Thomas Jørgensen <toms@no-spam-thx.dk> wrote:
> > Det må være skidesvært - med den timeløn
> >
> > / Jens (Xantia HDI)
>
> Jeg har selv monteret et Eberspächer fyr i min Toyota Corolla, og ja, det er
> faktisk ret tidskrævende. Jeg brugte nok 20 timer på det. Der skal trækkes
> en benzin-slange (og ledning til doseringspumpen), findes plads til fyret,
> laves beslag, trækkes flere ledninger (også ind i kabinen til ur) og endelig
> tilslutning til kølesystemet. Fik jeg nævnt ledning til kabineblæseren, og
> montering af lyddæmper og udstødning.. Okay, jeg havde ikke prøvet det før,
> men er da rimelig fingernem. Så jeg synes en halv til en hel dag lyder meget
> rimeligt for en øvet (og måske knap så grundig) montør..
>
Selv om jeg ikke fik det udtrykt særligt tydeligt i mit første indlæg -
så _er_ fyret allerede installeret. Det er en del af "vinterpakken" og
hjælper til hurtigt at opnå drifttemperatur og sikrer at motoren kan
holde temperaturen oppe i ekstrem kulde med stort varmebehov i kabinen -
selv med motoren i tomgang. Den er blot installeret, så det kun virker,
når motoren er i gang.
Den ombygning jeg omtalte, indeholder en cirkulationspumpe, en
udstødslyddæmper (så naboerne ikke klager over jetstøjen) og et
tænd/sluk-ur til instrumentbrættet.
Den del af operationen jeg er mest betænkelig ved er faktisk elmontagen
af uret og forbindelsen til kabineblæseren. Desuden er det min
personlige erfaring, at man altid knækker en skrue eller mangler en
stump lange eller et spændebånd i en dimension, der er en _anelse_
forskellig fra det man har i kassen
/ Jens (Xantia HDI ´99)
--
A: Maybe because some people are too annoyed by top-posting.
Q: Why do I not get an answer to my question(s)?
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?