"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
> > Har nogen prøvet at få afgift retur fra TS ?
> Ja det har jeg.
Ditto her.
> > Hvordan fungerer det, hvilket bevis skal der fx. stilles for at vognen
> > faktisk er udført af landet ?
>
> Bilen skal vurderes og der kræves en registreringsattest fra det land
bilen
> skal
> udføres til.
Nix, blot dokumentation for udførsel.
For mit vedkommende Sverige. Man modtager en check eller
> kontooverførelse
> når papirene er iorden.
Ja, man modtager en check når dokumentation for udførsel er indsendt.
I mit tilfælde en kopi af salgsaftalen med navn og adresse på køberen i
Tyskland.
> > Har nemlig en vogn min familie i DE kan bruge til res. dele.
> > (Det ville pynte slemt på regnskabet med en check fra TS
![Blink](images/smileys/wink.gif)
)
>
> Jeg ved ikke med tyskerne men svenskerne var _meget_ grundige med at få
> vores Seat Cordoba '95 godkendt men den blev da godkendt.
> Min svoger havde en Nissan Primera fra 92 som var godt slidt (tidligere
> taxa) den
> var så godt som umulig at få godkendt her i Sverige.
> Inden da havde jeg ellers fået at vide at hvis bremser, lygter, styrtøj og
> udstødningsgasser var iorden
> skulle det ikke være noget problem men sådan er virkeligheden ikke
herover.
Bilen akal ikke godkendes eller indregistreres i køberens hjemland. Blot
skal bilen udføres til hans bopæl.
Men først skal bilen vurderes ved T&S inden udførslen kan finde sted.
Dernæst har man 3 måneder til at finde en køber og få bilen udført.
Afgiften modsvarer 63% af købsprisen, for en tilsvarende dansk
indregistreret bil hos en forhandler.
Af dette beløb fratrækkes dernæst 15% inden refunderingen.
Eksempel:
En bil vurderes til en handelsværdi på 100.000 Dkr.
Afgiftdelen er dermed 63.000 Dkr.
Refusion efter udførsel bliver så 53.550 Dkr.
/Mark.