|
| Konvertering fra 4wd til 2wd Fra : Thomas Krath |
Dato : 02-01-04 18:41 |
| | |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 18:53 |
|
"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:bt4agj$1ov2$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra Cossie
4wd?
>
Jeg ved ikke hvordan man gør, men undrer mig over at nogen ville gøre det.
Hvorfor ?
/Christian
| |
DJ (02-01-2004)
| Kommentar Fra : DJ |
Dato : 02-01-04 18:59 |
|
"Christian" <mm> skrev i en meddelelse
news:3ff5af42$0$27470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg ved ikke hvordan man gør, men undrer mig over at nogen ville gøre det.
> Hvorfor ?
Ja det gør jeg egentlig også, min far havde en mitsubishi galant dynamic4,
hvor den tidliger ejer havde fjernet kardanen til baghjulne, med det
resultat at den smadrede 2 gearkasser på et år
Dannie
| |
Mogens... (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-01-04 18:57 |
|
On Fri, 2 Jan 2004 18:58:56 +0100, "DJ" <ingen.mail@spammail.dk>
wrote:
>> Hvorfor ?
Min trasnmission at dreje rundt med = bedre økonomi
>Ja det gør jeg egentlig også, min far havde en mitsubishi galant dynamic4,
>hvor den tidliger ejer havde fjernet kardanen til baghjulne, med det
>resultat at den smadrede 2 gearkasser på et år
En Alfa 164 Q4 ejer på Sydsjælland/Falster har også fjernet de
bagerste aksler - dog i dette tilfælde fordi han kun var interesseret
i den 6 trins gearkasse
/Mogens
....bruger af MSN Messenger
| |
Mogens... (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-01-04 19:00 |
|
On Fri, 02 Jan 2004 18:57:28 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>Min trasnmission at dreje rundt med
MINDRE at dreje rundt med (teknik, vægt osv.)
/Mogens
....bruger af MSN Messenger
| |
John Doe (02-01-2004)
| Kommentar Fra : John Doe |
Dato : 02-01-04 19:04 |
|
"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
>
> MINDRE at dreje rundt med (teknik, vægt osv.)
hmm, hvormeget bedre vil den blive?
| |
jan@stevns.net (02-01-2004)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 02-01-04 19:02 |
|
Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :
>>> Hvorfor ?
>Min trasnmission at dreje rundt med = bedre økonomi
Huh ? Cossie og økonomi hører da ikke sammen ;)
Har man en cossie - så betyder 1-3 km pr liter da ikke noget
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
Thomas Krath (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 02-01-04 19:06 |
|
> Huh ? Cossie og økonomi hører da ikke sammen ;)
Nej, bestemt ikke! Men.... det er jo sjovere at køre 2wd og hvis det bare
er at tage trækakslen til forhjulene af, så kan det jo gøres på 10 min... :)
Den bliver en del hurtigere og endnu mere livlig med baghulstræk jo ;)
Hehe... det er bare en tanke og ikke noget jeg har planer om at lave.
Hvad skal der så til?
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
| |
Martin P. (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Martin P. |
Dato : 02-01-04 22:18 |
|
"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bt4bu7$1r5j$1@news.cybercity.dk...
> Den bliver en del hurtigere og endnu mere livlig med baghulstræk jo ;)
Hurtigere!? Gyyys .... mindes stadig den tur vi tog efter 4x4 træf i
Kvistgård. :)
--
- Martin
Nissan Almera GTi
| |
John Doe (02-01-2004)
| Kommentar Fra : John Doe |
Dato : 02-01-04 19:02 |
|
"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:45cbvv05mh5kuhuftvt1sgedf2k9a4b3i4@4ax.com...
> On Fri, 2 Jan 2004 18:58:56 +0100, "DJ" <ingen.mail@spammail.dk>
> wrote:
>
> >> Hvorfor ?
>
> Min trasnmission at dreje rundt med = bedre økonomi
Hvor meget bedre skal det være for at det kan forsvare sådan et for mig
tåbeligt indgreb?
Hvis vedkommende iøvrigt ikke har råd til drift af bilen, skulle han måske
overveje at skille sig af med den og finde et billigere køretøj, alternativt
køre lidt mindre/mere økonomisk, eller skaffe pengene til drift på anden
måde.
| |
Mogens... (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-01-04 19:05 |
|
On Fri, 2 Jan 2004 19:02:09 +0100, "John Doe" <no@spam.com> wrote:
>Hvor meget bedre skal det være for at det kan forsvare sådan et for mig
>tåbeligt indgreb?
