|
 | Rulning Fra : Jacob |
Dato : 19-04-01 21:48 |
|
Hvad vil en typisk tur på et rullefelt koste?
Susanne nævnte i en tidligere tråd, at det var smart at få gjort, så man
undgår et smeltet stempel.
Hvis det ikke er alt for dyrt, er det vel værd at overveje - bare sådan for
en sikkerheds skyld, eller er det for overdrevet? Spild af penge, måske? Min
MC har ikke fået ny potte. Altså er jeg bare overforsigtig?
Mvh
Jacob
GS500
| |
Janus (19-04-2001)
 | Kommentar Fra : Janus |
Dato : 19-04-01 22:05 |
|
Det er der ingen grund til..... men hvis du gerne vil checke din MC's
ydelse, så kom med til de større mc-træf der er tit nogen der har rullefelt
med
Janus
Jacob <jnk.607@rsk.dk> skrev i en news:9bnivm$r9j$1@sunsite.dk...
> Hvad vil en typisk tur på et rullefelt koste?
>
> Susanne nævnte i en tidligere tråd, at det var smart at få gjort, så man
> undgår et smeltet stempel.
>
> Hvis det ikke er alt for dyrt, er det vel værd at overveje - bare sådan
for
> en sikkerheds skyld, eller er det for overdrevet? Spild af penge, måske?
Min
> MC har ikke fået ny potte. Altså er jeg bare overforsigtig?
>
> Mvh
> Jacob
> GS500
>
>
| |
Jacob (19-04-2001)
 | Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 19-04-01 22:17 |
|
"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:9bnk0d$b93$1@eising.k-net.dk...
> Det er der ingen grund til..... men hvis du gerne vil checke din MC's
> ydelse, så kom med til de større mc-træf der er tit nogen der har
rullefelt
> med
>
> Janus
OK, men nu er min GS'er jo droslet, så jeg ved sådan cirka lige præcis hvad
den har  - Nemlig alt det den må ha'!!
Jeg tror jeg ville blive lidt flov over at komme til træf, og over for alle
folk med deres "lidt" større makiner og ydelse bekende "kulør" Jeg har en
idé om, at jeg ville komme til at føle mig lidt underlegen...
Bare så længe jeg er sikker på, at motoren har det godt, er jeg tilfreds. Er
det i øvrigt noget man kan høre sig frem til, hvis man er lidt af en
rutineret haj?
Kan man med det blotte øre spotte mislyde af en bestemt karakter, der peger
i retning af en bestemt form for problem, i bestemte dele af motoren?
Mvh
Jacob
GS500
| |
 Morten Juel (19-04-2001)
 | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 19-04-01 22:39 |
|
> Jeg tror jeg ville blive lidt flov over at komme til træf, og over for
alle
> folk med deres "lidt" større makiner og ydelse bekende "kulør" Jeg har en
> idé om, at jeg ville komme til at føle mig lidt underlegen...
Det skal du sq ikke, jewg tænker da ikke sikkent et fjols hvis det er en der
køre på en MZ med få kræfter.
At jeg kan tage ham i et kryds er jo noget helt andet
Nej men tænk hvis alle havde det såen, så ville der kun komme en mc til
træf, og det var den med flest kræfter !!
> Bare så længe jeg er sikker på, at motoren har det godt, er jeg tilfreds.
Er
> det i øvrigt noget man kan høre sig frem til, hvis man er lidt af en
> rutineret haj?
> Kan man med det blotte øre spotte mislyde af en bestemt karakter, der
peger
> i retning af en bestemt form for problem, i bestemte dele af motoren?
Ja da, det kan man da godt, noget af det nemme at høre er f.eks. ventilerne
Mvh
Morten
| |
 Henrik Nielsen (20-04-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 20-04-01 12:08 |
|
Der er ikke noget at være flov over. Der er ingen der peger finger af nogen
til træf. Jeg har engang set en Puch Maxi på et rullefelt til træf
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/
Fjern x fra mailadresse ved svar
| |
  Jes Vestervang (20-04-2001)
 | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 20-04-01 17:01 |
|
Henrik Nielsen wrote:
> Der er ikke noget at være flov over. Der er ingen der peger finger af
> nogen til træf. Jeg har engang set en Puch Maxi på et rullefelt til træf
>
Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde flest
hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER
| |
   Mikkel Christensen (21-04-2001)
 | Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 21-04-01 14:59 |
|
Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<ffmpb9.km1.ln@jes.etellerandet.com>...
> >
> Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde
flest
> hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på
Yeps. Jeg overværede det sidste år - det så ret hårdt ud... Sådan et
rullefelt er åbenbart ikke lige sådan at træde rundt, og der var nogle der
havde besvær med at cykle længe nok til at der kunne måles
Resultatet? Aner det ikke, jeg var 95% døv efter at have hørt alle R6erne
strække sig ud, og jeg kunne ikke se skærmene
--
Mikkel
| |
    Jes Vestervang (21-04-2001)
 | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 21-04-01 19:11 |
|
Mikkel Christensen wrote:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
> <ffmpb9.km1.ln@jes.etellerandet.com>...
> > >
> > Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde
> flest
> > hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på
>
> Yeps. Jeg overværede det sidste år - det så ret hårdt ud... Sådan et
> rullefelt er åbenbart ikke lige sådan at træde rundt, og der var nogle der
> havde besvær med at cykle længe nok til at der kunne måles
>
De skal bare have fat i Bjarne Riis  Gad nok vide hvor mange hk han yder
med EPO-tun
> Resultatet? Aner det ikke, jeg var 95% døv efter at have hørt alle R6erne
> strække sig ud, og jeg kunne ikke se skærmene
>
Hehe
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER
| |
   Steen S. Schmidt (21-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 21-04-01 20:49 |
|
> Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde
flest
> hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på
Jeps - og de må ikke rejse sig fra sadlen!
Max var omkring 0,98-1,14 hk. Jeg er ikke sikker på at dynoen er helt
nøjagtig ved disse niveauer
Mvh
Steen
| |
  Jacob (20-04-2001)
 | Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 20-04-01 14:26 |
|
"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9bp5iu$qri$1@sunsite.dk...
>Jeg har engang set en Puch Maxi på et rullefelt til træf
OK - jeg ånder lettet op...og vil overveje at få lidt mere hår på brystet og
i al offentlighed få maskinen på feltet
Mvh
Jacob
GS500
| |
 Steffen Hansen aka. ~ (21-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steffen Hansen aka. ~ |
Dato : 21-04-01 18:23 |
|
"Jacob" <jnk.607@rsk.dk> wrote in message news:9bnkli$gpr$1@sunsite.dk...
>
> Bare så længe jeg er sikker på, at motoren har det godt, er jeg tilfreds.
Er
> det i øvrigt noget man kan høre sig frem til, hvis man er lidt af en
> rutineret haj?
> Kan man med det blotte øre spotte mislyde af en bestemt karakter, der
peger
> i retning af en bestemt form for problem, i bestemte dele af motoren?
Jeg er ret sikker på at jeg kan spotte et dødt plejlstangs leje på
en ZXR750.... Min er nemlig begyndt at sige det samme som den
gjorde for 1445km siden
/S
| |
Peter H. Hasselbalch (19-04-2001)
 | Kommentar Fra : Peter H. Hasselbalch |
Dato : 19-04-01 22:29 |
|
Du bør vel kun få udført en rullefelt-test hvis du har mistanke om fejl i
justeringen - eller vil have bekræftet ydelsen.
En tur på et rullefelt på et træf vil kunne give svar på den sidste del.
En "rigtig" omgang indbefatter (såvidt jeg ved) måling før og efter (måske
flere gange) justeringer af kaburator(er) m.m.
De fleste vælger nok at få testet maskinen ved skift af udstødning eller
lignende, som kan have en kraftig indflydelse på hhv max HK og Moment, samt
disses placering rent omdrejningsmæssigt.
Jeg fik et tilbud på ny udstødning incl rullefelt, hvor rullefelt kostede
500,- med 3 forskellige tests (roll-on, all-gear og fast) incl. udskrift.
Det var hos Holtug MC, som iøvrigt er smadderflinke! (aner ikke hvor i
landet du befinder dig)
--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk
Bemærk NY Email-adresse: Peter@Hasselbalchs.dk
| |
Steen S. Schmidt (20-04-2001)
 | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 20-04-01 00:41 |
|
> Hvad vil en typisk tur på et rullefelt koste?
"Bare" for at checke effekt - en ca. 200-500 kr. Hvis det er dysning osv -
1000-1500 kr.
> Susanne nævnte i en tidligere tråd, at det var smart at få gjort, så man
> undgår et smeltet stempel.
Ja, hvis der er ændret noget i I/O systemet (sorry, arbejdsskade - med det
mener jeg alt med indsugning/forbrænding/udstødning).
> Hvis det ikke er alt for dyrt, er det vel værd at overveje - bare sådan
for
> en sikkerheds skyld, eller er det for overdrevet? Spild af penge, måske?
Min
> MC har ikke fået ny potte. Altså er jeg bare overforsigtig?
Hvis din MC ikke er ændret siden køb, er det sandsynligvis ikke nødvendigt
som sådan at omdyse. Er den droslet, er det dog en anden sag. Masser af
droslingskit kører alt for magert - det er en let måde at begrænse
benzinindsugningen, og dermed de tilgængelige kræfter. En mager blanding kan
afstedkomme masser af skader, som du øjensynligt har læst, men du bliver nok
nødt til at lade droslingskittet være som det er
Drosling med droslingskit er ikke godt for *noget* - maskinen bruger endda
oftest mere benzin end den tilsvarende udroslede model. Dette skyldes
sandsynligvis at man er meget mere tilbøjelig til at køre med for åben
gashandtag.
Mvh
Steen
| |
Henrik Nielsen (20-04-2001)
 | Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 20-04-01 12:08 |
| | |
|
|