamaha'en dalre ned igennem placeringerne, men det var flot at vinde en
etape, omend det var en pygmæ-etape, og det vil være flot hvis den kan
gennemføre.
Idag var Farmerlipps oppe på 186 km/t på KTM'en, det er godtnok meget! Jeg
har kørt 145 i strandsand, og det er svært. 186 - det tror jeg ikke jeg
turde.
Rittig
| |
Claus Rittig (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 05-01-04 22:55 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:btcjf4$1k0u$1@news.dansketelecom.com...
> "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:_zhKb.67289$jf4.4333681@news000.worldonline.dk...
>
> > > Hvor meget yder den omtalte 450 ccm motor?
Bedst placerede Yamaha er David Fretigne på 2WD'en, en yderst kompetent gut
som har meget P-D erfaring, og han har faktisk vundet TO af de små staper.
Men fra etape 4 kom de i sandkassen, og så var det slut.
De første 15 kører KTM... Faktisk kører de førat 30 KTM, pånær en enkelt
Alfer (spansk gourmet-cykel som normalt er små 2T enduro'er, men nu har de
lavet en 700cc rally-racer). EU-bikes RULEZ! Bedste Honda er placeret som
nr. 43, bedste Suzuki som nr. 51, der er ingen Kawasaki'er med.
Rittig
| |
Jakob D (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Jakob D |
Dato : 05-01-04 23:38 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message > > > >
Hvor meget yder den omtalte 450 ccm motor?
>
> Men fra etape 4 kom de i sandkassen, og så var det slut.
Jeg tænkte på det samme, efter at ha læst det. Når de når de lange træk,
blir' den sq chanceløs den 450'er.
Men bevar mig vel, det er sq imponerende at den er med.
Tror også at mekanikerne får overordentlig travlt, hvis de skal hive mere en
52-53 baghjulsheste ud af yamahaen.
Mvh Jakob
| |
Soren Lindholt (07-01-2004)
| Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 07-01-04 09:44 |
|
Jakob D <dsl37505@vip.cybercity.dk> wrote in article
> Tror også at mekanikerne får overordentlig travlt, hvis de skal hive mere
en
> 52-53 baghjulsheste ud af yamahaen.
>
Ja, særligt når der også er noget der hedder forhjulsheste, hehe...
En anden imponerende herre er Caldecott, en knold fra australien, der bare
stiller op og banker løs mellem de dyre drenge.
Søren
| |
Ninja Rider (05-01-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 05-01-04 20:39 |
| | |
Soren Lindholt (07-01-2004)
| Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 07-01-04 10:56 |
|
Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> wrote in article
<btcegi$e9f$1@sunsite.dk>...
> Hejsa
>
>
[ http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=16278&Nyhedskategori
ID=82&SekItem=82&Sogning=1&Query=2wd]
>
>
> Mvh Emil
> --
Underlig artikel.
"motorcyklernes fantastiske verden" hehe...
Og det testkøres i Italien og andre (delvis hemmelige) steder i Europa.
Delvis hemmelige steder?? oj oj , det er så SPÆNDENDE!!
| |
Richar (06-01-2004)
| Kommentar Fra : Richar |
Dato : 06-01-04 22:34 |
|
Kim Olsen wrote:
> Nogen der kan forklare mig princippet ?? Han har jo ikke en kæde til
> forhjulet - ville vist også være noget rode i sving
Næ, hvorfor det - kædetræk også til forhjulet har fungeret 35-40 år på en
skovcykel i USA; der skal bare være et udvekslingsled i styrehovedets akse
- se tråden "Er der nogensinde lavet eksperimenter med en forhjulstrukket
mc?"
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (07-01-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-01-04 22:16 |
|
"Richar" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:btf9jd$ga6$1@abbeden.bunk.cc...
>
> ...............kædetræk også til forhjulet har fungeret 35-40 år på en
> skovcykel i USA; der skal bare være et udvekslingsled i styrehovedets akse
Endsamt opstrammermekanisme til kompensation under teleskopets bevægelser
:-|
--
Armand.
| |
Richard (07-01-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-01-04 22:45 |
|
Armand wrote:
> > ...............kædetræk også til forhjulet har fungeret 35-40 år på en
> > skovcykel i USA; der skal bare være et udvekslingsled i styrehovedets akse
> Endsamt opstrammermekanisme til kompensation under teleskopets bevægelser
> :-|
Teleskopet? - den Trail-Breaker har da vist fast forgaffel; affjedringen
ligger i de kodylt tykke dæk svjv - se evt. Rokon's hjemmeside - de
oprindelige dæk fra dengang i 60'erne var endda større...
---
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
|
|