>Hvis vedkommende iøvrigt ikke har råd til drift af bilen, skulle han måske
>overveje at skille sig af med den og finde et billigere køretøj, alternativt
>køre lidt mindre/mere økonomisk, eller skaffe pengene til drift på anden
>måde.
Enig.
/Mogens
....bruger af MSN Messenger
| |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 20:20 |
|
>> , eller skaffe pengene til drift på anden
> >måde.
>
> Enig.
Betyder det at Thomas kan få på klods hos dig?
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Mogens... (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-01-04 20:24 |
|
On Fri, 2 Jan 2004 20:19:59 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>Betyder det at Thomas kan få på klods hos dig?
Det er jo ikke ham, det/tråden går på, Mr. :)
/Mogens
....bruger af MSN Messenger
| |
Thomas Krath (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 02-01-04 19:36 |
| | |
John Doe (02-01-2004)
| Kommentar Fra : John Doe |
Dato : 02-01-04 19:46 |
|
"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:bt4dmi$1t9k$1@news.cybercity.dk...
> > Hvis vedkommende iøvrigt ikke har råd til drift af bilen, skulle han
> > måske overveje at skille sig af med den og finde et billigere
> > køretøj, alternativt køre lidt mindre/mere økonomisk, eller skaffe
> > pengene til drift på anden måde.
>
> Er det til mig du skriver?????
ja, hvis det er dig der overvejer at konventere fra 4wd til 2wd?
| |
Niels Bengaard (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 02-01-04 19:04 |
|
> > Jeg ved ikke hvordan man gør, men undrer mig over at nogen ville gøre
det.
> > Hvorfor ?
>
> Ja det gør jeg egentlig også, min far havde en mitsubishi galant dynamic4,
> hvor den tidliger ejer havde fjernet kardanen til baghjulne, med det
> resultat at den smadrede 2 gearkasser på et år
Opdagede i ikke kardanen manglede, da i fik den første gearkasse skiftet?
Niels
| |
DJ (02-01-2004)
| Kommentar Fra : DJ |
Dato : 02-01-04 20:45 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERN@tdcadsl.com> skrev i en meddelelse
news:3ff5b29f$0$27371$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Opdagede i ikke kardanen manglede, da i fik den første gearkasse skiftet?
>
> Niels
Jo da, fik det at vide hos forhandleren, som dog ikke var autoriseret
mitsubishi, han var dog også fair, og købe bilen tilbage for en god pris, og
solgte min far en brugt seat cordoba, til hans indkøbspris.
Dannie
| |
Uffe Bærentsen (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 02-01-04 19:51 |
|
"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bt4agj$1ov2$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra Cossie
4wd?
Nu kan jeg ikke huske om Cossie har centerdifferendiale.
Hvis ja, så må der jo også gøres noget der.
Hvis du vel at mærke ikke vil have en aksel til at snurre vildt under bilen.
Eller ville jeg sige at det var nok at afmontere kardanen til forakslen.
Men hvorfor overhovedet overveje noget i den retning i dette vejr ?
4x4 giver da et bedre vejgreb, husk dog på at slæden også skal stoppe igen,
og helst ikke mod noget.
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 20:27 |
|
> Nu kan jeg ikke huske om Cossie har centerdifferendiale.
> Hvis ja, så må der jo også gøres noget der.
> Hvis du vel at mærke ikke vil have en aksel til at snurre vildt under
bilen.
>
> Eller ville jeg sige at det var nok at afmontere kardanen til forakslen.
>
> Men hvorfor overhovedet overveje noget i den retning i dette vejr ?
> 4x4 giver da et bedre vejgreb, husk dog på at slæden også skal stoppe
igen,
> og helst ikke mod noget.
Hvis den ikke har spærredif. så vil den smide alle 220 HK ud på den
afmonterede aksel og bilen vil ikke flytte sig en milimeter
Men ellers er der ikke noget i vejen for at afmontere en af akslerne (tror
jeg nok)
Mener dog at cossien har noget med 40/60 fordeling af kræfterne mellem for
og bag, så om det lige virker her, må gamle Henry vide. Der sker dog ikke
noget ved at prøve.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Thomas Krath (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 02-01-04 21:14 |
|
> hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra
> Cossie 4wd?
