Per Thomsen skrev:
>>Samtidig skal det holdes op i mod at jeg ingen mulighed har for at
>>trække et 230V kabel til bilen der hvor den skal parkeres (1660 meter
>>oppe i Alperne)
>>
>>I må endelig rette mig hvis jeg er helt ude i det rene blip-bot
>>
>
> Er det pga. prisen, at du kun vil have en kabinevarmer?
> Ellers vil jeg helt klart anbefale et benzinfyr, så er motoren også opvarmet
Ja, det er faktisk prisen sådan lige her og nu
Jeg ved godt af jeg ikke kommer uden om et rigtigt oliefyr, men skal det
under hjælmen nu, har jeg ikke råd til at køre til Østrig snøft... Så
jeg sparre fyret nu og finder alternativer som kan gøre livet lidt
bedere end alternativet.
Vi skal ikke køre mere end små 2,5 km hver morgen så er det ikke de helt
vilde ture. og og og.....
-->Hver morgen når vi kommer frem til målet har vi et ophold i kabinen
på omkring 30-45 minutter (indtag af morgenføde). Her vil jeg lade
motoren stå i tomgang for at lade på batteriet og så self. tappe på den
indbyggede varmeblæser.
--->De 2,5 km kan ikke nå at tø kabinen ordentlig op hvis vi starter på
minus 15 grader. Bilen er ikke særlig effektiv til at varme kabinen op
hvis motoren ikke er oppe på sine 80 grader (Dette vil jeg med garanti
ikke nå ved 2,5 km´s kørsel). Vil ved en for-opvarmning kunne opnå en
temp. som er til at holde ud at side stille i i 30-45 minutter "Dette er
kun gisninger, men bør prøves efter min mening *S*".
Jeg fik en dims med til køleboksen som kan side i serie med denne. Nu
ved jeg ikke hvor mange Amp. jeg kan trække igennem den (er ved at finde
ud af dette) men vil koble den ind imellem power og varmeblæser hvis den
kan tåle det. Dimsen måler konstant spændingsfaldet på batteriet og et
relæ slår fra når batteriet når en spænding på 10,8V
Dette vil self. blive testet inden afrejse for at se om dyret
overhovedet kan starte på den spænding.
--
->Yours Faithfully<-
//Beach
->DK 4000 Roskilde<-
->
http://freestyle.dk<-