"Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:2e32f6ce.0401020350.4be36659@posting.google.com...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:<bt2rca$2mv6$7@news.cybercity.dk>...
> >
> > Nu foregiver GS'eren jo ikke at være andet end den hele tiden har været,
og
> > i forhold til Breva'ens 48HK på 750ccm, er GS'eren egentlig langtfra
> > outdated.
>
> Det er da netop det GS'eren gør når den i år kommer med en GSX-R
> lignende kåbe!!! Den kåbe får den til at ligne en mc der let runder de
> 200+..
Først nu har jeg set den afbilledet på reinhards site, og jeg vil vedgå at
dét er at stramme den lige rigeligt. Jeg er spændt på at se in real live
hvorvidt det kun er et badekar der er kastet på eller om det er seriøst
arbejde!
Men på den anden side så er det jo en lille "replica" til overkommelig pris,
og den har stadig omtrent samme ydelse som den næsten dobbelt så dyre Breva
:-|
> Ud fra hvad du siger, så var SV motoren outdated allerede da den kom
> frem... I 80'erne havde en Honda VF500 jo 70Hk. Altså en litereffekt
> på 140 hk/l kontra en SV'ers knap 108 hk/l
Alle twin-motorer er outdated hvad angår topydelse og det er kun bedre
bundtræk at de er blevet kørt op på i de forløbne år, så en sammenligning
med en V4 holder ikke :-|
På den måde kunne du jo istedet gøre en mere aktuel sammenligning med den 50
kubik mindre 600-klasse der har en litereffekt på over 180HK!
SV'eren og dens ca. 70 HK, hører til sammen med Ducati hvis 7½'ere spænder
fra lige over 60HK til næsten 100HK - Og nu Breva'en og dens 48HK!
>
> > Men netop p.g.a. at motoren rent faktisk stammer tilbage til GS400, som
> > lanceredes da jeg var friskbagt motorcyklist sidst i 70'erne, regner jeg
> > ikke dén for andet end den folkevogn den er :-|
> Breva'en og Yamaha Bulldog (som er skåret over samme) er en, efter min
> mening, en ny type MC, der henvender sig til dem, som finder effekten
> i en cruiser MC tilstrækkelig, mes som gerne vil kunne more sig på de
> små snoede veje!!!
Og netop Bulldog'en har jeg prøvet og anderkender som meget ánderledes og
meget rolig i motoren - Meen derfra og så til ligefrem at købe sig én :-/
> De er ikke lavet får at kunne accelerere øjnene om i nakken og der for
> ville en 100 hk maskine i en Breva virke fuldstændigt malplaceret...
> Køreglæde vurderes forskelligt ud for det temperement som man besider,
> og med mit temperement så er der mere "value for the money" i en 46
> hestes Breva 750 til 126.000,- end i en 141 hestes GSX-R 750 til
> 190.000,-
Lille *pisst*: Fazer 600!
> Jesper
> Der stadig drømmer om en Moto Guzzi 750 Breva
Drøm løs, og køb også løs!
Man vil stedse fortryde ikke at have gået efter drømmen hvis man havde
lejlighed dertil, hvorimod man vil kunne trøste sig med dette faktum hvis
drømmen skulle vise sig at briste (som for dennis og Nevada'en endsige mig
og min ungdoms Benelli Sei) !
--
Armand.
|