/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
HA, Japaner maskiner gå hjem...
Fra : Moller


Dato : 27-12-03 00:01

Ja, så skulle der gang i Julehyggen :) og med lån at komplet samling af
speciel værktøj til MZ motoren med diverse aftrækere osv... fik jeg krumtaps
huset skildt ad :)

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=440

Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der vil
kunne køre rundt med uden problemer :) men MZ har ikke brokket sig, da
eneste grund til den blev skildt fra hindanden er at 3 gear skulle skiftes.
og på ingen måder havde lavet knuder over det ene hoved leje mangler lidt
indhold :)

VH
Lars Molnit
Som sider med Afgangs project, og en MZ motor at skrue i.... gad vide
hva der blir brugt mest tid på :)



 
 
Jack Jensen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Jack Jensen


Dato : 27-12-03 00:21


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:bsiecc$af5$1@sunsite.dk...

> Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der
vil
> kunne køre rundt med uden problemer :) men MZ har ikke brokket sig, da
> eneste grund til den blev skildt fra hindanden er at 3 gear skulle
skiftes.
> og på ingen måder havde lavet knuder over det ene hoved leje mangler lidt
> indhold :)
>
> VH
> Lars Molnit
> Som sider med Afgangs project, og en MZ motor at skrue i.... gad vide
> hva der blir brugt mest tid på :)
>
>

Ja vi andre kan jo kun høre det på starteren - når den er lidt
træg.......
- Men den har vel også lidt flere heste end sådan et østvrag

Godt nytår

Jack
VFR750FK
Formand for Bikers4FUN
www.Bikers4FUN.dk
Medlem af www.VFR.dk




André T. (27-12-2003)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 27-12-03 01:02


>- Men den har vel også lidt flere heste end sådan et østvrag

Blikspand, m. blender lyd, vil jeg kalde sådan en jernhest : )

Godt Nytår...

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

Venlig hilsen / Best Regards

André T.

Moller (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-12-03 01:02

> Ja vi andre kan jo kun høre det på starteren - når den er lidt
> træg.......

Øh, bø... har du nogen anelse af hva det er indlægget handler om ????

> - Men den har vel også lidt flere heste end sådan et østvrag

Tjaaa, nu er det jo ikke hestene der afgøre hvor godt folk køre
heldighvis :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



Ninja Rider (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 27-12-03 01:08

Hejsa

Moller wrote:
> Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der vil
> kunne køre rundt med uden problemer :) men MZ har ikke brokket sig, da
> eneste grund til den blev skildt fra hindanden er at 3 gear skulle skiftes.
> og på ingen måder havde lavet knuder over det ene hoved leje mangler lidt
> indhold :)

Hmm... Jeg tror aldrig den var gået i frø'en! Hvis den kørte med et leje
der så sådan ud, tror jeg den ville eksplodere med det samme!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


vmx (27-12-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 27-12-03 01:43

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:bsiecc$af5$1@sunsite.dk...
> Ja, så skulle der gang i Julehyggen :) og med lån at komplet samling af
> speciel værktøj til MZ motoren med diverse aftrækere osv... fik jeg
krumtaps
> huset skildt ad :)
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=440
>
> Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der
vil
> kunne køre rundt med uden problemer :) men MZ har ikke brokket sig, da
> eneste grund til den blev skildt fra hindanden er at 3 gear skulle
skiftes.
> og på ingen måder havde lavet knuder over det ene hoved leje mangler lidt
> indhold :)
>

helt ærligt, det undrer da ikke, sådan som en Mspjæt i forvejen
hopper rasler ryster og raller kan man da ikke engang mærke
om der er luft i hjulene


--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977



Morten Lange (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lange


Dato : 27-12-03 16:33

> Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der
vil
> kunne køre rundt med uden problemer

Det har du nok ret i. Jeg sidder lige og tænker: Hvor kommer de kugler dog
fra? Min kører fortrinneligt helt uden kugler i hovedlejerne og jeg tror
ikke der kan klemmes nogen ind.

Lange



Moller (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-12-03 17:17


"Morten Lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:bsk8mh$dgq7b$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der
> vil
> > kunne køre rundt med uden problemer
>
> Det har du nok ret i. Jeg sidder lige og tænker: Hvor kommer de kugler dog
> fra? Min kører fortrinneligt helt uden kugler i hovedlejerne og jeg tror
> ikke der kan klemmes nogen ind.

Så vidt jeg er informeret så bruger de fleste Japaner maskiner rulle
lejer som hovedlejer i stedet for Kugle Lejer, dette skulle ha sine fordele
i lavere vægt, og mere kompakt samling, men det er nu mere et gæt fra min
side af :) så hæng mig endelig ikke op på dette.

hæhæ, har lige fundet frem til 3 gears fejlen, fuck man, den har jo ædt
skifte armen så den er ca. 1-2mm tyndere... og der er også ædt godt af inde
ved selve gribe kloen ind til 3 gears tandhjulet...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S



D@n Dethlefsen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 28-12-03 10:17

Moller wrote:
>
> Så vidt jeg er informeret så bruger de fleste Japaner maskiner
> rulle lejer som hovedlejer i stedet for Kugle Lejer, dette skulle ha
> sine fordele i lavere vægt, og mere kompakt samling, men det er nu
> mere et gæt fra min side af :) så hæng mig endelig ikke op på dette.
>

Nix...............
Alle eller næsten alle Japanske cykler laves med Gilderlejer som hovedlejer.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Gert Bo thorgersen (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 31-12-03 01:27


"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:bskb39$t8q$1@sunsite.dk...
>
> "Morten Lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
> news:bsk8mh$dgq7b$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > > Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner
der
> > vil
> > > kunne køre rundt med uden problemer
> >
> > Det har du nok ret i. Jeg sidder lige og tænker: Hvor kommer de kugler
dog
> > fra? Min kører fortrinneligt helt uden kugler i hovedlejerne og jeg tror
> > ikke der kan klemmes nogen ind.
>
> Så vidt jeg er informeret så bruger de fleste Japaner maskiner rulle
> lejer som hovedlejer i stedet for Kugle Lejer, dette skulle ha sine
fordele
> i lavere vægt, og mere kompakt samling, men det er nu mere et gæt fra min
> side af :) så hæng mig endelig ikke op på dette.
>
Ja dit gæt er nu forkert. Man beregner et kugle- eller rulleleje
levetid/bæreevne ud fra bærefladens størrelse/areal. Og hvis man lægger en
kugle på en planflade ses det jo at den træde på et punkt uden areal, kontra
en rulle som jo træder over en linje. Når der kommer tryk på kuglen eller
rullen giver fladen der bliver trådt på efter - de synker nedi den - hvorved
der så er en trædeflades areal, som størrelsen kan udregnes for, og
efterfølgende levetid (eller mangel på samme).

Det ses jo straks at man i lejer til den aktuelle benyttelse vil have flere
ruller i et leje - mindre diameter end kuglerne - og derved større
trædeflade på grund af antallet ud over de større trædeflader for ruller
kontra kugler.

Noget andet er så at kugler/ruller mest siges at have kun 1/10 så stor
friktion som glidelejer, hvilketkan resultere i at krydspinden i
stemplet/plejlstangen forskydes lidt over i den ene side af stemplet for at
stemplet skal stå mere lodret ( ! ) når forbrændingen starter.

Mvh.
Gert Thorgersen
>
> hæhæ, har lige fundet frem til 3 gears fejlen, fuck man, den har jo
ædt
> skifte armen så den er ca. 1-2mm tyndere... og der er også ædt godt af
inde
> ved selve gribe kloen ind til 3 gears tandhjulet...
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
>
>



Armand (31-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-12-03 15:27


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:bst6s9$fjd$1@news.loxinfo.co.th...
>
>
> Noget andet er så at kugler/ruller mest siges at have kun 1/10 så stor
> friktion som glidelejer, hvilketkan resultere i at krydspinden i
> stemplet/plejlstangen forskydes lidt over i den ene side af stemplet for
at
> stemplet skal stå mere lodret ( ! ) når forbrændingen starter.
^^^^^^^^^^

Plejlstangen, må det nødvendigvis være!!

--
Armand.





Ib Jakobsen (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 01-01-04 10:47

Armand wrote:

> > friktion som glidelejer, hvilketkan resultere i at krydspinden i
> > stemplet/plejlstangen forskydes lidt over i den ene side af stemplet for
> at
> > stemplet skal stå mere lodret ( ! ) når forbrændingen starter.
> ^^^^^^^^^^
>
> Plejlstangen, må det nødvendigvis være!!

Er det ikke meget upraktisk?. Jeg tænker på, skal man så lægge sin BMW ned på
siden når den er startet. Mon ikke der tænkes på stemplet skal være parallelt
med cylinderen.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen


Armand (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-01-04 18:47


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3FF3ECA8.3AB10712@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > > friktion som glidelejer, hvilketkan resultere i at krydspinden i
> > > stemplet/plejlstangen forskydes lidt over i den ene side af stemplet
> > > for at stemplet skal stå mere lodret ( ! ) når forbrændingen
starter.
> > ^^^^^^^^^^
> >
> > Plejlstangen, må det nødvendigvis være!!
>
> Er det ikke meget upraktisk?. Jeg tænker på, skal man så lægge sin BMW ned
> på siden når den er startet. Mon ikke der tænkes på stemplet skal være
> parallelt med cylinderen.

Og hvornår er et stemplet(!) ikke parallelt med cylinderen???

--
Armand.
(der indrømmer ikke (også) at have fanget den med "lodret", som jo langtfra
dækker allle konstruktioner)





Ib Jakobsen (01-01-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 01-01-04 19:32

Armand wrote:

>
> >
> > Er det ikke meget upraktisk?. Jeg tænker på, skal man så lægge sin BMW ned
> > på siden når den er startet. Mon ikke der tænkes på stemplet skal være
> > parallelt med cylinderen.
>
> Og hvornår er et stemplet(!) ikke parallelt med cylinderen???

......når friktionen i lejet "tvinger" tvinger stemplet til at kæntre i
cylinderen. Ok, det er minimalt og flueerotik. Det er vist mere teoretisk end
noget man skal bekymre sig om. Med mindre man er maskiningeniør med den slags
tendenser.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-03 18:58


"Morten Lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:bsk8mh$dgq7b$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der
> vil
> > kunne køre rundt med uden problemer
>
> Det har du nok ret i. Jeg sidder lige og tænker: Hvor kommer de kugler dog
> fra? Min kører fortrinneligt helt uden kugler i hovedlejerne og jeg tror
> ikke der kan klemmes nogen ind.

Hæ!
Nice twist!

--
Armand.



K (27-12-2003)
Kommentar
Fra : K


Dato : 27-12-03 20:31


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Sådan et hovedleje tvivler jeg på der er nogen Japaner maskiner der
vil
> kunne køre rundt med uden problemer :) men MZ har ikke brokket sig, da
> eneste grund til den blev skildt fra hindanden er at 3 gear skulle
skiftes.
> og på ingen måder havde lavet knuder over det ene hoved leje mangler lidt
> indhold :)

Mine anbefalinger til dig er at du kun skifter det leje som er defekt,
behold endelig det leje som indeholder alle kuglerne ....fordi der er jo
stadig mange km i det endnu, som du skriver her :
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/galleryframe1.asp?gid=440&pid=4225

K




Moller (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 27-12-03 20:44

> Mine anbefalinger til dig er at du kun skifter det leje som er defekt,
> behold endelig det leje som indeholder alle kuglerne ....fordi der er jo
> stadig mange km i det endnu, som du skriver her :
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/galleryframe1.asp?gid=440&pid=4225
>
hæhæ :) tror nu jeg vælger den dyre løsning, så jeg har i dag bestilt
samtlige lejer til hele motorblokken (6 stks.) og pakdåser (2 stks.) og
skifter dem alle lige meget hva tilstand de er i :) da jeg på ingen måder
gider at være nærig denne gang, så jeg skal åbne den 2 uger efter igen :)

Whiii... et 300cc stempel + ringe koster alt i alt 70? i tyskland :)
hmmmm.... så skal jeg bare ha den boret til, og skide være med den 20%
regel, de opdager sgi da aldrig der sider en stempel der er 20% støre i :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 Cdi
Suzuki GSF 1200 S



Morten Lange (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lange


Dato : 28-12-03 18:09

> Whiii... et 300cc stempel + ringe koster alt i alt 70? i tyskland :)
> hmmmm.... så skal jeg bare ha den boret til, og skide være med den 20%
> regel, de opdager sgi da aldrig der sider en stempel der er 20% støre i :)

Der er mig bekendt ingen regel der siger at du ikke må bore mere end 20%.
Sålænge du bearbejder en original cylinder burde du ikke få problemer fra
den kant.

Lange



Moller (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 28-12-03 19:02


"Morten Lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:bsn2mp$ecs26$1@ID-142696.news.uni-berlin.de...
> > Whiii... et 300cc stempel + ringe koster alt i alt 70? i tyskland :)
> > hmmmm.... så skal jeg bare ha den boret til, og skide være med den 20%
> > regel, de opdager sgi da aldrig der sider en stempel der er 20% støre i
:)
>
> Der er mig bekendt ingen regel der siger at du ikke må bore mere end 20%.
> Sålænge du bearbejder en original cylinder burde du ikke få problemer fra
> den kant.

aaaaaaarrrrrrggggg :) ikke den diskution igen igen... Nå, men som det er
nu så gider jeg ikke at tage hensyn til 20% reglen lige meget hvordan den
skal bøjes, og derved bare ændre som det passer mig :)

VH
Lars Molnit



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste