/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15833
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
Volvo V 40 2,o
Fra :
Nels Eriksen
Dato :
28-12-03 18:27
Haves Volvo V 40 fra 08/1997 med 2,0 motor.
Har i Sverige "fundet" en 2,0 turbo B4204T motor med få km.
Kan man "uden videre" bytte motorene om ??
Hvad siger T/S og SBI ??
Håber der sidder en Volvo m/k derude.
V.h. Nels
ENN (
28-12-2003
)
Kommentar
Fra :
ENN
Dato :
28-12-03 18:51
Nej Man kan ikke uden videre bytte de en B4204S og en B4204T motor ud -
gearkasser drivaksler ledningsnet og motorstyring er forskellig. din B4204S
kører med en M5P gearkasse (arvet fra Renault) og Turbomotorene kører med en
M56 Volvo Gearkasse magen til dem på 850/S/v70
"Nels Eriksen" <nels-e@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fef1263$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Haves Volvo V 40 fra 08/1997 med 2,0 motor.
> Har i Sverige "fundet" en 2,0 turbo B4204T motor med få km.
> Kan man "uden videre" bytte motorene om ??
> Hvad siger T/S og SBI ??
> Håber der sidder en Volvo m/k derude.
> V.h. Nels
>
>
>
ENN (
28-12-2003
)
Kommentar
Fra :
ENN
Dato :
28-12-03 18:57
Og lige lidt mere
Høj og Lavtryksturboerne blev introduceret i 1998 og for at håndtere de
mange kræfter blev chacis styretøj bremser mv. opgraderet - det fik alle
(også ikke turbomodeller) glæde af fra modelår 1998 og frem - altså chasis
og styretøj/bremser er dimentioneret til turbomotorene fra modelår 98- men
ikke på 1996-97 modellerne.
Jeg har kendskab til en V40 der er ombygget fra B4204s til B4204T men det
var en mammut ombygning da vi måtte skifte ledningsnet motorstyring
drivaklser mv. og det var en 98 model - det er ikke noget at give sig i kast
med med mindre man har et godt værksted og alle delene (vi gjorde det ved at
have en skadet donorbil) og der ligger ca 70-100 timers arbejde i det. Du
skal også have adgang til Volvo`s computerprogram VADIS da der skal
programeres startspærre nøgler mv ind.
"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:3fef180d$0$29382$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nej Man kan ikke uden videre bytte de en B4204S og en B4204T motor ud -
> gearkasser drivaksler ledningsnet og motorstyring er forskellig. din
B4204S
> kører med en M5P gearkasse (arvet fra Renault) og Turbomotorene kører med
en
> M56 Volvo Gearkasse magen til dem på 850/S/v70
> "Nels Eriksen" <nels-e@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fef1263$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Haves Volvo V 40 fra 08/1997 med 2,0 motor.
> > Har i Sverige "fundet" en 2,0 turbo B4204T motor med få km.
> > Kan man "uden videre" bytte motorene om ??
> > Hvad siger T/S og SBI ??
> > Håber der sidder en Volvo m/k derude.
> > V.h. Nels
> >
> >
> >
>
>
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177607
Tips :
31970
Nyheder :
719565
Indlæg :
6409286
Brugere :
218890
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2025 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.