"Mikkel" <ikke@oplyst.dk> skrev i en meddelelse
news:3feab651$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Lars" <hoermann@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:bseajr$lf3$1@sunsite.dk...
> > Hej Gruppe, (rigtig glædelig jul og godt Nytår)
> >
> > Jeg skal have skiftet luftfiler i min V40 2,0 (desværre ikke en T'er),
og
> > tænkte i den forbindelse på at smide et K&N i, eller et af de andre på
> > markedet. (Havde et K&N i min Rover 620 ti og bildte mig ind at det gav
> lidt
> > effekt!?)
> >
> > Hvad skal jeg vælge?
> > Og er det overhovedet godt for noget?
> >
> > Et lille indspark til en filterdebat
> >
>
>
>
> Du skal ikke regne med nogen effekt ved det, men det er jo smart at du
> aldrig mere skal udskifte luftfilter, men kun rense det!!!
>
Jep pengene er tjent hjem efter ca. 8 filterskift, kører du så langt i din
bil (vel ca. 400.000 km) er pengene godt givet ud.
Vær opmærksom på at luftfiltre der er olieeret kan have direkte ødelæggende
effekt på MAF sensoren som "stikker ind" i luftvejen umidelbart efter
luftfilteret.
En ny MAF sensor (BOSCH) kan koste op til 3.500 kr. Hvis ikke den kan
renses.
På min tidliger bil med Turbo var der ingen tvivl, ladetrykket blev meget
hurtigere opbygget, når jeg satte det org. i mens K&N var til tørre kun man
tydeligt mærke at den var sløvere i optrækket, nærmest tøvende.
--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
Som har kørt med K&N filter, men overvejer om det skal i igen.