/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hammerite til pletning af stel og undersid~
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 25-12-03 16:46

Hejsa Gutter

Jeg har lige købt mig en bøtte hammerite til at plette stellet på gpz'eren
med, der hvor malingen er slidt af. Det burde der ikke været noget problem
i, men da jeg tømte tanken (alså på gzp'n) så jeg at den var en lille smule
angrebet af rust på undersiden. Lakeringen var ret ringe på den side, og så
kom jeg til at tænke på om man kunne slibe den lidt ned og så gi' den et lag
hammerite?

Nogen der har nogle erfaringer med det? - det er jo undersiden af tanken, så
den ses ikke så tit...

- er der noget man skal være opmærksom på før man går igang?

Mvh
Kristoffer
GPZ500s '96



 
 
Thomas Buus Andersen (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 25-12-03 17:01


"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
news:3feb0605$0$25819$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa Gutter
>
> Jeg har lige købt mig en bøtte hammerite til at plette stellet på gpz'eren
> med, der hvor malingen er slidt af. Det burde der ikke været noget problem
> i, men da jeg tømte tanken (alså på gzp'n) så jeg at den var en lille
smule
> angrebet af rust på undersiden. Lakeringen var ret ringe på den side, og

> kom jeg til at tænke på om man kunne slibe den lidt ned og så gi' den et
lag
> hammerite?
>
> Nogen der har nogle erfaringer med det? - det er jo undersiden af tanken,

> den ses ikke så tit...
>
> - er der noget man skal være opmærksom på før man går igang?

Jeg tror nok man bruger noget voks til undersiden af tanken for at undgå
rust. Hvad det lige er
for noget husker jeg ikke. Men man kan vel også male den hvis man lyster .
Brugte selv hammerite til stellet på min GSXR 250. Man skulle næsten tro,
at Suzuki bruger samme maling når de maler det. Det er helt samme farve.


>
> Mvh
> Kristoffer
> GPZ500s '96
Thomas
GSXR 250



Armand (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-12-03 17:41


"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
news:3feb0605$0$25819$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa Gutter
>
> Jeg har lige købt mig en bøtte hammerite til at plette stellet på gpz'eren
> med, der hvor malingen er slidt af. ............så jeg at den var ...
> angrebet af rust på undersiden.....................og så kom jeg til at
tænke
> på om man kunne slibe den lidt ned og så gi' den et lag hammerite?
> .......det er jo undersiden af tanken, så den ses ikke så tit...
> - er der noget man skal være opmærksom på før man går igang?

Næh!
Hammerrite er skabt til at tvære direkte på stål, så hvis du først børster
løstsiddende rust af med en stålbørste (bør være en messing(!)-børste af
hensyn til gnistfaren (afmonteret bensinhane og åbenstående hul dertil??)).

Så klø bare på.

--
Armand.



Kristoffer Lippert (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 25-12-03 17:59


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bsf4i9$10vs$2@news.cybercity.dk...
>
> "Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
> news:3feb0605$0$25819$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hejsa Gutter
> >
> > Jeg har lige købt mig en bøtte hammerite til at plette stellet på
gpz'eren
> > med, der hvor malingen er slidt af. ............så jeg at den var ...
> > angrebet af rust på undersiden.....................og så kom jeg til at
> tænke
> > på om man kunne slibe den lidt ned og så gi' den et lag hammerite?
> > .......det er jo undersiden af tanken, så den ses ikke så tit...
> > - er der noget man skal være opmærksom på før man går igang?
>
> Næh!
> Hammerrite er skabt til at tvære direkte på stål, så hvis du først børster
> løstsiddende rust af med en stålbørste (bør være en messing(!)-børste af
> hensyn til gnistfaren (afmonteret bensinhane og åbenstående hul
dertil??)).
>
> Så klø bare på.

Glimrende, så prøver jeg det. Det lyder jo nemt.

mon ikke et enkelt lag er nok?

Mvh
Kristoffer



Jens Jacob Bager Jen~ (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 25-12-03 19:21

> > Hammerrite er skabt til at tvære direkte på stål, så hvis
> > du først børster løstsiddende rust af med en messingbørste

> mon ikke et enkelt lag er nok?

Hej Kristoffer

Giv det to TYNDE lag. Kunsten i maling mår ud på at give det er tyndt lag
maling. . Den sidste jeg satte til at male sin voldruste org. udstødning
fra en XT 600 hældte så meget på at de rendte af den. Det er for meget.
Det skal lige dække. Vente det angive tidsrum, og giv det et tyndt lag til.

Fjern den løse rust. Fedt overfladen af med f.eks husholdningssprit, og
følg ellers vejledningen på dåsen.

Sør for udluftning. Hammerite er malerhjenefremkaldende.

Mojn
Jens Bager Jensen
CBR 600 og DR 600
Nu på juleferie i Sønderjylland


Mads Stetter (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 25-12-03 19:47

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
> Fjern den løse rust. Fedt overfladen af med f.eks husholdningssprit,
> og følg ellers vejledningen på dåsen.

Woops, mener nu at Collolouse? fortynder er en del bedre til det job!?

Eller er det bare mig der har et fobi overfor sprit som affedter?

> Sørg for udluftning. Hammerite er malerhjenefremkaldende.

Yeps, det samme hvis du begynder at lege med fortynder... Man bliver helt
pling plong!

>
> Mojn
> Jens Bager Jensen

MVH Mads Stetter
RF400R
Hygger sig i Aalborg



Ib Jakobsen (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-12-03 22:46

Mads Stetter wrote:

> Woops, mener nu at Collolouse? fortynder er en del bedre til det job!?
>

Tæt på cellulose.

>
> Eller er det bare mig der har et fobi overfor sprit som affedter?

Næ, så det godt. Sprit og olie går ikke i forbindelse.

> > Sørg for udluftning. Hammerite er malerhjenefremkaldende.
>
> Yeps, det samme hvis du begynder at lege med fortynder... Man bliver helt
> pling plong!

God udluftning. Eller maske og handsker er et must. Også selv om man "bare
lige" skal....




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Kristoffer Lippert (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 26-12-03 11:58


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3FEB5A95.6132841@post.tele.dk...
> Mads Stetter wrote:
>
> > Woops, mener nu at Collolouse? fortynder er en del bedre til det job!?
> >
>
> Tæt på cellulose.
>
> >
> > Eller er det bare mig der har et fobi overfor sprit som affedter?
>
> Næ, så det godt. Sprit og olie går ikke i forbindelse.
>
> > > Sørg for udluftning. Hammerite er malerhjenefremkaldende.
> >
> > Yeps, det samme hvis du begynder at lege med fortynder... Man bliver
helt
> > pling plong!
>
> God udluftning. Eller maske og handsker er et must. Også selv om man "bare
> lige" skal....

Ja, jeg tror nu lige jeg finder en god dag, og så bliver det udenfor. Og så
ellers bare på med hansken.

Mvh
/Kristoffer



Hekto (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-12-03 00:46

In article <3feb0605$0$25819$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Kristoffer
Lippert says...
> Nogen der har nogle erfaringer med det? - det er jo undersiden af tanken, så
> den ses ikke så tit...
>
> - er der noget man skal være opmærksom på før man går igang?
>
>
Ja!

Et par ting:

Du skal male rigtigt første gang, fordi du kan ikke male ovenpå efter
en times tid. Der må først males igen nogle måneder efter. Ellers
bobler det op ... og DET GØR DET!

Du skal heller ikke pensle for meget rundt med penslen. Giv det et
passende lag, og så lad det være. I virkeligheden er det lettest at
arbejde med det på spray, og give flere tynde lag.

Det giver bedst resultat hvis du varmer emnet op. Er det stellet, så
lav noget med en varmeblæser, og noget pap/plastik. Varm også godt op
bagefter. Det flyder pænt sammen og bliver nydeligt, når man varmer det
godt op!

Bagefter holder det til hvad som helst!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Kristoffer Lippert (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 26-12-03 11:57


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a559519bb9713ab989a59@news.tele.dk...
> In article <3feb0605$0$25819$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Kristoffer
> Lippert says...
> > Nogen der har nogle erfaringer med det? - det er jo undersiden af
tanken, så
> > den ses ikke så tit...
> >
> > - er der noget man skal være opmærksom på før man går igang?
> >
> >
> Ja!
>
> Et par ting:
>
> Du skal male rigtigt første gang, fordi du kan ikke male ovenpå efter
> en times tid. Der må først males igen nogle måneder efter. Ellers
> bobler det op ... og DET GØR DET!
>
> Du skal heller ikke pensle for meget rundt med penslen. Giv det et
> passende lag, og så lad det være. I virkeligheden er det lettest at
> arbejde med det på spray, og give flere tynde lag.
>
> Det giver bedst resultat hvis du varmer emnet op. Er det stellet, så
> lav noget med en varmeblæser, og noget pap/plastik. Varm også godt op
> bagefter. Det flyder pænt sammen og bliver nydeligt, når man varmer det
> godt op!
>
> Bagefter holder det til hvad som helst!
>
> --
> /Hekto

Tak for rådet. Jeg finder på noget med noget opvarmning.

Mvh
Kristoffer




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177600
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409240
Brugere : 218889

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste