Jesper Nielsen wrote:
> SC 21, fra 91, gået 92.000, skulle være i pæn stand, men genopbygget
> med nyt stel efter forsikringsskade.
SC21 er produceret i årerne 87 og 88, så ifølge min termologi kan den ikke
være en årgang 91'.
I forbindelse med genopbygning med nyt stel vil jeg mene der må være nogle
papirer der dokumenterer dette, herunder attest ved ihugning af det gamle
stelnummer i det nye stel o.s.v. Sørg for at få det hele med.
> Hvad bør jeg specielt kigge/høre efter, udover de sædvanlige ting
> omkring lejer i kronrør, bagsvinger osv. Skal jeg være nervøs for de
> små 100 k km den har gået?
92 kkm behøver ikke betyde noget. Forlang at den er helt kold når du
ankommer og skal starte den. Så kan du og din mekanikerven bedst høre om der
er mislyde. Hvis der i kold tilstand er lidt raslelyde, er det sandsynligvis
knastkædestrammeren = kr. 700 + en eftermiddag. Lyden skulle gerne forsvinde
efter 4-5 minutter, ellers er strammeren meget slidt og/eller generatorkæden
er færdig = total adskillelse af motor
![Sur](images/smileys/sur.gif)
. Med kun 92.000 km på bagen bør
den ikke bruge olie = nul blålig røg
> Jeg regner med at få en mekaniker til at kigge på den mekaniske side
> hvis jeg kan lide hvad jeg ser, men ville da gerne lige høre om der
> var nogle ting der ofte er defekt på en lidt ældre Honda.
Kig på alle skruer og bolte for at se om disse ser forknoklede ud.
Prisen på et pænt eksemplar med en fornuftig motor ligger vel på kr.
50-55.000.
Allan Bojesen