"Jan Riber" <jari@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3fed7aaa$0$27418$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Anders" skrev i en meddelelse
>
> > Men nu er der varme i forruden og det kan være at det
> alligevel er en god
> > ide med friskade på glasskader. Der der nogen som ved, om
> det er dyere at få
> > repareret et stenslag hvis der er varme i forruden? Der er
> varmetråde som
> > vel er dyere at reparere? Holdning hertil?
>
> Da varmetrådene i sådan en forrude ganske sikkert er
> placeret mellem det inderste lag glas og lamineringen, tror
> jeg det er tvivlsomt om ruden overhovedet kan reperes efter
> et stenslag hvor varmetråden er ødelagt. Mit kendskab til
> lamineret glas siger mig at ruden på det nærmeste skal være
> gennembrudt, eller ihverttilfælde være voldsomt deformeret,
> før en varmetråd bliver ødelagt.
>
Enig.
Jeg kørte i tre år i en Galaxy - ca 100.000 km, jeg fik op til flere (også
store) stenslag i forruden, aldrig gik det ud over varmetrådende, forruden
skulle dog til sidst skiftes og den var forbavsende billig (ruden er meget
stor) 2000 + moms.
Jeg blev dog aldrig helt glad for varmetrådende, jeg synes at de i gråvejr
var ret tydelige og man så kom til at fokusere for meget på dem.
Jeg har fravalgt glasdækning da jeg over en årræke har sat til på det, dvs.
det havde været billigere selv at betale.
Jeg droppede den i 2000. Og 7-9-13 jeg har ikke haft en glasskade i siden
1999.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk