/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad må den koste (CBR 1000)
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 13-12-03 01:08

Jeg skal ud og kigge på den søndag.

SC 21, fra 91, gået 92.000, skulle være i pæn stand, men genopbygget med nyt
stel efter forsikringsskade.

Hvad bør jeg specielt kigge/høre efter, udover de sædvanlige ting omkring
lejer i kronrør, bagsvinger osv. Skal jeg være nervøs for de små 100 k km
den har gået?

Jeg regner med at få en mekaniker til at kigge på den mekaniske side hvis
jeg kan lide hvad jeg ser, men ville da gerne lige høre om der var nogle
ting der ofte er defekt på en lidt ældre Honda.

Mvh Jesper



 
 
Brian Laursen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 13-12-03 01:17

"Jesper Nielsen" <jesperlangfeldt@nielsen.fjerndette.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fda5893$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg skal ud og kigge på den søndag.
>
> SC 21, fra 91, gået 92.000, skulle være i pæn stand, men genopbygget med
nyt
> stel efter forsikringsskade.
>
> Hvad bør jeg specielt kigge/høre efter, udover de sædvanlige ting omkring
> lejer i kronrør, bagsvinger osv. Skal jeg være nervøs for de små 100 k km
> den har gået?
>
> Jeg regner med at få en mekaniker til at kigge på den mekaniske side hvis
> jeg kan lide hvad jeg ser, men ville da gerne lige høre om der var nogle
> ting der ofte er defekt på en lidt ældre Honda.
>
> Mvh Jesper

Hej Jesper.

91 er jo ved at være mange år tilbage, så mon ikke du skal regne med at den
skal have nye kæder i motoren???

Held og lykke på søndag. Så tager jeg på jagt istedet.

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen



Janner (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 13-12-03 08:09

Vi har en gut i klubben der har en såsan fætter der nåede runde 140000 uden
nogen sinde være åbnet ........... Desværre var der en ondsindet trucker
der på sædvanligvis bare trak ud på motorvejen ......... Manden overlevede
mens CBR'en blev trukket knap 2 kilometer under hængeren.


Så moralen er ... lyder Hondaen frisk og sund bør du ikke være så banke for
de mange kilometer

Hygge

Onkel Jan

www.gugmc.dk




>



Allan Bojesen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 13-12-03 10:46

Jesper Nielsen wrote:
> SC 21, fra 91, gået 92.000, skulle være i pæn stand, men genopbygget
> med nyt stel efter forsikringsskade.

SC21 er produceret i årerne 87 og 88, så ifølge min termologi kan den ikke
være en årgang 91'.

I forbindelse med genopbygning med nyt stel vil jeg mene der må være nogle
papirer der dokumenterer dette, herunder attest ved ihugning af det gamle
stelnummer i det nye stel o.s.v. Sørg for at få det hele med.

> Hvad bør jeg specielt kigge/høre efter, udover de sædvanlige ting
> omkring lejer i kronrør, bagsvinger osv. Skal jeg være nervøs for de
> små 100 k km den har gået?

92 kkm behøver ikke betyde noget. Forlang at den er helt kold når du
ankommer og skal starte den. Så kan du og din mekanikerven bedst høre om der
er mislyde. Hvis der i kold tilstand er lidt raslelyde, er det sandsynligvis
knastkædestrammeren = kr. 700 + en eftermiddag. Lyden skulle gerne forsvinde
efter 4-5 minutter, ellers er strammeren meget slidt og/eller generatorkæden
er færdig = total adskillelse af motor . Med kun 92.000 km på bagen bør
den ikke bruge olie = nul blålig røg

> Jeg regner med at få en mekaniker til at kigge på den mekaniske side
> hvis jeg kan lide hvad jeg ser, men ville da gerne lige høre om der
> var nogle ting der ofte er defekt på en lidt ældre Honda.

Kig på alle skruer og bolte for at se om disse ser forknoklede ud.

Prisen på et pænt eksemplar med en fornuftig motor ligger vel på kr.
50-55.000.

Allan Bojesen



flemsus (13-12-2003)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 13-12-03 11:30

"Allan Bojesen" <allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:3fdadf79$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Jesper Nielsen wrote:
>> SC 21, fra 91, gået 92.000, skulle være i pæn stand, men genopbygget
>> med nyt stel efter forsikringsskade.
>
> SC21 er produceret i årerne 87 og 88, så ifølge min termologi kan den
> ikke være en årgang 91'.
Snip<
"schweizer modellen" kom til landet i 1991. Den var droslet til 85 heste men
kostede kun 90000 kr, for ca. 6000 kr fik man den op på de originale 135
heste. Jeg havde selv en i 92-93, og ja knastkædestrammeren gik.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



Allan Bojesen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 13-12-03 17:03

flemsus wrote:
> "schweizer modellen" kom til landet i 1991. Den var droslet til 85
> heste men kostede kun 90000 kr, for ca. 6000 kr fik man den op på de
> originale 135 heste. Jeg havde selv en i 92-93, og ja
> knastkædestrammeren gik.

Du har ganske ret!! Man skal "passe på" disse Schweizer modeller. Disse
modeller har stemplet "SH" eller "CH" i tændingskniven - ikk'. Bortset fra
droslingen kan disse modeller være utrologt velholdte og med lavt km-tal.

Hvis man skal være helt ærlig, holder kædestrammeren ikke mere end 30-40.000
km. Men det passer jo med vinterservice hvert andet år

Allan Bojesen



Armand (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-12-03 00:20


"Allan Bojesen" <allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:3fdb37d5$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> flemsus wrote:
> > "schweizer modellen" kom til landet i 1991. Den var droslet til 85
> > heste men kostede kun 90000 kr, for ca. 6000 kr fik man den op på de
> > originale 135 heste. Jeg havde selv en i 92-93, og ja
> > knastkædestrammeren gik.
>
> Du har ganske ret!! Man skal "passe på" disse Schweizer modeller. Disse
> modeller har stemplet "SH" eller "CH" i tændingskniven - ikk'.

Var det ikke "SW"??

--
Armand.



Allan Bojesen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 14-12-03 11:41

Armand wrote:
>> Du har ganske ret!! Man skal "passe på" disse Schweizer modeller.
>> Disse modeller har stemplet "SH" eller "CH" i tændingskniven - ikk'.
>
> Var det ikke "SW"??

Jow - ved nærmere eftertanke og kontrol

Allan Bojesen
Der synes det lufter lidt idag.



Kim Kristensen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 13-12-03 13:48


"Jesper Nielsen" <jesperlangfeldt@nielsen.fjerndette.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fda5893$0$29312$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg skal ud og kigge på den søndag.
>
> SC 21, fra 91, gået 92.000, skulle være i pæn stand, men genopbygget med
nyt
> stel efter forsikringsskade.
>
> Hvad bør jeg specielt kigge/høre efter, udover de sædvanlige ting omkring
> lejer i kronrør, bagsvinger osv. Skal jeg være nervøs for de små 100 k km
> den har gået?
>
> Jeg regner med at få en mekaniker til at kigge på den mekaniske side hvis
> jeg kan lide hvad jeg ser, men ville da gerne lige høre om der var nogle
> ting der ofte er defekt på en lidt ældre Honda.
>
> Mvh Jesper
>
>
Som Allan påpeger lyder det mærkeligt at det med den årgang skulle være en
SC21, men det kan være at den har stået på et lager og først er
indregistreret i 91 (hvilket jo ikke gør den til en 91'er).

Med venlig hilsen Kim
SC24 1990!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste