|
| V8 med MS EFI, videoklip Fra : Henrik Mortensen |
Dato : 02-01-04 17:29 |
|
V8 på både karburator og sprøjt.
Videoclippet viser motoren køre med grundmappet. Der er med andre ord endnu
ikke justeret på den.
http://www.mez.co.uk/firstrun.mpg
Manden kører med karburatoren på som "livrem og seler" og kan skifte mellem
sprøjt og karb ved blot at lukke for bensinen til karb. og indsætte
sikringen til MS.
Den lyder nu ret godt sådan en 8er, men er der altid 4 spjæld på sådan een
og åbner de altid i to "trin"??
Mvh
Henrik
| |
Torben E (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 02-01-04 17:39 |
|
"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bt4682$1iho$1@news.cybercity.dk...
>
> Den lyder nu ret godt sådan en 8er, men er der altid 4 spjæld på sådan een
> og åbner de altid i to "trin"??
Der er lavet mange forskellige konfigurationer
1 spjæld
2
4
3*2
2*4
Og sikkert også andre, de er oftest med vaccum åbnet sekundær
spjæld, men kan også være tvangsstyrede.
--
Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/
| |
Lars G (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Lars G |
Dato : 02-01-04 18:25 |
|
Hej
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff59e85$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:bt4682$1iho$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Den lyder nu ret godt sådan en 8er, men er der altid 4 spjæld på sådan
een
> > og åbner de altid i to "trin"??
>
> Der er lavet mange forskellige konfigurationer
> 1 spjæld
> 2
> 4
> 3*2
> 2*4
Er det ikke en 2*2 altså en dobbelt register karburator ?
> Og sikkert også andre, de er oftest med vaccum åbnet sekundær
> spjæld, men kan også være tvangsstyrede.
> Torben E.
\Lars G
| |
Torben E (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 02-01-04 18:32 |
|
"Lars G" <lbg_sletmig_@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff5a98b$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Er det ikke en 2*2 altså en dobbelt register karburator ?
Jo det er sådan den virker.
--
Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/
| |
Daniel Pedersen (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 02-01-04 19:11 |
|
<snip>
Dette er en 4 spjældet registerkarburator.
Men på en 8'er er de ikke altid 4 spjældet, 1 og 2 findes også.
Så er der mulighederne for at koble dem sammen, her er det typisk 2 stk med
4 spjæld i hver.
2 med 2 spjæld og 3 med 2 spjæld findes også.
/Daniel
| |
Brian Sørup (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 02-01-04 22:10 |
|
"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bt4682$1iho$1@news.cybercity.dk...
> V8 på både karburator og sprøjt.
>
> Videoclippet viser motoren køre med grundmappet. Der er med andre ord
endnu
> ikke justeret på den.
>
> http://www.mez.co.uk/firstrun.mpg
>
> Manden kører med karburatoren på som "livrem og seler" og kan skifte
mellem
> sprøjt og karb ved blot at lukke for bensinen til karb. og indsætte
> sikringen til MS.
Det tror jeg ikke på - eller så har Holley lavet en carb. uden
svømmerhuse på !
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
Honda VF 500 F2
| |
Henrik Mortensen (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Mortensen |
Dato : 02-01-04 22:45 |
|
> Det tror jeg ikke på - eller så har Holley lavet en carb. uden
> svømmerhuse på !
> --
Ja, nu er jeg ikke kaner kendt, så præcist hvad holley har lavet eller ej er
jeg ikke kar over, men hvorfor skulle det doig være nødvendigt at have en
karb uden svømmerhus??
Hvis der er lukket for bensinen til karb, så virker den jo kun som
spjældhus.
Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode varer,
please explain.
Henrik
| |
jan@stevns.net (02-01-2004)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 02-01-04 23:10 |
|
"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev :
>Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode varer,
>please explain.
mon ikke bare forvirringen skyldes at Brian tror man on_the_fly kan
skifte mellem MS og almindelig karburering ?
(som i fordums tid mellem gas og bensin )
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
Niels Bengaard (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 02-01-04 23:19 |
|
> > Det tror jeg ikke på - eller så har Holley lavet en carb. uden
> > svømmerhuse på !
> > --
>
> Ja, nu er jeg ikke kaner kendt, så præcist hvad holley har lavet eller ej
er
> jeg ikke kar over, men hvorfor skulle det doig være nødvendigt at have en
> karb uden svømmerhus??
>
> Hvis der er lukket for bensinen til karb, så virker den jo kun som
> spjældhus.
>
> Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode varer,
> please explain.
Der er ingen svømmerhuse på karburatoren, de sidder som jeg husker det
normalt på hver side.
Forrest kan man se det ene er erstattet af pladen der er boltet på.
Niels
| |
Bent Lishmann (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Bent Lishmann |
Dato : 02-01-04 23:32 |
|
"Niels Bengaard" <mailto:bengaardFJERN@tdcadsl.com> skrev i en meddelelse
"Re: V8 med MS EFI, videoklip"
>
> Der er ingen svømmerhuse på karburatoren, de sidder som jeg husker det
> normalt på hver side.
> Forrest kan man se det ene er erstattet af pladen der er boltet på.
>
Han har konverteret karburatoren til spjældhus. Der er en længere forklaring på
hans hjemmeside: http://www.mez.co.uk/ms2.html
Et meget fikst trick
Mvh Bent Lishmann
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.44.152)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Brian Sørup (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 03-01-04 00:55 |
|
"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bt4ool$2gdl$1@news.cybercity.dk...
> > Det tror jeg ikke på - eller så har Holley lavet en carb. uden
> > svømmerhuse på !
> > --
>
> Ja, nu er jeg ikke kaner kendt, så præcist hvad holley har lavet eller
ej er
> jeg ikke kar over, men hvorfor skulle det doig være nødvendigt at have
en
> karb uden svømmerhus??
>
> Hvis der er lukket for bensinen til karb, så virker den jo kun som
> spjældhus.
Det er det der er tale om her - en adskilt/modificeret karb.
> Umiddelbart kan jeg ikke se grunden til ikke at tage det for gode
varer,
> please explain.
Hvis der skal skiftes fra MS til karb. skal der monteres svømmerhuse på
*spjældhuset* og benzintilførslen flyttes hertil - hvilker ikke er noget
man _bare_lige_gør_ - ikke dermed sagt det er umuligt, men det tager
lidt tid og kræver noget værktøj - ikke *bare* en sikring der
fjernes....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
Honda VF 500 F2
| |
Henrik Mortensen (03-01-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Mortensen |
Dato : 03-01-04 01:15 |
|
"> Hvis der skal skiftes fra MS til karb. skal der monteres svømmerhuse på
> *spjældhuset* og benzintilførslen flyttes hertil - hvilker ikke er noget
> man _bare_lige_gør_ - ikke dermed sagt det er umuligt, men det tager
> lidt tid og kræver noget værktøj - ikke *bare* en sikring der
> fjernes....
Ok. Kender intet til disse karb. men kan godt se(efter et grundigere kig på
siden) at den karb. er "ødelagt" som karb. og man ikke uden videre kan
omskifte.
Henrik
| |
|
|