Vi prøver lige igen.... jeg spørger IKKE til jeres holdning, MEN til hvordan
det teknisk er muligt. Indtil videre Uffe og Toms indlæg da vist de eneste
jeg kan bruge?!?!
Fordelingen mellem for og baghjul i en Ford Sierra Cossie 4wd er 34/66
(for/bag), men det er ikke direkte sådan en bil jeg spørger til... jeg
ønsker blot at vide hvorledes det gøres - om akslen bare kan tages af el.
hvad?
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
| |
Niels Bengaard (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 02-01-04 21:41 |
|
> > hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra
> > Cossie 4wd?
>
> Vi prøver lige igen.... jeg spørger IKKE til jeres holdning, MEN til
hvordan
> det teknisk er muligt. Indtil videre Uffe og Toms indlæg da vist de
eneste
> jeg kan bruge?!?!
Du glemmer at dette er dk.fritid.bil og ikke dk.teknik.bil.
Niels
| |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 21:43 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERN@tdcadsl.com> skrev i en meddelelse
news:3ff5d75a$0$27395$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
> Du glemmer at dette er dk.fritid.bil og ikke dk.teknik.bil.
Betyder det at hvis Thomas futter, så kan du give ham et eksakt svar i
den anden NG..?
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
Mogens... (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-01-04 21:45 |
|
On Fri, 2 Jan 2004 21:43:29 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:
>Betyder det at hvis Thomas futter, så kan du give ham et eksakt svar i
>den anden NG..?
Nej, han ka' ikke læse dén gruppe...
/Mogens
....bruger af MSN Messenger
| |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 21:48 |
|
"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:a2mbvvsr8jd1cibsr5fshl4kcc1l60kna4@4ax.com...
KLIP
> Nej, han ka' ikke læse dén gruppe...
Det var en skam, såfremt NB kunne have afklaret TK´s spørgsmål....
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
Mogens... (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-01-04 21:53 |
|
On Fri, 2 Jan 2004 21:48:01 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:
>Det var en skam
Helt sikkert, du - men Cyber arbejder ikke så hurtigt.
Tilsyneladende......
/Mogens
....bruger af MSN Messenger
| |
Niels Bengaard (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 02-01-04 22:05 |
|
> > Du glemmer at dette er dk.fritid.bil og ikke dk.teknik.bil.
>
> Betyder det at hvis Thomas futter, så kan du give ham et eksakt svar i
> den anden NG..?
Nej, men så slipper han for alle de uvedkommende kommentarer som han ikke
ønsker.
Niels
| |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 22:42 |
|
"Niels Bengaard" <bengaardFJERN@tdcadsl.com> skrev i en meddelelse
news:3ff5dce6$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
> Nej, men så slipper han for alle de uvedkommende kommentarer som han
ikke
> ønsker.
Det kan jeg ikke tro specielt irriterer ham sådan lige pludselig.
Det var mere de økonomiske påstand, jeg føler Thomas følte sig generet
af.
Dem havde han garanteret ikke undgået i den anden NG.....båre vent.
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
Mark Sandberg (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 02-01-04 23:36 |
|
"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Dem havde han garanteret ikke undgået i den anden NG.....båre vent.
Næee, der er allerede OT indlæg om bilstereo.........samt diskussion om
kulørte bilblade
/Mark.
| |
Thomas Krath (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 02-01-04 22:37 |
| | |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 21:46 |
|
> > hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra
> > Cossie 4wd?
>
> Vi prøver lige igen.... jeg spørger IKKE til jeres holdning, MEN til
hvordan
> det teknisk er muligt. Indtil videre Uffe og Toms indlæg da vist de
eneste
> jeg kan bruge?!?!
>
> Fordelingen mellem for og baghjul i en Ford Sierra Cossie 4wd er 34/66
> (for/bag), men det er ikke direkte sådan en bil jeg spørger til... jeg
> ønsker blot at vide hvorledes det gøres - om akslen bare kan tages af el.
> hvad?
Ja det vil virke men jeg kan ikke forestille mig at viskosekoblingen har
godt af det i længden. Måske vil der opstå temperaturproblemer.
http://auto.howstuffworks.com/differential7.htm
Mener dog også at have læst om en eller anden RS 500 hvor man fjernede den
ene aksel i et løb
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Thomas Krath (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 02-01-04 22:38 |
| | |
Ukendt (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-01-04 22:47 |
|
> > Mener dog også at have læst om en eller anden RS 500 hvor man
> > fjernede den ene aksel i et løb
>
> En RS500 har ikke 4x4.... !?!?!
næh nu du siger det
har nok bare været en "alm" sierra gr. N
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Thomas Krath (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 02-01-04 22:58 |
| | |
Uffe Bærentsen (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 03-01-04 09:54 |
|
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3ff5e6c7$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > > Mener dog også at have læst om en eller anden RS 500 hvor man
> > > fjernede den ene aksel i et løb
> >
> > En RS500 har ikke 4x4.... !?!?!
og ?
Hvis du har en bil der kører med spær, vi tager blot et eksempel, en RS500
Nu tager du en skærebrænder og brænder den ene trækaksel af.
Hvad har du så ?
Du ender op med en bil der kan humpe af sted med måske 80% moment på det
trækkende hjul.
Dette forudsat at spær er på 80%, ikke usædvanligt i slige kredse, måske
skulle der stå 90%.
Kort fortalt, du ender med en bil der kan gennemføre løbet.
Måske den ikke vinder, men måske du får det eller de vigtige points.
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden skærebrænder, men med begge trækaksler
| |
Uffe Bærentsen (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 03-01-04 09:48 |
|
"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bt4jdh$26gj$1@news.cybercity.dk...
> > hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra
> > Cossie 4wd?
>
> Vi prøver lige igen.... jeg spørger IKKE til jeres holdning, MEN til
hvordan
> det teknisk er muligt. Indtil videre Uffe og Toms indlæg da vist de
eneste
> jeg kan bruge?!?!
>
> Fordelingen mellem for og baghjul i en Ford Sierra Cossie 4wd er 34/66
> (for/bag), men det er ikke direkte sådan en bil jeg spørger til... jeg
> ønsker blot at vide hvorledes det gøres - om akslen bare kan tages af el.
> hvad?
og jeg prøver også en gang til
Hvis der er mulighed for at skifte mellem 2wd og 4wd enten elektrisk eller
vha en gearstang, så er det blot at afmontere den pågældende kardan.
Har set det gjort i praksis.
Grunden til at det blev gjort var at forakslen var i stykker og navene havde
friløb.
Virkningen blev at bilen kørte og opførte sig som om den kun havde 2wd og
der var ikke mulighed for 4wd.
Så jeg vil sige at det burde kun gøres hvis bilen både har førnævnte
skiftemulighed OG friløbsnav.
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden 4wd
| |
peter (03-01-2004)
| Kommentar Fra : peter |
Dato : 03-01-04 15:33 |
|
"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bt4jdh$26gj$1@news.cybercity.dk...
> > hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra
> > Cossie 4wd?
>
> Vi prøver lige igen.... jeg spørger IKKE til jeres holdning, MEN til
hvordan
> det teknisk er muligt.
Så ville det jo være en oplagt mulighed for at benytte den nye gruppe
dk.teknik.bil , det må da lige netop være det denne gruppe er til for... Og
et godt eksempel på dens relevans..
| |
Thomas Krath (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 03-01-04 15:50 |
|
> Så ville det jo være en oplagt mulighed for at benytte den nye gruppe
> dk.teknik.bil , det må da lige netop være det denne gruppe er til
> for... Og et godt eksempel på dens relevans..
Peter, vi tager den lige igen for din skyld. Det er ikke alle der har
adgang til gruppen dk.teknik.bil - må jeg så ikke spørge herinde?!?!?!?!!?
(rysterpahovedet.avi)
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
| |
John Sahl (03-01-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 03-01-04 15:52 |
|
Thomas Krath wrote:
> Peter, vi tager den lige igen for din skyld. Det er ikke alle der
> har adgang til gruppen dk.teknik.bil - må jeg så ikke spørge
> herinde?!?!?!?!!? (rysterpahovedet.avi)
Du måtte nu også gerne spørge her inde uanset om du
havde adgang til den anden.
P.S. Fik du din bil tilbage fra værkstedet inden nytår?
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Thomas Krath (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 03-01-04 19:46 |
| | |
Morten Fruergaard (04-01-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 04-01-04 09:38 |
|
"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> Du måtte nu også gerne spørge her inde uanset om du
> havde adgang til den anden.
Alt hvad der ikke er OT i den nye gruppe er heller ikke OT i denne...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
| |
SN (03-01-2004)
| Kommentar Fra : SN |
Dato : 03-01-04 12:43 |
|
> hvordan gør man egentlig ovenstående... f.eks. i en Ford Sierra Cossie
4wd?
Du skal have fat på følgene:
Gearkasse fra 2wd cosworth med hvad dertil hører(svinghjul,kobling mm hvis
det ikker er det samme som 4wd).
Dine forste narv/fjederben skal skiftes da forhjulslejerne er beregnet til
at blive spændt sammen af trækakslen(som jo ikke skal bruges på 2wd).
Men jeg forstår ikke hvorfor?? du har betalt ekstra for en 4wd cosworth som
meget bedre kan overføre kræfterne.
M.v.h
Søren N
1985 Audi coupe quattro 136 hk
1985 Golf 2 gti med 16v motor
| |
Ukendt (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-01-04 14:02 |
|
> Men jeg forstår ikke hvorfor?? du har betalt ekstra for en 4wd cosworth
som
> meget bedre kan overføre kræfterne.
Fordi man taber ganske mange heste i hvert differentiale
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
Mogens... (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 03-01-04 18:14 |
|
On Sat, 3 Jan 2004 14:01:59 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
>Fordi man taber ganske mange heste i hvert differentiale
Og fordi 4WD bider for godt
/Mogens
....bruger af MSN Messenger
| |
Morten Lorenzen (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Morten Lorenzen |
Dato : 03-01-04 18:40 |
| | |
Thomas Krath (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 03-01-04 19:47 |
|
> Du skal have fat på følgene:
> Gearkasse fra 2wd cosworth med hvad dertil hører(svinghjul,kobling mm
> hvis det ikker er det samme som 4wd).
> Dine forste narv/fjederben skal skiftes da forhjulslejerne er
> beregnet til at blive spændt sammen af trækakslen(som jo ikke skal
> bruges på 2wd).
Tak for svaret. Hvorfra har du ovenstående oplysninger? Idet MT75
gearkassen på min bil også bruges i en alm. Sierra 2,0 behøver jeg vel ikke
skifte til den gamle mustang gearkasse 2wd'eren kører med?
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
| |
SN (03-01-2004)
| Kommentar Fra : SN |
Dato : 03-01-04 22:05 |
|
> Tak for svaret. Hvorfra har du ovenstående oplysninger? Idet MT75
> gearkassen på min bil også bruges i en alm. Sierra 2,0 behøver jeg vel
ikke
> skifte til den gamle mustang gearkasse 2wd'eren kører med?
Hej
Jeg går udfra at gearkassen er lavet i stil med Audi quattro, med
centerdifferentialet indbygget i gearkassen hvorpå der sidder 3 flanger:
2 til forhjulene , 1 til kardanakslen til bagdifferentialet, kender ikke det
store til ford 4WD ret mig hvis jeg tager fejl?? det er vel ikke lavet på
samme måde som landrover??
Hvordan virker 4wd egentlig på cossi'en?? kan nogen af diff.'erme spærres
manuelt??
På min Quattro kan jeg spærre mellem og bagdiff¨et. men den bruger også bare
3 stk alm diff. ikke viscose..
M.v.h
Søren N
1985 Audi coupe quattro 136 hk
1985 Golf 2 gti med 16v motor
| |
SN (03-01-2004)
| Kommentar Fra : SN |
Dato : 03-01-04 22:32 |
|
Fandt lige et billede af 4wd til cosworh´en:
http://www.billzilla.org/sierraunder.jpg
Hvis du ikke kan spærre centerdiffet så skal du have en alm mt75 2 wd
gearkasse og fjerne det forreste diff.+ trækaksler + evt montere andre
fjedreben i for fra en 2wd.. .
M.v.h
Søren N
1985 Audi coupe quattro 136 hk
1985 Golf 2 gti med 16v motor
| |
Per Beer Hansen (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 03-01-04 22:52 |
|
SN wrote:
> Fandt lige et billede af 4wd til cosworh´en:
> http://www.billzilla.org/sierraunder.jpg
Bare lige for at få det på det rene, så er det billede ikke af en Cossie.
Gearkassen er dog nok den samme, men om selve forbro + det løse også er, det
ved jeg ikke.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Thomas Krath (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 03-01-04 23:07 |
|
>> Fandt lige et billede af 4wd til cosworh´en:
>> http://www.billzilla.org/sierraunder.jpg
>
> Bare lige for at få det på det rene, så er det billede ikke af en
> Cossie. Gearkassen er dog nok den samme, men om selve forbro + det
> løse også er, det ved jeg ikke.
Jep - det er ikke en Cossie, men det ligner MEGET! Det er ikke muligt at
spærre differentialet som i Audi'en (hvad bruger man det i øvrigt til?), så
der skal anskaffes en del fra en 2wd.
Hvis man fjerner det forreste diff. mv. vil der være et kæmpe hul ind i
bundkaret - hvad gør man ved det?
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
| |
SN (03-01-2004)
| Kommentar Fra : SN |
Dato : 03-01-04 23:18 |
|
> Jep - det er ikke en Cossie, men det ligner MEGET! Det er ikke muligt at
> spærre differentialet som i Audi'en (hvad bruger man det i øvrigt til?),
Når der er meget nedsat friktion: sne eller mudder er det rart at
have...samt så kan man skride lige meget ud med begge aksler da de kører
samme hastighed
> så der skal anskaffes en del fra en 2wd.
Jeps det er det nemmeste men ikke det smarteste...Du har jo betalt ekstra
for at det er en 4 wd??
> Hvis man fjerner det forreste diff. mv. vil der være et kæmpe hul ind i
> bundkaret - hvad gør man ved det?
Montere også bundkaret fra 2 wd ford(cosworth) der passer....
M.v.h
Søren N
1985 Audi coupe quattro 136 hk
1985 Golf 2 gti med 16v motor
| |
Thomas Krath (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 03-01-04 23:32 |
|
> Jeps det er det nemmeste men ikke det smarteste...Du har jo betalt
> ekstra for at det er en 4 wd??
Næ... man betaler ekstra for årgangen ikke for 4x4. Produktionen er
følgende:
1988-1990 Ford Sierra Cosworth 2wd
1990-1993 Ford Sierra Cosworth 4x4
.... min er en 2/1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition. Jeg har ikke
planer om at bygge den om til 2wd, men har set flere biler hvor denne
ombygning er foretaget. Derfor ville jeg lige høre om der var nogen herinde
der måske var klar over hvad der skal til... :)
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
| |
Uffe Bærentsen (04-01-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 04-01-04 10:16 |
|
"SN" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff734d7$0$24835$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Fandt lige et billede af 4wd til cosworh´en:
> http://www.billzilla.org/sierraunder.jpg
> Hvis du ikke kan spærre centerdiffet så skal du have en alm mt75 2 wd
> gearkasse og fjerne det forreste diff.+ trækaksler + evt montere andre
> fjedreben i for fra en 2wd.. .
Kunne ligne undervognen på en XR4x4
Men er Cossie også med forbro i letmetal ?
Hvis det er tilfældet, hvordan så med at skifte fjederben/nav/svingarme, det
kan muligvis give noget fnidder.
og for at gøre forvirringen total: Er kardanen bagud den samme ved 2wd som
ved 4wd ?
Nu var det jeg ønskede jeg havde en Sierra reservedels CD
Ved at den findes, ved også at den kræver dongle.................
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Thomas Krath (04-01-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 04-01-04 12:10 |
|
> Kunne ligne undervognen på en XR4x4
Jep... V6 motor.
> Men er Cossie også med forbro i letmetal ?
Nej.... alu.
> og for at gøre forvirringen total: Er kardanen bagud den samme ved
> 2wd som ved 4wd ?
Nej... 2wd'en har bl.a. ikke hardy skiven.
> Nu var det jeg ønskede jeg havde en Sierra reservedels CD
> Ved at den findes, ved også at den kræver dongle.................
Jeg er ved at skaffe en fra Fyn der virker. Min lokale Ford bix har prøvet
at ligge programmet ind på andre computere, men det kræver en dims du sætter
i en af portene bag på computeren.
--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284
| |
Mogens... (04-01-2004)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 04-01-04 12:49 |
|
On Sun, 4 Jan 2004 12:10:28 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:
>> Men er Cossie også med forbro i letmetal ?
>
>Nej.... alu.
Og derfor et ja
/Mogens
| |
|
|